یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، از صدور رتبه ۴۰۰ هزار معلم طی روزهای آینده خبر داد و گفت: صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی سرعت گرفته است.

پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه‌بندی به معلمان / معوقات معلمان چه زمانی پرداخت خواهد شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۰۰ هزار رتبه معلمان آماده صدور است و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا به آخر سال به این تعداد بیفزاییم.

یوسف نوری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: قانون رتبه‌بندی معلمان با همکاری مجلس و تأیید شورای نگهبان و تلاش مؤثر دولت در حال اجرا است و ما قدردان دولت هستیم که این لایحه را به خاطر منابع زیاد پس نگرفت.

وی تصریح کرد: قرار است ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی به شکل کامل به اجرای مرحله به مرحله این قانون اختصاص پیدا کند که رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قبول کردند به جای ۳۴ هزار میلیارد تومان، همان ۳۸ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وزیر آموزش و پرورش از سرعت گرفتن صدور احکام معلمان در قالب رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار رتبه آماده صدور است و مابقی احکام نیز به سرعت صادر می‌شود.

نوری از پرداخت ۲۶ هزار میلیارد تومان در قالب قانون رتبه‌بندی به معلمان خبر داد و افزود: مابقی مبلغ نیز تا یک ماه آینده پرداخت خواهد شد تا معلمان معوقات خود را دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است امسال معلمان رتبه‌های حقیقی خود را دریافت نکنند اما از ابتدای سال آینده رتبه حقیقی معلمان اعمال شده و بر اساس آن مزایای رتبه‌بندی نیز به آنها پرداخت خواهد شد.

نوری علت طولانی بودن اجرای این طرح را مشخص شدن دقیق رتبه معلمان عین دانشگاه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: همان طور که در دانشگاه‌ها اعمال رتبه سال‌های زیادی طول می‌کشد کسب رتبه استحقاقی معلمان نیز در یک فرآیند تدریجی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این کار شروع شده و به هیچ وجه به مرحله پایانی نرسیده و به تدریج شاهد اعمال رتبه واقعی معلمان خواهیم بود.

نوری مباحث مطرح شده در فضای مجازی را غیرواقعی خواند و بیان کرد: آنهایی که اعلام می‌کنند رتبه‌بندی معادل هیچ چیز است، سخت در اشتباه هستند چرا که معلمان از مزایای رتبه‌بندی به معنای واقعی بهره‌مند شده و در کنار تأثیر آن در فرآیند آموزشی معلمان، مهندسی پرداخت‌ها به ویژه پرداخت عادلانه نیز اعمال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار بود پرداختی ترمیمی ۳۵ درصد نیز در آموزش و پرورش اعمال شود که مجلس این بند را حذف کرد و امیدواریم در بودجه سال آینده این ۳۵ درصد نیز در نظر گرفته شود.

نوری تصریح کرد: با همکاری مجلس تلاش می‌کنیم تا اعمال ترمیم ۳۵ درصد برای کارکنان و فرهنگیان انجام شود که قطعاً در سقف اعتباری مجلس امکان پرداخت برای دولت مهیا خواهد شد.

وی گفت: تمام معلمان و بازنشستگان بعد از شهریور ۱۴۰۰ از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند و با نظارت و اشرافیت کامل دستگاه‌های مختلف سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه به شکل مؤثر انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد نیروهای اداری نیز افزود: آنهایی که شامل رتبه‌بندی نشدند نیز از سایر مزایا به ویژه فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید