۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 55421753

آیا می‌دانید بوژان نیشابور کجاست؟ در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم و جاذبه‌های دیدنی آن را به شما معرفی کنیم.

بوژان نیشابور کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم که بوژان نیشابور کجاست؟ بوژان از جمله روستاهای زیبای ایران به‌حساب می‌آید که واقع‌شده در بخش شمال شرقی نیشابور است. از بوژان به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین جاذبه‌هایی یاد می‌شود که در خراسان می‌توان مشاهده کرد. طبیعت بکر، ساختار پلکانی، آب‌وهوای فوق‌العاده و... از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که می‌توان در این روستا مشاهده کرد. در ادامه مطلب قصد داریم به مباحث بیشتری پیرامون این روستای زیبا بپردازیم؛ پس تا انتها دنبال‌کننده ما باشید.

آیا می‌دانید روستای بوژان نیشابور کجاست؟

بوژان در حوالی ۱۳ کیلومتری شمال شرقی نیشابور واقع شده است. اگر قصد دارید به خراسان رضوی سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این روستای بکر و زیبا بازدید به عمل بیاورید. این روستا در دامنه جنوبی کوه بینالود قرار گرفته است؛ به همین علت می‌توانید شاهد بافت پلکانی از آن باشید. در واقع با دیدن بوژان، تصاویر ماسوله گیلان در ذهن شما به ثبت خواهند رسید. این روستا تا به امروز با حوادث متعددی دست و پنجه نرم کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به سیل اشاره کنیم. این سیل باعث وارد شدن خسارات زیادی به روستا شده است. با رفتن به بوژان انگار در بهشت پا گذاشته‌اید. زیبایی‌ها آن‌قدر زیاد هستند که انگار بخش کوچکی از بهشت در بوژان قرار گرفته است.

دیدنی‌های بوژان نیشابور

اگر به روستای بوژان نیشابور پا گذاشتید، باید از دیدنی‌های آن بازدید به عمل بیاورید. مکان‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. هر کدام از این جاذبه‌ها می‌توانند گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کنند. رودخانه و آبشار بوژان از مهم‌ترین جاذبه‌هایی هستند که انتظار شما را می‌کشند. این رودخانه از کوه‌های مختلفی سرچشمه می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل بوژان و سیاه خانی می‌شوند. رودخانه بوژان ۱۰ کیلومتر طول دارد و در مسیر آن می‌توانید شاهد انواع آبشارهای کوچک و بزرگ نیز باشید. بلندترین آبشار دارای ارتفاع ۱۵ متری است. اگر قصد دارید از این آبشار دیدن کنید، استفاده از یک راهنما و فرد کاربلد ضروری خواهد بود؛ زیرا ممکن است تا رسیدن به مقصد گم شوید و یا خطرات متعددی شما را تهدید کنند.

در ادامه مقاله بوژان نیشابور کجاست، به معرفی امامزاده‌ها و اماکن مذهبی خواهیم پرداخت. در این روستا آرامگاهی با نام آرامگاه مطهر امامزاده سلیم قرار دارد. این فرد با امام چهارم شیعیان نسب دارد. بیشتر افراد بومی روستا برای زیارت، این آرامگاه را انتخاب می‌کنند. امامزاده خواجه گل علی نیز برای زیارت انتخاب افراد بسیاری است. این امامزاده فاصله چندانی با روستا ندارد. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید امامزاده مذکور مقبره ندارد. بر اساس گزارش‌های محلی، اهالی روستا اعتقاد بسیار زیادی به این امامزاده دارند؛ به همین دلیل همواره از آن بازدید می‌کنند.

بوژان نیشابور کجاست

دیدنی‌های بوژان نیشابور

چه آیین‌ها و مراسمی در روستای بوژان نیشابور وجود دارند؟

در روستای بوژان نیشابور می‌توانید شاهد مراسم‌ و آیین‌های مختلف باشید که شمایل‌خوانی یک نمونه از آن‌ها است. با فرا رسیدن ماه محرم شمایل‌خوانی نیز شروع می‌شود. در این مراسم یک فرد که با نام پرده‌خوان شناخته می‌شود، روبه‌روی یک پرده بزرگ می‌ایستد. این پرده دارای انواع نقش و نگار است. بر اساس تصاویری که روی پرده وجود دارند، فرد شروع به قصه‌خوانی و صحبت می‌کند. این تصاویر درباره جنگ‌ها و رنج‌هایی هستند که اولیا شیعه و همچنین امام حسین به چشم دیده‌اند. روایاتی که توسط پرده‌خوان نقل می‌شوند، به‌صورت آهنگین هستند. فرد باتوجه‌به تبحری که دارد، می‌تواند دیگران را نیز در شمایل‌خوانی همراه سازد.

چه تفریحاتی در بوژان وجود دارند؟

به ادامه مقاله بوژان نیشابور کجاست، می‌پردازیم. افرادی که برای سفر به روستای بوژان می‌روند، به دنبال تفریحات مختلفی هستند. راه‌های متعددی وجود دارند که شما با دنبال کردن آن‌ها می‌توانید لذت بسیاری تجربه کنید. کوهنوردی یک نمونه از محبوب‌ترین تفریح‌ها است. ازآنجایی‌که بوژان در ارتفاعات قرار گرفته است، کوه‌ها و قله‌های متعددی برای کوهنوردی به چشم می‌خورند. شیرآباد یک نمونه از آن‌ها است. طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در طبیعت از دیگر روش‌هایی به شمار می‌روند که می‌توانید برای تفریح انتخاب کنید. همچنین اگر هوا خوب بود، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پیک‌نیک آماده شوید و با عکاسی، خاطرات خود را به ثبت برسانید. جمع‌آوری گیاهان دارویی نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در بوژان نیشابور انواع گیاهان دارویی و غیردارویی به چشم می‌خورند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ریواس، سماق و آویشن اشاره کنیم.

بوژان نیشابور کجاست

انواع تفریحات در بوژان نیشابور

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که بوژان نیشابور کجاست؟ بوژان از جمله روستاهای نیشابور به‌حساب می‌آید که بسیاری از افراد آن را به بهشت گمشده تشبیه می‌کنند. اگر به بافت این روستا توجه کنید، متوجه شباهت بیش از اندازه آن با ماسوله گیلان خواهید شد؛ زیرا هر دو به شکل پلکانی هستند. جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارند که هنگام سفر می‌توانید برای بازدید از آن‌ها برنامه بریزید. آبشار بوژان، رودخانه بوژان و انواع امامزاده‌ها در بین این جاذبه‌ها قرار می‌گیرند. همچنین تفریحات مختلفی وجود دارند که در بوژان منتظر شما هستند. با سفر به بوژان نیشابور می‌توانید کوهنوردی، طبیعت‌گردی و چیدن گیاهان دارویی و غیردارویی را تجربه کنید. بهار و تابستان می‌توانند بهترین فصول به‌منظور برنامه‌ریزی برای سفر باشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید