پیکر شهرام عبدلی بازیگر تازه درگذشته سینما و تئاتر و تلویزیون صبح امروز - یکشنبه - از خانه هنرمندان تشییع شد.

ویدیو غم انگیز از خداحافظی فرزندان شهرام عبدلی با پدر

به گزارش سلام نو، پیکر مرحوم شهرام عبدلی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر از خانه هنرمندان ایران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد. اجرای این مراسم هم بر عهده سیدجواد هاشمی بازیگر و مجری سینما و تلویزیون بود.

شهرام عبدلی یک نویسنده تمام عیار بود

هاشمی در این مراسم گفت: شهرام عبدلی جزو نوادر و چهره‌های هنری کشور بود که عمیق اندیش بود و فکر می‌کرد. یک نویسنده تمام عیار که شاید توانایی‌ها و استعدادهایش در پس بازیگری پنهان شده بود، او آدم بزرگی بود و حیف خداوند گلچین گل‌ها را می‌چیند.

وی افزود: شهرام عبدلی بیش از خود، غصه دیگران را می‌خورد. شاید این همه درد جمع شد و او امروز بین ما نیست. شهرام با همه بزرگی‌اش همه حقش را از دایره سینما نگرفت. او خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی بود که مردم در قاب تصویر می‌دیدند. کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: ۲۰ سال است شهرام عبدلی را می‌شناسم و معرفت، سخت‌کوشی و دلسوزی به مردم را هیچ جا به اندازه او از کسی ندیدم.

وی افزود: شهرام عبدلی عاشق پدر بود و انسانی که عاشق پدر است آدم شریفی است و این قدرشناسی را فرزندان شهرام می‌دانند. سلیمانی خطاب به فرزندان شهرام عبدلی گفت: پدر شما سربلند و با افتخار بود. مانند شهرام کم داریم کسی که اگر نتوانست کار کند سراغ نوشتن رفت، کارگردانی و تدریس کرد و شرافت هنر را به چیزی نفروخت.

لحظه تلخ وداع فرزندان شهرام عبدلی با پدر

دعای ۱۴۰ نفر از یک سریال در حرم امام رضا

میرطاهر مظلومی بازیگر که همراه با شهرام عبدلی در سریال «آسوده باش» ایفای نقش می‌کرد و تا آخرین لحظه در کنار او بود گفت: پروژه ۱۴۰ نفری ما تک به تک در حرم امام رضا(ع) شهرام عبدلی را بدون استثنا دعا می‌کردند و کارگردان و تهیه‌کننده هر ساعت و ثانیه در تکاپو بودند. اما پروژه ما «آسوده باش» بود و تنها کسی که آسودگی واقعی نصیبش شد شهرام بود.

ایرج راد هم گفت: تمام کسانیکه شهرام عبدلی را از نزدیک می‌شناختند شیفته اخلاق، رفتار و مشی و معرفت او بودند.

وی افزود: شهرام عبدلی را که در خیابان می‌دیدید به شما لبخند می‌زد و لبخند به لب داشت ولی هر کدام از هنرمندان مشکلات متعددی دارند و ما در جایگاه این صنف می‌دانیم چه می‌کشند و چه ناملایمت‌هایی را تحمل می‌کنند و چقدر در مقابل مسوولیتی که آنها را در مقابل جامعه قرار داده وفادار هستند تا اثری را ارائه کنند که جامعه را متاثر از خود کند.

تهیه‌کننده سریال «آسوده باش» نیز گفت: شهرام عبدلی مدت کوتاهی در پروژه همراه ما بود اما در همین مدت کوتاه آسودگی به معنای واقعی را به تک تک ما آموخت. تلاش ما این بود که شهرام با پای خود از بیمارستان بیرون بیاید اما تقدیر همین بود.

لحظه تلخ وداع فرزندان شهرام عبدلی با پدر

محمدمهدی عسگرپور تهیه کننده و کارگردان سینما نیز در این مراسم گفت: شهرام عبدلی به شدت سخت‌کوش و خوش‌نام بود و برای کاری که انجام می‌داد ارزش قائل بود.

وی افزود: مجالسی همانند این مجلس که در خانه سینما و یا خانه هنرمندان برگزار می‌شود مجالس تذکر و ذکر است و در آنها گرد هم می‌آییم تا تذکر دهیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «رهایم نکن» ادامه داد: در این مجالس اندازه‌های دنیا را با هم مرور می‌کنیم و به این نزدیک می‌شویم که اندازه دنیا همین است. ارزش هنرمندان بویژه در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند بیشتر خود را نشان می‌دهد. بسیاری از هنرمندان صاحب‌نام که از دنیا رفته‌اند و آثارشان همچنان باقی‌است برای نسل های بعد به عنوان افراد زنده تلقی می‌شوند.

حسین سلیمانی، آناهیتا همتی، سعید داخ، میرطاهر مظلومی، رابعه اسکویی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند. شهرام عبدلی، بازیگر سینما و تلویزیون که از روز جمعه ۲۹ بهمن به علت خونریزی مغزی در کمای عمیق فرو رفته بود، روز گذشته شنبه ۶ اسفند در بیمارستان قائم مشهد درگذشت.

او شامگاه ۲۸ بهمن دچار خونریزی مغزی و به بیمارستان‌ قائم مشهد منتقل شد. این بازیگر ۴۶ ساله برای بازی در سریال آسوده باش به کارگردانی حسن حج‌گذار در مشهد به سر می‌بُرد که با افت هوشیاری ناگهانی مواجه شد. پیکر عبدلی عصر شنبه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان در صحن کوثر بارگاه منور رضوی نیز تشییع شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید