بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور با هزینه کرد ۴۰ میلیارد تومان با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در تبریز افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور در تبریز

به گزارش سلام نو، پردیس سینمایی ۲۹ بهمن کلانشهر تبریز به وسعت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع دارای ۱۰ سالن نمایش است.

پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با نام قدیم سینماآسیا که از قدیمی‌ترین و ماندگارترین سینماهای تبریز با قدمت ۷۰ ساله محسوب می‌شود؛ پس از سال‌ها فرسودگی، از اواسط سال ۱۳۹۸ به همت مؤسسه بهمن‌سبز وارد فاز بازسازی شد و هم‌اکنون به پردیس مجهزی با ۱۰ سالن نمایش تبدیل شده است.

برخورداری از سالن روباز، کافه سینما، پلاتو، نمایشگاه، سالن کودک، اتاق مادر و کودک و سالن VIP مجهز به امکانات روز، از ویژگی‌های پردیس سینمایی ۲۹ بهمن است.

رئیس حوزه هنری: امیدوارم هنرمندان دغدغه زیرساخت نداشته باشند

رئیس حوزه هنری در آیین افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، گفت: امیدواریم شبکه زیرساختی موردنیاز برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استان کامل شود و هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

محمدمهدی دادمان، اظهار کرد: امروز در گوشه گوشه این خطه، هنرمندان درجه یک، کاربلد و فهیم در دسترس قرار گرفته و سوژه‌های منحصر به فرد و خرده‌ فرهنگ‌هایی در زمینه‌های متعددی فراهم کرده تا حرف عمیق مردم را به زبان هنر بتوان بیان کرد.

وی افزود: امیدواریم با نگاه صحیح مدیران حوزه فرهنگ روزی برسد که نیاز نباشد یک جوان مستعد در حوزه فرهنگ و هنر برای دیده شدن به مرکز کشور بیاید و به جای آن در خطه‌ای که زیست می‌کند، بتواند با استعداد و توان خود در سطح نخست فرهنگ و هنر کشورمان دیده شود و کارش مورد تحسین قرار گیرد و بتواند درباره مسائل منطقه خود سخن بگوید.

وی ادامه داد: امروز تلاش ما بر این است تا سینما به محیطی تبدیل شود که خانواده‌ها بدون دغدغه و با آرامش خاطر حضور یابند و در تلاشیم تا به شکل گیری مجتمع فرهنگی به معنای واقعی نزدیک شویم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه سال گذشته سند زیست بوم و نقشه تحول هنری آذربایجان شرقی تدوین شد، گفت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که باید کار ویژه استان، روایت آذربایجان پیشرو در انقلاب باشد و امروز امیدواریم با تلاش و همت چهره‌های هنری و جوانان این هدف به اجرا درآید.

چهار پردیس سینمایی تا پایان سال در کشور افتتاح می شود
رئیس سازمان سینمایی سوره در آیین پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز اعلام کرد: تا پایان سال چهار پردیس سینمایی دیگر در شهرهای ارومیه، آبادان، مشهد و سبزوار افتتاح می‌شود و تعداد سالن‌های سینمایی این سازمان به ۲۰۰ سالن می‌رسد.
حمید رضا جعفریان گفت: هم اکنون حدود ۶۰۰ سالن سینما در کشور فعال است.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: بیش از ۳۰ سالن سینما برای استفاده دوستداران فرهنگ و هنر استان آماده بهره برداری شده است .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید