افزایش قیمت پیاز در مدت اخیر حسابی جنجالی شده است و با وجود قول های متعدد برای کاهش قیمت این محصول، پیاز تا قیمت ۴۰ هزار تومان هم بفروش می رسد

قیمت پیاز به ۴۰ هزار تومان رسید / وزارت جهاد کشاورزی باز هم قول کاهش قیمت پیاز داد!

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرکل محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با مساعد شدن اوضاع جوی، ۲۸۰ هزار تن پیاز از استان‌های جنوبی کشور برداشت و به مرور در بازارهای مصرف عرضه می‌شود که قیمت را پایین خواهد آورد.

قیمت پیاز که از ماهها پیش گران است با وجود قول های مکرر مسئولان پایین نیامده است.

گزارش میدانی حاکی است که در مغازه های سطح شهر قیمت هر کیلو پیاز بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان به فروش می رود.

پیش از این مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از کاهش قیمت در چند روز آینده خبر داده بودند، آنها تعرفه ۱۸۰ درصدی برای صادرات وضع کردند، حتی چند هفته پیش پیاز وارد کردند با این حال قیمت ها بالاست و اشک مردم را در آورده است.

*قول جدید برای کاهش قیمت پیاز در بازار

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این بار قول جدیدی داده اند روز گذشته مدیرکل محصولات جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است: با مساعد شدن اوضاع جوی، ۲۸۰ هزار تن پیاز از استان‌های جنوبی کشور برداشت و به مرور در بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

متولیان کشاورزی، شرایط نامناسب جوی مثل افزایش سرما و بارندگی‌های اخیر در استان‌های جنوبی کشور را علت کمبود عرضه پیاز به بازار می‌دانند.

اصغری مدیر کل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید: اکنون با مساعد شدن شرایط جوی، کشاورزان مناطق جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان کار برداشت محصولشان را آغاز کرده اند؛ که بزودی پیاز به مناطق مختلف مصرف ارسال می‌شود.

دارایی نژاد رئیس اتحادیه بار فروشان هم با پیش بینی بر کاهش قیمت پیاز در هفته‌های آینده گفت: با ورود پیاز از هند به کشور و همچنین ارسال روزی ۳ هزار تن از این محصول از مناطق جنوبی کشور به بازارهای هدف، شاهد کاهش و ثبات قیمت پیاز خواهیم بود.

اما این هنوز جای سوال است که چرا صادرات را باید بی‌محابا پیش ببریم که قیمت داخل به هم بریزد و مجبور به وا ردات هم باشیم، درست است که قدرت انبارداری پیاز زیاد نیست اما می توان در صادرات تا اندازه ای دست به عصا راه رفت تا بازار داخل دچار مشکل نشود، همان کاری که کشورها در شرایطی که کرونا و جنگ روسیه و اوکراین بازارهای جهانی را به هم ریخته چنین شیوه‌ای را دنبال می کنند یعنی اولویت خود را به تامین داخلی داده اند و پس از ذخیره سازی کامل و درصورت وجود مازاد صادر می کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • Aa IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 0
    پیاز و نیازش تا ۵۰ جا داره بعد ۲۰ کم میشود ۳۰ میشود افتخار وزارت کشاورزی که ۲۰ قیمت رو کم کرده.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    1 0
    شما خواب هستین از ۵۰ هزار تومان گذشته
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    هزار وعده خوبان یکی وفا نکند.....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید