۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 55421751

شهر یزد از قدیمی ترین شهر های ایرن به حساب می آید. این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است که در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی یزد در روز می پردازیم.

جاهای دیدنی یزد در روز

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی شماری از جاهای دیدنی یزد در روز می پردازیم.

معرفی جاهای دیدنی یزد در روز و شهر یزد

شهر یزد یکی از مهم ترین شهر های ایران محسوب می شود که از لحاظ تاریخی نسبت به سایر شهر های ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است. این شهر دارای قدمت طولانی و بافت تاریخی می باشد. شهر یزد با وجود اینکه آب و هوایی گرم و خشک و محیطی شبیه به کویر دارد، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. علت سفر گردشگران به شهر یزد، آثار تاریخی بسیاری است که در این شهر وجود دارد. شماری از جاهای دیدنی یزد هستند که بازدید از آنها در شب جلوه و زیبایی دیگری دارد. همچنین بازدید در روز از برخی از جاهای دیدنی یزد، بهتر می باشد زیرا مشاهده نما و معماری این آثار در روز راحت تر می باشد.

آب و هوای خشک شهر یزد و سایر شرایط اقلیمی آن، باعث شده است که در این شهر شمار زیادی بادگیر، آب انبار ها و قنات های بزرگ ساخته شود. این بادگیر ها، آب انبار ها و قنات ها در سال های بسیار دور ساخته شده اند و امروز به عنوان یکی از آثار تاریخی و با ارزش شهر یزد شناخته می شوند. همچنین شهر یزد علاوه بر بادگیر ها، آب انبار ها و قنات ها دارای جاذبه های تاریخی دیگری نیز می باشد. مجموعه خان شهر یزد، برج خاموشان، موزه آب، آتشکده بهرام، مسجد جامع نمونه هایی از جاهای دیدنی یزد در روز هستند. در ادامه این مقاله به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی یزد در روز می پردازیم.

معرفی مجموعه خان شهر یزد

از بهترین جاهای دیدنی و تاریخی شهر یزد، مجموعه خان یزد می باشد. این مجموعه یکی از جاهای دیدنی یزد در روز به حساب می آید. مجموعه خان یزد شامل بخش های مختلفی می باشد. میدان، حمام و بازار خان از بخش های این مجموعه هستند. بازار خان که بخشی از این مجموعه است در دوره ی افشاریه ساخته شده است. میدان و حمام مجموعه خان در دوران قاجار ساخته شده اند. بیشتر بخش های مجموعه خان، با دستور محمد تقی خان بافقی و نوادگان ایشان، ساخته شده اند.

میدان خان یزد یکی از بخش های این مجموعه است که دارای ساختاری باشکوه و زیبا می باشد. در چهار طرف این میدان مغازه هایی وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. از طریق میدان خان می توانید به سایر بخش های مجموعه خان بروید.

حمام خان یزد بخشی دیگر از مجموعه خان می باشد. این حمام در دوران ناصرالدین شاه ساخته شده است. این مکان دارای معماری های چشمگیر و زیبایی می باشد. زمانی که ساخت حمام خان یزد تمام شد، تنها بزرگان شهر اجازه استفاده از آن را داشتند و سایر مردمان نمی توانستد برای استحمام از این مکان استفاده کنند. این بنای زیبا در سال ۱۱۷۰ ساخته شده است. حدود ۳۰ سال بعد و در سال ۱۲۰۰ این حمام بازسازی شده است. حمام خان یزد، امروزه به یک رستوران سنتی تبدیل شده است که برای سرو ناهار می توانید به این رستوران بروید و از این حمام تاریخی بازدید کنید. از ویژگی های حمام خان یزد می توان به سقف گنبدی شکل، گچ بری های زیبا، استخر و تزئینات شاه نشین اشار کرد.

جاهای دیدنی یزد در روز

جاهای دیدنی یزد در روز

یکی از بازار های قدیمی و جاهای دیدنی یزد در روز ، بازار خان یزد است. طول این بازار، ۲۷۴ متر است. بازار خان یزد به علت طول زیادی که دارد، از طولانی ترین بازار های یزد است و لقب طولانی ترین بازار یزد را به خود اختصاص داده است. این بازار در دو بخش ساخته شده است. ۱۵۳ باب مغازه در این بازار وجود دارد. بازار زرگری، بازار قیصریه و بازار کاشیگری از دیدنی ترین قسمت های بازار خان هستند. این مکان زیبا و تاریخی به علت داشتن معماری زیبا و خیره کننده، طاق های هندسی و فوق العاده شهرت جهانی پیدا کرده است. توریست های بسیاری از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند و از بازار خان بازدید می کنند.

معرفی موزه آب یکی از جاهای دیدنی یزد در روز

از جاهای دیدنی یزد در روز می توان به موزه آب اشاره کرد. در این موزه دیدنی های بسیاری وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. موزه آب یزد از معروف ترین موزه های آب در ایران می باشد همچنین این موزه در جزو برترین موزه های آب در جهان به حساب می آید. در خانه قدیمی و تاریخی کلاهدوزان این موزه قرار گرفته است. یک کاریز از وسط این موزه عبور می کند. این کاریز عمری طولانی دارد و عمر آن به صد سال می رسد. در زمان های دور آب مورد نیاز شهر یزد، از این کاریز تامین می شده. موزه آب شهر یزد، دارای ۵ طبقه می باشد. در این موزه می توانید تاریخ ۵ هزار ساله آب کشور ایران را مشاهده کنید. در این مکان تاریخی، می توانید تعدادی از بهترین قنات های شهر یزد، اسنادی که مربوط به وقف و تقسیم آب می باشد را مشاهده کنید.

جاهای دیدنی یزد در روز

جاهای دیدنی یزد در روز

امید است اطلاعات جامع و مفیدی درباره ی جاهای دیدنی یزد در روز به دست آورده باشید و از سفر به این شهر تاریخی و دیدنی نهایت لذت را ببرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید