غرب تهران با وجود دریاچه چیتگر و باملند به مرکزی برای تفریح بدل شده از این رو با ما همراه باشید و درباره هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های باملند و دریاچه چیتگر بدانید.

هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های باملند و دریاچه چیتگر

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه چیتگر تهران به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شمال غرب تهران شناخته می شود. این دریاچه بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور بوده و کمتر کسی پیدا می شود نام این دریاچه را نشنیده باشد. اگر جزء پایتخت نشینان و یا مناطق اطراف تهران باشید و به دنبال جاذبه ای دیدنی و تفریحی در تهران باشید، دریاچه خلیج فارس به لحاظ داشتن امکانات تفریحی و رفاهی متعددی که در آن قرار دارد، می تواند بهترین انتخاب باشد. بام لند نیز مجموعه‌ای تجاری - تفریحی در نزدیکی دریاچه چیتگر است که علاوه بر مراکز خرید فوق‌العاده و کافه‌ها و رستوران‌های عالی، امکانات تفریحی جذابی همچون آمفی‌تئاتر روباز، مسیر پیاده‌روی، ماهیگیری، مجموعه تفریحی کودکان، قایق سواری، مجموعه وی‌آر لند و... را در خود جای داده است.

تفریجات هیجان‌انگیزتر دریاچه چیتگر

ماهیگری در دریاچه چیتگر

با وجود این‌که چیتگر یک دریاچه مصنوعی است؛ اما شرایط آن برای زیست انواع ماهی مناسب است. در نتیجه می‌توانید به صورت دائمی با عضویت در باشگاه ماهیگیری این دریاچه در زمان‌های مشخص به ماهیگری از دریاچه مشغول شوید. البته بدون عضویت در باشگاه ماهیگری آن نیز امکان ماهیگیری برای همگان فراهم است.

هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های باملند و دریاچه چیتگر

پیاده روی در دریاچه چیتگر

در اطراف دیاچه برج‌های بسیاری وجود دارد و مردم زیادی در آن‌ها ساکن هستند که به دلیل همجواری با محیط پارک و دریاچه چیتگر، برای لذت بردن از محیط زیبای دریاچه و ورزش کردن و سلامتی، به پیاده‌روی در اطراف دریاچه مشغول می‌شوند. برای همین برای این افراد یک محیط مخصوص پیاده‌روی درنظر گرفته شده است.

پیست دوچرخه سواری

پارک چیتگر به خاطر پیست‌های دوچرخه سواری‌اش به خوبی شناخته شده است و بسیاری این پارک را برای دوچرخه سواری انتخاب می‌کنند؛ زیرا هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای کسانی که می‌خواهند چند ساعت تفریح کنند بسیار مکان مناسبی است. به جز اطراف دریاچه که برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است، مجموعه دارای یک مسیر کوهستانی‌ست که بیشتر برای کسانی که قدرت بدنی بالایی دارند طراحی شده است. یک پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان وجود دارد و امکان کرایه دوچرخه نیز قرار داده شده است. دورچرخه‌سواری در اطراف دریاچه چیتگر یکی از بیشترین دلایلی است که افراد را به صورت ثابت و مداوم به سمت خود می‌کشاند.

هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های باملند و دریاچه چیتگر

جاذبه‌های مهیج باملند

شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن بام لند

شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن از استانداردترین و مدرن‌ترین شهربازی های تهران و ایران محسوب می‌شود و از همین رو محلی ایدئال برای تفریح و سرگرمی کودکان است.

ترامپولین، فوتبال دستی کودکان، ایرهاکی، پل معلق، اتاق موانع، سرسره و... از جمله امکانات شهربازی بام لند چیتگر هستند؛ ضمن اینکه با پرداخت هزینه مجزا امکان نقاشی روی صورت و عکاسی از کودکان نیز وجود دارد. این شهربازی را می‌توانید در ضلع شرقی دریاچه چیتگر پیدا کنید. استفاده از وسایل بازی شهربازی فقط برای مدت یک ساعت امکان‌پذیر است.

تشک پرش آزاد

مجموعه ورزشی سقوط آزاد روی تشک بادی در بام‌لند دریاچه چیتگر قرار دارد و کسانی که به‌دنبال هیجان و تخلیه انرژی هستند، نباید آن را از دست بدهند.

اسکای فلایر بام لند

اسکای فلایر، تاپ زنجیری بلندی است که یکی دیگر از وسایل تفریحی مهیج بام لند به شمار می‌رود و اگر می‌خواهید آدرنالین خونتان را بالا ببرید، جای خوبی را انتخاب کرده‌اید.

هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های باملند و دریاچه چیتگر

اینجا بزرگ‌ترین تاب زنجیری تهران است و شامل کابین‌های دو نفره می‌شود که جمعا ۲۴ نفر را تا ارتفاع ۲۵ متری بالا می‌برد و می‌چرخاند؛ ضمن اینکه چشم‌انداز زیبای دریاچه نیز از آن بالا واقعا دیدنی است.

فوتبال دستی انسانی بام لند

فوتبال دستی انسانی از ورزش‌های همگانی پرطرفدار است که شباهت زیادی به ورزش فوتبال دستی دارد؛ اما در اینجا آدمک‌های آن، انسان‌های واقعی هستند. این بازی که برای افراد هشت سال به بالا مناسب است، در نزدیکی فروشگاه کیدز گاردن قرار دارد.

شهر بادی

سه بازی جذاب فوتبال حبابی، دارت بادی و فوتبال صابونی را می‌توانید در شهر بادی تجربه کنید. فوتبال حبابی، یک بازی گروهی و مفرح است که برای انجام آن باید لباس مخصوصی به‌شکل حباب تن کنید و مشغول فوتبال شوید. این بازی به‌صورت ۶ نفره انجام می‌شود و امکان استفاده بانوان و آقایان هم‌زمان در یک بازی وجود ندارد. برای فوتبال حبابی، حداقل قد باید ۱۱۵ سانتی‌متر باشد.

فوتبال صابونی شامل رقابت فوتبالی بین دو تیم ۶ تا هشت نفره در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه است که در زمینی آغشته به کف و آب انجام می‌شود.

هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های باملند و دریاچه چیتگر

لغزندگی زمین فوتبال صابونی هیجان زیادی ایجاد می‌کند و از آنجا که تشک‌های این بازی انعطاف خاصی دارند، هنگام زمین‌خوردن، هیچ مشکلی برای بازیکنان به وجود نمی‌آورند.

دارت بادی (فوت دارت) ورزشی متشکل از فوتبال و دارت است که تمام سنین از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند آن را انجام دهند. در این بازی بازیکن باید با توپ، صفحه دارت را هدف قرار دهد و توپ را به مرکز صفحه شوت کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید