۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 55421216

دریاچه چیتگر یکی از بهترین گزینه‌های تهران برای تفریح است، اگر شما نیز می‌خواهید بدانید دور دریاچه چیتگر چند متر است با ما همراه باشید.

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که محلی ایدئال برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، تفریح‌های سرگرم‌کننده، پیک‌نیک، شب‌گردی‌های خاطره‌انگیز و همین طور قرارهای عاشقانه به شمار می‌رود. ضمن اینکه تفریح و گردش در دریاچه چیتگر در هر چهار فصل سال امکان‌پذیر است. در ادامه به توضیحاتی درباره دریاچه و البته مسافتی که رینگ دور دریاچه دارد می‌پردازیم.

درباره دریاچه چیتگر

دریاچه ای مصنوعی و وسیع در محدوده شمال غرب به منظور کاهش آلودگی و تلطیف هوا ساخته شده که با نام دریاچه چیتگر تهران یا دریاچه شهدای خلیج فارس شناخته می شود. مساحت این دریاچه به ۱۳۰ هکتار و مساحت کل مجموعه به ۲۵۰ هکتار می رسد و به همین جهت به عنوان بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور شناخته می شود.

دریاچه شهدای خلیج فارس در بخش شمالی پارک جنگلی چیتگر واقع شده که از بخش شمال به بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه آزادگان، از غرب به شهرک های مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران و از جنوب به بزرگراه شهید همدانی منتهی می گردد.

دور دریاچه چیتگر چند متر است؟

از آنجایی که در کنار دریاچه مصنوعی چیتگر، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد، در تمام طول سال گردشگران زیادی به بازدید از این دریاچه روانه می شوند.

جالب است بدانید طرح اصلی ساخت این دریاچه در سال ۱۳۴۷ مطرح گردیده، اما بررسی دقیق تر آن از سال ۱۳۸۲ شروع شد و تا سال ۱۳۸۹ به طول انجامید. هدف اصلی برای ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر، کاهش و بهبود آلودگی های شهر تهران و به خصوص غرب تهران بود. در نهایت کار ساخت آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ عملیات ساخت آن به پایان رسید و جهت تفریح و گردش افراد، افتتاح گردید.

نکته جالبی که در رابطه با این دریاچه وجود دارد این است که در سال ۱۳۹۴ کارشناسان انجمن بین المللی مدیریت پروژه، جهت بازدید از این پروژه به تهران آمد و در سال ۲۰۱۵ به عنوان یکی از ۱۰ پروژه برتر جهان معرفی شد. محوطه اطراف دریاچه یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد.

دور دریاچه چیتگر چند متر است؟

این ها از امکانات تفریحی رایگان این منطقه گردشگری بوده و علاوه بر این ها امکانات تفریحی متنوع دیگری وجود دارند که برای استفاده از آن ها می بایست مبلغی را پرداخت نمایید. اگر به دنبال تفریحی رایگان و لذت بخش هستید، دریاچه چیتگر یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای شما می باشد. چرا که پیاده روی، دوچرخه سواری، شب گردی و… در اطراف دریاچه حال و حال دیگری نسبت به بقیه جاذبه های گردشگری دارد.

دریاچه مصنوعی چیتگر یکی از بهترین مقاصد تفریحی برای گردشگران داخلی و خارجی می باشد و شما می توانید به همراه خانواده و یا دوستان خود به سمت آن بروید و یک روز تفریحی مهیج و دل انگیزی را برای خود رقم بزنید. از ویژگی های خوب این مجموعه داشتن پارکینگ برای پارک خودروی گردشگران می باشد و گردشگران می توانند به راحتی خودروی خود را در محل مناسبی از پارکینگ مجموعه پارک کنند و به گشت و گذار بپردازند.

مسافت دور دریاچه چیتگر

محورهای پیاده به طول حدود ۷ کیلومتر به صورت رینگ دور دریاچه قرار دارند و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن تماشای منظره و تنفس هوای پاک، دور دریاچه پیاده روی کنند.

دور دریاچه چیتگر چند متر است؟

در طول مسیر از تاج سد دریاچه چیتگر هم عبور می‌کنید که به «گذر موج» معروف است. ساخت این سازه با الهام از موج آب بوده است و معماری زیبایی دارد؛ به‌خصوص در طول شب که با نورپردازی‌ها، جلوه‌ای دیدنی پیدا می‌کند. همچنین، محور دوچرخه سواری به طول حدود ۸ کیلومتر در اطراف دریاچه قرار دارد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری از ورزش‌ها و تفریح‌های جذابی است که در محیطی زیبا همچون دریاچه چیتگر لذت فراوانی دارد. پیست دوچرخه سواری چیتگر امکان استفاده از دوچرخه های پیشرفته دنده ای یا برقی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

بخش‌هایی در ورودی غربی و شرقی دریاچه به کرایه دوچرخه اختصاص دارد. هزینه کرایه دوچرخه به مدل دوچرخه بستگی دارد و از ساعتی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان متغیر است. همچنین باید بدانید که به‌ازای ۲۰ تا ۶۰ دقیقه تاخیر در تحویل دوچرخه، هزینه‌ای معادل یک ساعت برای شما حساب می‌شود. داشتن گواهینامه، کارت ملی یا کارت پایان خدمت هوشمند برای کرایه دوچرخه ضروری است.

پیاده‌روی

مسیرهای پیاده روی در اطراف دریاچه به شکل رینگی به طول ۷ کیلومتر بوده و بهترین محل را برای پیاده روی در تهران پدید آورده است.

دور دریاچه چیتگر چند متر است؟

در هوایی آزاد و تقریبا به دور از آلودگی می توانید قدم بزنید و نسیمی خنک می وزد و منظره دریاچه چیتگر تهران می تواند پیاده روی را برایتان لذت بخش تر کند. سازه ای زیبا در این مسیر پیاده روی وجود دارد که از آن نیز عبور می کنید و آن را گذر موج نام گذاری کرده اند و آن را بر اساس طرحی از موج آب ساخته اند. مسیری که برای دوچرخه سواری نیز در نظر گرفته شده به طول ۸ کیلومتر می رسد.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید