۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 55421687

فاصله جاده هراز تا تهران حدود چهل کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود چهل دقیقه طی شود.

فاصله جاده هراز تا تهران

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده هراز یکی از محورهای مواصلاتی محبوب برای سفر به شمال کشور است. اگرچه این جاده از لحاظ زیبایی و جاذبه های گردشگری به پای جاده چالوس نمی رسد اما از نظر حجم مسافر رقیب جدی این جاده به شمار می رود. جاده چالوس جاده ای است که شما را راهی سواحل غربی استان مازندران می کند. درحالیکه مقصد جاده هراز شهرهای نیمه شرقی این استان است. گذشته از این، جاده هراز نیز از حیث دیدنی ها و مکان های توریستی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از محبوب ترین جاذبه های توریستی موجود در حاشیه جاده هراز بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله جاده هراز تا تهران چقدر است.

فاصله جاده هراز تا تهران چقدر است؟

فاصله جاده هراز تا تهران حدود چهل کیلومتر است. البته توجه داشته باشید که ما در اینجا نقطه شروع جاده هراز را در حد فاصل دو شهر بومهن و رودهن در نظر گرفته ایم. این نقطه شروع می تواند انتهای اتوبان بابایی تهران یا ابتدای شهر دماوند در نظر گرفته شود. اما در نقشه های رسمی سازمان راه های کشور ابتدای جاده هراز در نقطه ای بین دو شهر بومهن و رودهن مشخص شده است.

شما می توانید فاصله جاده هراز تا تهران را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهل دقیقه طی نمایید.

فاصله جاده هراز تا تهران

آبشار شاهان دشت

جاذبه های توریستی جاده هراز

- قله دماوند: اولین جاذبه گردشگری در مسیر جاده هراز که چندان نیاز به معرفی نیز ندارد قله دماوند است. این قله پنج هزار و ششصد متری بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان قاره آسیا می باشد. دماوند که یکی از مهمترین نمادهای کشور ایران محسوب می شود در بسیاری از اساطیر ایرانی نقشی پررنگ را ایفا می کند. آشیانه سیمرغ، مهمترین پرنده افسانه ای در اساطیر ایران نیز در همین کوه می باشد.

- آبشار شاهان دشت: این جاذبه گردشگری یکی از هفت آبشار بزرگ موجود در مسیر جاده هراز است که با صد و هشتاد متر ارتفاع مرتفع ترین آبشار استان مازندران نیز به شمار می رود. آبشار شاهان دشت در شصت و پنج کیلومتری شهر آمل و در بخش امیری واقع در منطقه لاریجان قرار گرفته است. در نزدیکی این آبشار یک قلعه تاریخی به نام قلعه ملک بهمن نیز قرار دارد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

- قلعه ملک بهمن: این جاذبه گردشگری که با نام های ملک قلاع یا قلعه لاریجان نیز شناخته می شود یک اثر تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام است. این قلعه متعلق به یک حکومت محلی به نام پادوسبانیان بوده است که حدود هزار سال بر نواحی نور، کجور، رویان و رستمدار حکومت می کردند. این قلعه در سال ١٠٠٥ هجری قمری به دستور شاه عباس صفوی فتح شد و پس از بیش از هزار سال از کنترل خاندان پادوسبانیان خارج شد.

فاصله جاده هراز تا تهران

قلعه ملک بهمن

- آبشار قلعه دختر: این جاذبه گردشگری نیز دیگر آبشار مهم در مسیر جاده هراز است. آبشار قلعه دختر در نزدیکی امامزاده هاشم و در منطقه لاریجان از توابع شهرستان آمل واقع شده است. زیبایی و خنکای آب این آبشار و خاصیت های درمانی متعدد آن همه ساله و به خصوص در فصل تابستان گردشگران پرشماری را راهی این منطقه می کند.

- آبگرم لاریجان: این جاذبه گردشگری در کیلومتر هفتادم جاده هراز و در درون روستایی به نام آبگرم واقع شده است. این چشمه آب معدنی که حرارت آن به بیش از شصت درجه سانتیگراد می رسد دارای خواص درمانی متعددی است. آبگرم لاریجان می تواند در درمان و بهبود درد استخوان و مفاصل، درمان بیماری های پوستی و همچنین درمان بیماری روماتیسم مفید واقع شود.

- دریاچه ساهون: این جاذبه گردشگری در ارتفاعات روستای نوا واقع شده است. دریاچه ساهون یکی از زیباترین دریاچه های مازندران است که توسط کوه ها محاصره شده است. متاسفانه بر اثر دخالت های انسانی و عدم مدیریت صحیح، این دریاچه در حال حاضر در وضعیت مناسبی به سر نمی برد. دریاچه ساهون که در گذشته با مساحتی بالغ بر هزار هکتار وسیع ترین دریاچه شهرستان آمل بوده است در حال حاضر به مردابی کوچک و کم آب تبدیل شده است. اما با این حال هنوز هم این منطقه از لحاظ زیبایی و خنکی آب و هوا یکی از دلپذیرترین مناطق حاشیه جاده هراز به شمار می رود.

- آبشار امیری: این جاذبه گردشگری در فاصله صد و بیست کیلومتری با تهران و در درون بخش امیری از توابع لاریجان قرار گرفته است. آبشار امیری با ارتفاع بیش از صد متر از بالای یک صخره به شکل دو پله به پایین فرو می ریزد. البته این آبشار توسط مردم محلی به نام آبشار شمس آباد شناخته می شود. مسیر دسترسی به آبشار امیری با یک پیاده روی حدودا یک ساعته همراه است.

- غار گل زرد: این جاذبه گردشگری در ارتفاعات روستای منظریه واقع در شصت و پنج کیلومتری تهران قرار دارد. غار گل زرد یک غار رودخانه ای طویل است که تنها پنجاه سال از کشف آن می گذرد. بازدید از این غار حتما باید بین اواخر بهار تا اواخر تابستان انجام شود. زیرا در باقی برهه های سال دهانه ورودی غار به علت حجم بالای آب گرفتگی مسدود می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید