۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 55421416

در این مطلب به معرفی مناسب ترین روستاهای اطراف کرج برای زندگی از جمله روستاهای سپهسالار و شهرستانک می پردازیم.

روستاهای اطراف کرج برای زندگی

سلام نو-سرویس گردشگری: در زندگی همه ما پیش آمده است که لااقل یک بار بنشینیم و به رفتن فکر کنیم. به دور شدن از شهر شلوغ و آلوده ای که هر روز تنش ها و استرس های بی شماری را به روح و ذهن و تن انسان تحمیل می کند. اگر ساکن تهران باشید قطعا گلایه های زیادی از این شهر خواهید داشت. تمام این گلایه ها باعث شده اند تا روز به روز جمعیت بیشتری از تهران به حاشیه های این شهر و روستاهای اطراف آن مهاجرت کنند. در این مطلب می خواهیم به معرفی شماری از مناسب ترین روستاهای اطراف کرج برای زندگی بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای سپهسالار

یکی از ایده آل ترین روستاهای اطراف کرج برای زندگی روستای سپهسالار می باشد. این روستا بر فراز جاده ای با گردنه های پر پیچ و خم و در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج واقع شده است. روستای سپهسالار یکی از قطب های گردشگری اطراف کرج است. این روستا به سبب وجود یک آبشار و یک غار طبیعی در درون آن مقصد بسیاری از گردشگران به خصوص در فصل تابستان می باشد. جالب است بدانید که در درون غار این روستا یک مقبره مذهبی نیز قرار گرفته است که یکی از خاص ترین اماکن مذهبی موجود در ایران به شمار می رود. این مقبره که محل دفن امامزاده ابراهیم است با نور سبز رنگی که از آن ساطع می شود از جلوه ای خاص برخوردار می باشد.

روستای نسا

در میان مناسب ترین روستاهای اطراف کرج برای زندگی روستای نسا از ویژگی خاصی برخوردار است. این روستا یکی از خلوت ترین و دنج ترین مناطق اطراف کرج است و سکوت و آرامش سرشاری در فضای آن جاری است. روستای نسا که در کیلومتر چهلم جاده چالوس واقع شده است روستایی بسیار سرسبز می باشد که سراسر آن با باغ های میوه و به خصوص باغ های سیب پوشیده شده است. از آنجا که نسا در موقعیت دره ای قرار گرفته است بادهای اقلیم البرز را به خوبی به سمت خود جذب می کند. در بسیاری از روزهای سال گردش این بادها در درون روستا باعث می شود تا عطر و رایحه دل انگیز باغ های میوه در سراسر روستا بپیچد و کیفیتی بهشتی را به روستای نسا اعطا کند. بنابراین اگر می خواهید در فضایی مملو از بوی مست کننده باغ های سیب نفس بکشید روستای نسا انتظار شما را می کشد.

روستاهای اطراف کرج برای زندگی

روستای ارنگه

روستای ارنگه

دیگر گزینه مناسب در میان روستاهای اطراف کرج برای زندگی روستای ارنگه می باشد. این روستا در فاصله کمی با شهر کرج و در کیلومتر هجدهم جاده چالوس قرار گرفته است. بافت مسکونی روستای ارنگه حالت سنتی خود را حفظ کرده است و خانه های روستا خانه هایی با قدمت بسیار زیاد هستند. در دل این روستا یک امامزاده نیز قرار دارد که نام آن امامزاده حسین ارنگه است. حیاط این امامزاده بسیار باصفاست و قدیمی ترین درخت چنار ایران نیز در همین حیاط قرار گرفته است. از جمله جاذبه های گردشگری روستای ییلاقی ارنگه می توان این موارد را نام برد: آبشار هفت چشمه (بلندترین آبشار استان البرز با نود متر ارتفاع)، آبشار آدران، دره هفت چشمه، گورستان تاریخی ارنگه، رودخانه ارنگه، قله سه هزار متری پورا و...

روستای خور

یکی دیگر از گزینه های ایده آل در میان روستاهای اطراف کرج برای زندگی روستای خور است. این روستا در فاصله ای بسیار اندک نسبت به روستای ارنگه قرار گرفته است. مزیت روستای خور نسبت به روستای ارنگه این است که روستای خلوت تری است و گردشگران کمتری نیز راهی آن می شود. این روستا یک جاذبه گردشگری محبوب دارد که دشتی به نام دشت آویشن است. این دشت محل رویش علف های کوهی و گیاهان دارویی ارزشمند و خوش رایحه می باشد. روبروی دشت آویشن نیز یک آبشار بلند و زیبا قرار گرفته است که آبشار خور نام دارد. این آبشار با پنجاه متر ارتفاع از میان یک صخره جاری است و در مقابل دشت آویشن به زمین فرو می ریزد.

روستاهای اطراف کرج برای زندگی

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک

اما بپردازیم به یکی از محبوب ترین روستاهای اطراف کرج برای زندگی. روستای شهرستانک شاید مشهورترین و پر آوازه ترین روستای استان البرز باشد. این روستا عمده شهرت خود را مدیون ناصرالدین شاه قاجار است. شهرستانک ییلاق و تفرجگاه تابستانی محبوب جناب شاه بوده است و وی بسیاری از روزهای ایام فراغت خود را در این روستا سپری می کرده است. به دستور شاه و توسط معمار باشی معروف دوره قاجار یعنی آقا محمد ابراهیم خان کاخی سلطنتی نیز در حاشیه این روستا بنا شد تا شاه و ملازمانش در زمان اقامت در شهرستانک در این کاخ مجلل مستقر شوند.

شهرستانک را می توان یکی از زیباترین و دلپذیرترین روستاهای ایران دانست. اگر در فصل پاییز به این روستا سفر کنید شیفته آن خواهید شد. شهرستانک در پاییز بدل به تابلوی نقاشی زیبایی منقش به هزار رنگ و هزار تصویر می گردد. اگر هم قصد دارید در یکی از روستاهای حاشیه تهران و البرز ساکن شوید شهرستانک می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. این روستا صاحب یک رودخانه و یک چشمه پرآب نیز هست. درختان گردوی شهرستانک نیز معروف هستند و در سراسر این روستا قد برافراشته اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 1
    اصلا مناسب زندگی نیستند
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 3
    اصلا مناسب زندگی نیستند
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 2
    اصلا مناسب زندگی نیستند
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 1
    اصلا مناسب زندگی نیستند
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    3 2
    اصلا مناسب زندگی نیستند
  • ناشناس IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 2
    اصلا مناسب زندگی نیستند
  • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    2 5
    روستاهای جاده چالوس،بخصوص اینطرف کندوان اصلابدردزندگی نمیخوره
  • کی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 2
    سلام بخدا این روستاها یعنی قسمتی از خوده بهشت .خوشا به سعادت کسانی که این افتخارو دارن و میرن انجا ساکن میشن واز این الوده گیها دور میشن کاش بشه مام بزودی بریم تا بقیه عمرخود را انجا سرکنیم ارزوی ما رفتن به یکی از روستاهای اطراف کرج هست
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    شهرستانک از نظر اب و هوا بهترینه،ولی متاسفانه هیچ گونه امکاناتی نداره و در این سالها مادام بین استان تهران و البرز در حال پاسکاریه. سابق حال و روز شهرستانک از نظر گردشگر و امکانات خیلی بهتر بود.ساختمان بهداری که سابق احداث شده بود و دارای دکتر و پرستار بود ولی الان این ساختمان داره به مخروبه تبدیل میشه. البته با این همه دکتر و تحصیل کرده ای که داریم و اضر نیستن بیان تو همچین جاهایی کار کنن..
    • داود DE ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
      0 0
      بیا روستای ما ..سمت هشتگرد سهیلیه روستای زکی اباد
  • علیرضا IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 0
    الان برید قیمت بگیرید فکر کنم تصور خواهید کرد از خواب 100ساله بیدار شدید ....الان قیمت روستاهای اطراف کرج بشدت نجومی شده و فقط در اختیار اقشار مرفه جهت گذراندن تعطیلات است
  • احمد وندی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    سمت سعید آباد و ایغر بلاغ (تهران دشت )هم خوبه آرام و بی صداست آب و برق و گاز هم داره
  • رضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    روستا فقط برغان دهکده گرمودر
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    2 0
    روستای ارنگه کسی نمیاد
  • مردم۰ IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    این روستاها چون مربوط به اهالی آنجاها و همه اقوام وفامیل هستند به درد زندگی غیر نمیخورند چون باید با قوانین اونجا آشنا باشند و رعایت کنند وگرنه اهالی رو ناراضی میکنندو جا نداراندوامکانات نیست.
  • سعادت IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    وستای سعید آباد خیلی آرومه برای زندگی ما کل فامیل زمین خریدیم بسازیم چون قیمتشم خوبه چند تا از دوستان سه ساله ساختن زندگی میکنن خیلی راضین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید