دریاچه چیتگر جاذبه‌های تفریحی زیادی دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه چیتگر مانند نگینی در غرب تهران می‌درخشد و یکی از بهترین فضاهای ممکن برای لذت بردن از زندگی در هیاهوی پایتخت است. به‌علاوه یکی از پرتکرارترین مقاصدی است که توریستان خارجی به آن سر می‌زنند به همین جهت در ادامه به محل قرارگیری دریاچه و نحوه رسیدن به آن می‌پردازیم.

دریاچه چیتگر، دریاچه‌ای مصنوعی و زیبا

دریاچه‌ چیتگر یا شهدای خلیج فارس به‌منظور تلطیف و کاهش آلودگی هوا در شمال غرب تهران ساخته شد و شامل امکانات مختلف تفریحی و رفاهی می‌شود که به‌دلیل نزدیکی به بسیاری از جاهای دیدنی تهران، روزانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. مساحت این دریاچه به ۱۳۰ هکتار می‌رسد که در مجاورت آن نیز مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار ساخته شده است.

ایده ابتدایی دریاچه چیتگر به سال ۱۳۴۷ برمی‌گردد؛ از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ مورد توجه و بررسی دقیق قرار گرفت تا منبعی برای بهبود وضعیت هوای شهر تهران و این منطقه باشد. سرانجام کار ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر در سال ۱۳۸۹ آغاز و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ افتتاح شد.

چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم؟

در صورتی که از امکانات تفریحی و غیررایگان مجموعه استفاده نکنید، گشت‌وگذار در محوطه اطراف دریاچه هیچ هزینه‌ای در بر ندارد و همین موضوع، خود یکی از مزیت‌های این دریاچه به حساب می‌آید. دریاچه چیتگر یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پایتخت است که به‌واسطه امکانات رفاهی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه (در شمال دریاچه)، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق (در غرب دریاچه) و... اوقات بسیار خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

علاوه بر طبیعت زیبای دریاچه چیتگر، تفریح‌های متعددی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است که هرکس به فراخور سلیقه و علاقه خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و لذت ببرد. مرکز خرید بام‌لند به صورت برج‌هایی چسبیده به هم با ترکیبی از معماری سنتی ایران با الهام از بادگیرهای کویری و روستاهای طبقاتی ایران در شرق این دریاچه ساخته شده است و شاید بتوان گفت مهم‌ترین و پرطرفدارترین بخش آن است.

این مجموعه از شهرت و اعتبار زیادی بهره می‌برد و یکی از بیشترین دلایلی است که مردم را به سمت دریاچه چیتگر می‌کشاند. در حقیقت شهرت بام‌لند و دریاچه چیتگر به یک اندازه است.

چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم؟

این مجموعه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام فعالیت مجزایی دارند. بخش اول مربوط به قسمت تجاری آن است که در زمینه‌ فروش وسایل مختلفی چون پوشاک، ماشین، موتورسیکلت و غیره فعال است.

از محل قرارگیری دریاچه چیتگر تا دسترسی به آن

دریاچه زیبای چیتگر جاذبه ای گردشگری در شمال غرب پایتخت می باشد که از شمال به بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه آزادگان، از غرب به منطقه مسکونی منطقه ۲۲ و از جنوب به بزرگراه حکیم متنهی می شود. برای رسیدن به دریاچه خوشبختانه مسیرهای دسترسی متنوعی وجود دارند و تمام گردشگران می توانند علاوه بر خودروی شخصی با دیگر وسایل نقلیه عمومی خود را به دریاچه برسانند و از گردش در آن لذت ببرند.

در نزدیکی این دریاچه، بوستانی زیبا و کوهستانی به نام پارک آبشار تهران جای گرفته که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند. لذا شما هم می توانید برای گشت و گذار بیشتر به سراغ این بوستان بروید و گشتی در آن بزنید.

مسیر دسترسی به دریاچه چیتگر با خودروی شخصی

نخستین روش دسترسی که اغلب گردشگران برای رسیدن به دریاچه مصنوعی چیتگر انتخاب می کنند، استفاده از خودروی شخصی می باشد.

چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم؟

در این صورت می بایست خود را به اتوبان شهید خرازی برسانید و سپس از طریق خروجی دریاچه که در این اتوبان وجود دارد به سمت دریاچه حرکت کنید. علاوه بر این مسیر می توانید از طریق بزرگراه شهید همت غرب به سمت بزرگراه بزرگراه شهید خرازی بروید و وارد خروجی دریاچه شوید و مسیرتان را ادامه دهید.

مسیر دسترسی به دریاچه مصنوعی چیتگر با اتوبوس

برای دسترسی به دریاچه خلیج فارس به وسیله اتوبوس می توانید خود را به پایانه اتوبوس صادقیه برسانید و سوار اتوبوس هایی که به سمت شهرک دریا می روند شوید و پس از آن در ایستگاه جوزانی از اتوبوس پیاده شده و به سمت دریاچه بروید. همچنین می توانید از اتوبوس های بی آر تی که در سه راه ضرابخانه وجود دارند و به سمت دریاچه شهدای خلیج فارس می روند سوار شوید. علاوه بر این ها می توانید در ایستگاه های مترو چیتگر، ایران خودرو و المپیک سوار اتوبوس های شهرک شهید باقری قرار دارند و به سمت دریاچه می روند شده و در ایستگاه دریاچه اتوبوس را ترک کنید و به صورت پیاده به سمت دریاچه بروید.

چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم؟

مسیر دسترسی به دریاچه چیتگر با مترو

چنان چه بخواهید با استفاده از مترو خود را به دریاچه چیتگر تهران برسانید، می توانید سوار مترو خط فرهنگسرا – صادقیه شده و در ایستگاه صادقه از مترو پیاده شوید و سوار قطار خط صادقیه – گلشهر شوید و در ایستگاه چیتگر از مترو پیاده شوید. اتوبوس هایی در محوطه بیرون مترو قرار دارند که می بایست سوار اتوبوس های شهرک شهید باقری شده و خود را به این دریاچه زیبا برسانید.

مسیر دسترسی به دریاچه شهدای خلیج فارس با تاکسی

اگر می خواهید در میان وسایل نقلیه عمومی، تاکسی را انتخاب کنید، باید خود را به پایانه چیتگر برسانید و سوار تاکسی هایی که به سمت دریاچه می روند شده و خود را به این مجموعه تفریحی برسانید.

آدرس دریاچه چیتگر تهران: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب

زمان بازدید از دریاچه چیتگر تهران: ۶ صبح تا ۲۴ بامداد

شماره تماس دریاچه چیتگر تهران: ۲۴۵۵۷

چگونه به دریاچه چیتگر دسترسی پیدا کنیم؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید