تهران را بیشتر با سیاست و اقتصاد می‌شناسند، اما پایتخت ایران جاذبه‌های گردشگری جذابی را در خود جای داده است که می‌تواند شما را حسابی جذب کند.

۵ جاذبه گردشگری تهران برای بازدید در عید

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران شهری وسیع با حدود ۷۳۰ کیلومترمربع مساحت است. در این شهر جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد. به‌دلیل وسعت بسیار، شاید خیلی از ما حتی نام همه جاهای دیدنی تهران را نشنیده باشیم. امروز قصد داریم تا درباره تعطیلات نوروز با شما صحبت کنیم. اگر ساکن تهران هستید و نمی‌خواهید به سفر بروید یا اینکه در ایام نوروز در تهران حضور دارید؛ باید بدانید که می‌توانید هر ۱۳ روز عید را مشغول گشت‌وگذار و تهرانگردی باشید. با سلام نو همراه باشید تا برای تهرانگردی در نوروز آماده شوید.

در وهله اول می‌خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم. اصلاً چرا تهرانگردی در نوروز این‌قدر ارزشمند است؟ تهران شهری بسیار شلوغ و همیشه زنده است. حتی در پاسی از شب نیز نمی‌توانید خیابان‌های این شهر را خالی از ترافیک ببینید. اما در عید این داستان کاملاً متفاوت خواهد بود. در طول عید، بسیاری از جمعیت تهران به سفر می‌روند. برخی افراد به شهر زادگاه خود باز می‌گردند و برخی دیگر شهرهای مختلف را برای سفر انتخاب می‌کنند.

به این ترتیب، خیابان‌ها ساکت و خالی از ترافیک خواهند بود. خبری از آلودگی نیست و از هر جای تهران می‌توانید تا برج میلاد و کوه دماوند را ببینید. هوای پاک و خوش بهاری، انرژی کافی را برای تهرانگردی فراهم می‌کند. به‌علاوه اینکه دیگر خبری از طرح ترافیک در تهران نیست. به همین خاطر می‌توانید بدون ترافیک و آزادانه به هر جای تهران سرک بکشید. حتی تجربه رانندگی در ایام نوروز تهران نیز یک تجربه منحصربه‌فرد است. شما می‌توانید در کمتر از ۱۵ دقیقه خودتان را از شرقی‌ترین نقطه تهران به غربی‌ترین نقطه آن برسانید. افرادی که همیشه زمان بسیاری را در ترافیک این شهر می‌گذرانند، از این رانندگی لذت خواهند برد. برای همین هم هست که می‌گوییم نوروز، بهترین زمان سفر به تهران است. فقط باید از قبل انتخاب کنید که قصد سفر زمینی را به تهران دارید یا سفر هوایی؛ چراکه برای سفر هوایی باید از مدت‌ها قبل به فکر خرید بلیط هواپیما تهران باشید.

کاخ گلستان؛ یادگار قاجار و نماد پهلوی

کاخ گلستان یکی از آثار جهانی ایران به حساب می‌آید. این کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

۵ جاذبه گردشگری تهران برای بازدید در عید

قدمت کاخ گلستان به دوران قاجار باز می‌گردد. در دوران پهلوی اول و دوم نیز از این کاخ استفاده سلطنتی می‌کردند. این کاخ در محدوده بازار تهران واقع شده است. به همین خاطر دسترسی به آن در ایام تعطیلات نوروز بسیار ساده خواهد بود. شما در ایام عید بدون محدودیت طرح ترافیک می‌توانید وارد محدوده بازار شوید. این کاخ ظاهری بسیار زیبا و مجلل دارد و با بازدید از آن روحتان تازه می‌شود. کاخ گلستان دارای بخش‌های متعددی است. لازم به ذکر است که تخت مرمر معروف نیز در همین موزه قرار دارد.

کاخ موزه سعدآباد؛ ییلاق شاهان

مجموعه سعدآباد در دره خوش آب‌وهوای دربند واقع شده است. این مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌ها در دوره قاجار به عنوان ییلاق شاهان بنا شده و دو دوره تاریخی پهلوی اول و دوم را پشت سر گذاشته است. مجموعه سعدآباد شامل کاخ موزه سبز، موزه بهزاد، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه آبکار، موزه فرشچیان، موزه هنرهای زیبا، موزه مردم‌شناسی، موزه هنروملل، موزه آب و موزه نظامی است.

۵ جاذبه گردشگری تهران برای بازدید در عید

دربند؛ زیر سایه درختان

دَربَند، یکی از محله‌های تهران از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال باغ سعدآباد است. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است. بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده، دربند نخستین گزینهٔ شهروندان تهرانی برای پذیرایی از میهمان خارجی و شهرستانی است و پس از آن فشم، لواسان، درکه و فرحزاد قرار دارند.

در گذشته‌ای نه چندان دور در این محله به زبان تاتی سخن گفته‌می‌شد. البته هنوز در روستاهای دربند مانند پس قلعه زبان تاتی رایج است.

۵ جاذبه گردشگری تهران برای بازدید در عید

در زمان قاجار برخی از شاهزاده‌های قاجار از جمله شاهزاده الله‌وردی‌میرزا و ابوالملوک کیومرث‌میرزا در اینجا نشیمن داشتند. روز چهارشنبه رمضان ۱۳۰۳ قمری ناصرالدین‌شاه قاجار در راه پس‌قلعه و آبشار به دربند هم آمد. وقتی که بابی‌ها به ناصرالدین‌شاه تیر زدند یکی از ایشان به نام میرزا حسین‌علی با گروهی به مرغ‌محله دربند گریختند. مأموران پس از مدتی آن‌ها را یافته به زندان انداختند. از آنجا که دربند در قدیم مرکز علوم غریبه و خفیه و دعانویسی بود عده‌ای از سادات بیاتی به این علم استاد بوده و کامران‌میرزا نایب‌السلطنه، پسر سوم ناصرالدین‌شاه نیز سالی یک‌بار برای دعا گرفتن به دربند می‌رفت. خانهٔ دکتر ملیسپو، مستشار مالی آمریکایی نیز در دربند بود.

برج میلاد؛ نماد تهران مدرن

برج میلاد بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی بلند دنیا است و هر کسی را ترغیب به بازدید از آن و تماشای شهر تهران از فراز این برج می‌کند. یکی از جاهای دیدنی تهران که خوراک جوان‌ترهاست، «برج میلاد» است که در سال ۱۳۸۷ شمسی ساخته شد تا نیازهای مخابراتی و تلویزیونی تهران را تامین و در عین‌حال عنوان «بلندترین برج ایران» و «ششمین برج بلند مخابراتی جهان» را از آن خود کند.

۵ جاذبه گردشگری تهران برای بازدید در عید

امروز همه‌ی مردم ایران برج میلاد را می‌شناسند، به‌خصوص که در این برج خدمات متنوعی در زمینه‌های تجاری، رستوران، مرکز همایش، خدمات گردشگری و تفریحی و… ارائه می‌شود.

بازار تجریش؛ در دل تهران قدیم

بازار تجریش یکی از جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید که هم از نظر کالا و صنایع دستی تنوع بالایی دارد و در ضمن، همه‌نوع قیمتی در آن به چشم می‌خورد. این بازار که در قلب محله تاریخی تجریش و در نزدیکی امام‌زاده صالح (ع) قرار دارد، مانند بازارهای سنتی دارای حسینیه و مسجد و سوق‌های کوچک است؛ علاوه بر این، یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار نیز در این محل فعالیت می‌کند که طرفداران زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی دارد.

۵ جاذبه گردشگری تهران برای بازدید در عید

همچنین، پاساژهای متعددی نظیر پاساژ قائم در مجاورت بازار تجریش ساخته شده است که می‌توانید ادامه گشت‌وگذار و خریدتان را در آن‌ها انجام دهید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید