۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 55421894

کسانی که در استانبول کار و زندگی می‌کنند، می‌توانند با خرید مستمر بلیط هواپیما خارجی مانند بلیط استانبول به تهران از اسنپ تریپ، کد تخفیف دریافت کنند. به‌این‌ترتیب قیمت بلیط هواپیما برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه خواهد شد. برای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ‌تریپ کلیک کنید.

پرواز به استانبول

استانبول یکی از مقاصد گردشگری مهم در منطقه به حساب می‌آید که همچون پلی بین آسیا و اروپا قرار گرفته است. ایرانیان زیادی هر ساله با تهیه بلیط هواپیما خارجی به استانبول سفر می‌کنند؛ تا از جاذبه‌های گردشگری یا حراج مراکز تجاری آن استفاده کنند. آگاهی از نحوه خرید بلیط، زمان مناسب سفر به استانبول و غیره اهمیت زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره پرواز به استانبول صحبت کنیم. برای خرید بلیط تهران استانبول آنلاین نیز اینجا کلیک کنید.

آشنایی با استانبول

شهر استانبول در طول تاریخ با نام‌های زیادی شناخته شده است؛ نام‌هایی مانند آگوستا آنتونینا، نوا روما، بیزانس و قسطنطنیه (کنستانتین) از نام های دیگر این شهر هستند. استانبول که در کنار تنگه بسفر جای دارد، 700 سال پیش از میلاد مسیح به تصرف کشور یونان درآمد. رومیان نیز در اواخر قرن دوم میلادی توانستند استانبول را فتح کنند و نام آن را به کنستانتین تغییر دهند.

در حال حاضر، استانبول با 15 میلیون نفر ساکن، به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر اروپا به حساب می‌آید؛ شهری که اقتصادش بر پایه گردشگری بنا شده است. رشد جمعیت استانبول از اواسط قرن بیستم آغاز شد که عمده دلیل آن، مهاجرت مردم از مناطق روستایی بود. یکی از چالش‌های مهم این شهر، مقابله با پیامدهای این رشد جمعیتی و اسکان ساکنان جدید با حفظ دسترسی به فضاهای سبز، منابع آبی و همچنین کیفیت بالای زندگی است.

آب و هوای استانبول

پیش از پرواز به استانبول بد نیست درباره آب و هوای این شهر کمی اطلاعات کسب کنید. استانبول شهری چند اقلیمی محسوب می‌شود که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از آب و هوای متغیری برخوردار است. در نقاط مختلف این شهر می‌توان شاهد آب و هوای گرمسیری مرطوب، مدیترانه‌ای و آب و هوای اقیانوسی بود. به طور کلی، استانبول در تابستان‌ها گرم و خشک و در زمستان‌ها در برخی روزها سرد و یخبندان و در برخی روزها مه‌آلود است.

بهترین زمان برای خرید بلیط تهران استانبول و سفر به این شهر، فصل بهار و پاییز است. این زمان از سال استانبول بهترین حالت آب و هوایی خود را تجربه می‌کند. البته باید بدانید که در بهار و پاییز، قیمت بلیط هواپیما خارجی به مقصد استانبول گران است. اگر می‌خواهید سفر شما ارزان تمام شود، بهتر است در زمستان به این شهر سفر کنید. 

میراث فرهنگی استانبول

با پرواز به استانبول می‌توانید از نزدیک با میراث فرهنگی و تاریخ غنی این شهر آشنا شوید. قدمت برخی بناهای دیدنی در استانبول به دوران رومیان بازمی‌گردد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت تعداد بناهای مربوط به دوران بیزانس و همچنین عثمانی، بیشتر است. ایاصوفیه به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای جامع شهر استانبول در سال 537 پس از میلاد احداث و بعدها به مسجد مسلمانان تبدیل شد. دو بنای مذهبی مهم دیگر در این شهر، مسجد سلیمانیه و مسجد آبی هستند. از دیگر اماکن دیدنی متعلق به دوران عثمانی می‌توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد. کاخی که برای قرن‌ها به عنوان محل سکونت و مرکز اداری سلاطین عثمانی مورد استفاده قرار گرفت.

سفر کاری به استانبول

به دلیل این که بازار کار در استانبول دارای ثبات نسبی است، ایرانیان زیادی برای کار به این شهر سفر می‌کنند. در حال حاضر، عده زیادی از هم‌وطنانمان در این شهر ساکن هستند. افراد برای این که بتوانند در ترکیه اجازه فعالیت کاری داشته باشند، باید از طرف یک کارفرما، سفارش کار دریافت کنند. در این صورت، شخص می‌تواند مجوز کار یک‌ساله اخذ کند و پس از آن با تایید کارفرما، دو سال دیگر اقامتش تمدید خواهد شد.

کسانی که در استانبول کار و زندگی می‌کنند، می‌توانند با خرید مستمر بلیط هواپیما خارجی مانند بلیط استانبول به تهران از اسنپ تریپ، کد تخفیف دریافت کنند. به‌این‌ترتیب قیمت بلیط هواپیما برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه خواهد شد. برای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ‌تریپ کلیک کنید.

سفر تفریحی به استانبول

یکی از دلایل پرواز به استانبول گشت‌وگذار و تفریح در این شهر زیبا است. گفته می‌شود سالانه بیش از 23 میلیون نفر از شهر استانبول بازدید می‌کنند. در این شهر، هم می‌توان به تفریحات لوکس پرداخت و هم می‌توان به سراغ تفریحات کم‌هزینه رفت. بسیاری از مردم برای بهره بردن از سواحل زیبای استانبول، به آن سفر می‌کنند.

یکی از جاذبه‌های مهم در این شهر، آکواریوم بزرگ آن است. گفته می‌شود در آکواریوم استانبول که در مساحتی نزدیک به 22 هزار مترمربع ساخته شده است، نزدیک به 17 هزار گونه از آبزیان نگهداری می‌شوند. هنگام سفر به این شهر حتماً سری به این آکواریوم بزنید.    

پرواز به استانبول

رزرو بلیط تهران استانبول

بهترین روش برای خرید بلیط استانبول، مراجعه به اپلیکیشن اسنپ تریپ است. در اسنپ تریپ به تمام انواع بلیط‌ها مانند سیستمی، چارتر و لحظه آخری دسترسی خواهید داشت. در این اپلیکیشن، تمامی ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی مطرح حاضر هستند تا شما بتوانید با مقایسه قیمت‌ها و امکانات آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید. خرید بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران از اسنپ تریپ بسیار ساده و راحت است. چنانچه در هنگام خرید مشکلی به وجود بیاید، می‌توانید از طریق پشتیبانی 24 ساعته، مشکل را برطرف کنید. بلیط استانبول به تهران را از این لینک به صورت مستقیم از اسنپ تریپ بخرید.

جمع‌بندی

شهر استانبول یکی از مراکز گردشگری مهم در ترکیه محسوب می‌شود. این شهر در هر سال، پذیرای 23 میلیون گردشگر از سراسر جهان است که بخشی از آن‌ها را ایرانیان تشکیل می‌دهند. با پرواز به استانبول می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی این شهر زیبا بهره‌مند شوید. در پایان به یاد داشته باشید با مراجعه به اسنپ تریپ می‌توانید بلیط سفر خود مانند بلیط استانبول به تهران یا بالعکس را در زمان کوتاهی خریداری کنید.  

 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید