ترفند رفع مشکل دوربین گوشی سامسونگ که در برخی مواقع رخ می دهد. گوشی‌های سامسونگ با توجه به سال ساخت و مدلشان، قابلیت‌های مخفی بسیاری دارند که همگی آنها در تنظیمات گوشی است؛ اما کمتر کسی حوصله امتحان کردن تنظیمات مختلف گوشی را دارد

۱۰ ترفند فوق العاده و معرفی ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ

گوشی‌های هوشمند امروزی تنظیمات و قابلیت‌های زیادی دارند که شاید تا به حال با آنها برخورد نکرده باشید. این قابلیت‌ها و ترفندها در گوشی‌های اندرویدی به خصوص گوشی‌های سامسونگ زیاد است و اگر از آنها خبر داشته باشید،‌ می‌توانید ظاهر و تنظیمات گوشی را شخصی سازی کنید. ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ کم نیستند و می‌توان آنها را هم در پرچم‌دارانی مثل S۲۲ و زد فولد پیدا کرد و هم در گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت از این ترفندها بهره برد. در ادامه این بخش همراه ما باشید تا ۱۰ ترفند فوق العاده و کاربردی در گوشی‌های سامسونگ را به شما معرفی کنیم.

  1. قابلیت Multi Window برای استفاده از ۲ برنامه به صورت همزمان

یکی از ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ که کاربرد زیادی دارد، Multi Window یا تصویر در تصویر است. با این قابلیت‌ می‌توانید ۲ اپلیکیشن را به صورت همزمان باز کنید و هر دو را در نمایشگر گوشی ببینید و از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال یک عکس از کارت بانکی گرفتید و حالا می‌خواهید در اپلیکیشن بانکی‌تان، شماره کارت را وارد کنید. برای این کار کافی است برنامه گالری و اپلیکیشن بانک به صورت همزمان باز باشد و بدون دردسر از روی عکس، شماره کارت را وارد کنید.

این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ تعبیه شده اما برای استفاده، باید آن را فعال کرد و بدون فعال کردن، از وجود آن خبر نخواهید داشت! برای فعال کردن این قابلیت کافی است وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی شوید و از بین گزینه‌ها، Display را انتخاب کنید. در تنظیمات مربوط به Display، گزینه «Multi Window» را خواهید دید که باید آن را به صورت فعال درآورید.

بعد از فعال کردن این قابلیت با فشردن طولانی دکمه Back، امکان باز کردن چند پنجره یا اپلیکیشن فراهم‌ می‌شود و می‌توانید از مولتی تسکینگ لذت ببرید. یک اپلیکیشن در بالای نمایشگر و اپلیکیشن دیگر در پایین نمایشگر باز می‌شود و امکان استفاده همزمان از هر دو را خواهید داشت.

  1. قابلیت Dual Messenger برای داشتن ۲ نسخه واتساپ و تلگرام

یکی دیگر از ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ که به کار همه‌ می‌آید، قابلیت Dual Messenger است. با این قابلیت‌ می‌توانید از اپلیکیشن‌های پیام رسان مثل واتساپ، تلگرام و... دو نسخه داشته باشید. از آنجایی که گوشی‌های موبایل امروزی همگی از ۲ سیمکارت پشتیبانی‌ می‌کنند و بیشتر افراد ۲ سیمکارت برای اهداف مختلف دارند، داشتن دو نسخه از پیام رسان‌ها کارتان را راه‌ می‌اندازد. این قابلیت به خصوص برای داشتن ۲ نسخه از برنامه واتساپ مفید است که امکان داشتن اکانت‌های مختلف را داخل برنامه خودش ندارد.

برای استفاده از این قابلیت کافی است وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش تنظیمات پیشرفته یا Advanced features بروید. در این بخش گزینه Dual Messenger را خواهید دید که باید آن را فعال کنید. هر برنامه‌ای که‌ می‌خواهید یک نسخه شبیه سازی شده از آن را داشته باشید، انتخاب کنید تا با کپی کردن برنامه، یک نسخه جدید اضافه شود.

نسخه کپی شده از برنامه اصلی با یک badge نارنجی رنگ در گوشه پایین آیکن برنامه ظاهر می‌شود تا بدون سردرگمی از اپلیکیشن، از نسخه‌های متفاوت آن استفاده کنید. نسخه کپی شده به صورت کاملا مستقل قابل استفاده است و هیچ اطلاعات مشترکی بین دو نسخه از برنامه‌ها وجود نخواهد داشت.

  1. از شر کلید بیکسبی (Bixby) راحت شوید!

یکی از تنظیمات پیش فرض در گوشی‌های سامسونگ این است که نگه داشتن کلید پاور در لبه کناری گوشی، گزینه‌های خاموش یا ری استارت را نشان‌ نمی‌دهد؛ در حالی که در سایر گوشی‌های اندرویدی با کمی نگه داشتن کلید پاور می‌توان گزینه‌های مربوط به ری استارت یا خاموش کردن گوشی را دید. برای اینکه عملکرد این دکمه را تغییر دهید باید به سراغ یکی دیگر از ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ برویم.

برای این کار از بالای نمایشگر گوشی، صفحه مربوط به اعلان‌ها را باز کنید و روی آیکون پاور ضربه بزنید. با این کار در پایین صفحه گزینه «Side key settings» را خواهید دید. در این قسمت بخشی به نام «Press and hold» وجود دارد که مشخص‌ می‌کند با نگه داشتن کلید پاور چه اتفاقی بیفتد. کافی است به جای Wake Bixby، آن را روی گزینه Power off menu بگذارید تا با نگه داشتن کلید پاور، گزینه‌های خاموش و ری استارت گوشی نمایان شود.

  1. با حرکات دست یا فرمان صوتی سلفی بگیرید!

برای اینکه بتوانید راحت‌تر سلفی بگیرید، یک ترفند جالب در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد که به شما اجازه‌ می‌دهد با استفاده از دست یا حتی صدا، عملکرد شاتر را کنترل کنید و سلفی‌های جذاب‌تری بگیرید. برای سلفی کردن با استفاده از دست باید به سراغ تنظیمات دوربین در گوشی بروید. بعد از باز کردن برنامه دوربین سامسونگ، تنظیمات را از بخش بالایی آن باز کنید و سپس به دنبال گزینه Shooting methods یا روش‌های عکس‌برداری بگردید و روی آن ضربه بزنید. حالا می‌توانید گزینه‌های Voice Commands و Show palm را فعال کنید.

با فعال کردن Voice Commands هر بار که‌ می‌خواهید سلفی بگیرید کافی است یکی از کلمات Smile یا Cheese را بگویید تا شاتر عمل کند. این ترفند هم برای دوربین سلفی و هم دوربین پشت گوشی جواب‌ می‌دهد. برای گرفتن سلفی با دست هم بعد از فعال کردن Show palm هر زمان که کف دست خودتان را رو به لنز دوربین نگه دارید، شاتر بعد از ۳ ثانیه عمل‌ می‌کند و سلفی‌ می‌گیرد.

10 ترفند فوق العاده و معرفی ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ

  1. برنامه‌های بیشتری را در صفحه Home قرار دهید

یکی از جذاب‌ترین ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ این است که‌ می‌توانید برنامه‌های بیشتری را در صفحه هوم یا بقیه صفحات گوشی قرار دهید. این قابلیت به خصوص در گوشی‌هایی که نمایشگر بزرگی داشته باشند کاربردی‌تر است و می‌توانید برنامه‌های ضروری خودتان را همیشه در دسترس داشته باشید.

برای این کار باید وارد تنظیمات مربوط به نمایشگر شد، پس کافی است انگشت خودتان را در یک فضای خالی در صفحه هوم یا صفحات دیگر نگه دارید تا این تنظیمات ظاهر شوند. حالا باید روی Settings ضربه بزنید و در بخش بعدی گزینه Home screen grid یا Apps screen grid را انتخاب کنید. در این بخش چند آپشن مختلف دیده‌ می‌شود که به صورت ۴×۵، ۴×۶ و... مشخص است.‌ می‌توانید گزینه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید تا تعداد برنامه‌های روی صفحه هوم و فاصله بین آنها مشخص شود. بزرگ‌ترین حالت چیدمان برنامه‌ها ۵×۶ است که فضای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

  1. اپلیکیشن‌های اضافی را پنهان کنید

یکی از ترفندهای مهم و کاربردی در گوشی‌های گلکسی، پنهان کردن اپلیکیشن‌هایی است که استفاده‌ای از آنها ندارید و صرفا منوی برنامه‌های شما را شلوغ کرده‌اند. البته‌ می‌توانید بسیاری از برنامه‌هایی که کاربردی نیستند را به طور کامل حذف کنید؛ اما اگر برنامه‌ای روی گوشی موبایل شماست که از آن استفاده‌ نمی‌کنید و گزینه Uninstall هم ندارد، با این قابلیت‌ می‌توانید از شر دیدن آن خلاص شوید!

ویژگی «Hide applications» یکی از امکانات جالب در گوشی‌های سامسونگ برای برنامه‌های غیر قابل حذف است. علاوه بر این‌ می‌توانید برنامه‌هایی که دوست ندارید در منوی برنامه‌ها دیده شوند را هم با این روش پنهان کنید. در واقع برنامه‌های پنهان شده پاک‌ نمی‌شوند و فقط خودتان‌ می‌دانید که چطور به آنها دسترسی پیدا کنید.

برای این کار کافی است منوی برنامه‌ها را باز کنید و دکمه منو گوشی را فشار دهید. با این کار گزینه Hide applications را خواهید دید که با ضربه روی آن می‌توانید برنامه‌هایی را که‌ نمی‌خواهید دیده شوند، تیک بزنید. در نهایت با زدن روی گزینه Done در گوشه سمت راست بالا، این برنامه‌ها دیگر در منوی اپلیکیشن‌ها دیده نخواهند شد.

  1. قابلیت Secure Folder یا مخفی‌گاه امن شما!

یکی از جالب‌ترین ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ Secure Folder نام دارد که به عنوان یک پوشه امن یا به نوعی فضای ثانویه در گوشی محسوب‌ می‌شود. در این پوشه‌ می‌توانید انواع فایل‌ها و برنامه‌های خودتان را از فضای اصلی گوشی جابجا کنید یا اینکه از این پوشه به عنوان یک مخفی‌گاه امن بهره ببرید!

برای راه اندازی این قابلیت جذاب باید وارد بخش تنظیمات گوشی شده و به قسمت Biometrics and security بروید. در این بخش‌ می‌توانید گزینه Secure Folder را پیدا کنید. با ضربه روی این گزینه و زدن Agree لازم است یک حساب گوگل یا سامسونگ داشته باشید که با آن وارد پوشه شوید. تنظیمات مربوط به ایمن سازی پوشه نیز در این بخش طراحی شده که‌ می‌توانید خودتان آن را تعیین کنید. بعد از راه اندازی، هر برنامه‌ای که در پوشه امن دانلود کنید، فقط در این فضا به عنوان یک فضای مستقل قابل استفاده خواهد بود.

از این قابلیت‌ می‌توانید برای نصب برنامه‌های مربوط به بانک، والت رمزارزها و هر برنامه مهم دیگرتان استفاده کنید تا زمانی که گوشی‌تان به سرقت رفت، امکان دسترسی به اطلاعات حیاتی شما وجود نداشته باشد.

  1. با دو بار ضربه زدن روی نمایشگر، آن را خاموش و روشن کنید

اگر طرفدار گوشی‌های اندرویدی باشید حتما این ترفند جالب را در گوشی‌های قدیمی‌تر یادتان‌ می‌آید. بسیاری از افراد ترجیح‌ می‌دهند به جای استفاده از دکمه پاور و فشردن آن، صرفا با ضربه روی نمایشگر، گوشی را قفل کنند. این ویژگی زمانی که سنسور اثر انگشت کار نکند، بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر این‌ می‌توانید با ۲ بار ضربه روی نمایشگر اعلان‌های آن را بررسی کنید.

برای فعال کردن این قابلیت جذاب در گوشی‌های سامسونگ کافی است وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی شوید. در منوی تنظیمات گزینه Motions and gestures را پیدا کنید که مربوط به حرکات و ژست‌ها می‌شود. در این بخش گزینه‌های زیادی وجود دارد که با فعال یا غیر فعال کردن آنها، می‌توانید استفاده از گوشی موبایل خودتان را شخصی سازی کنید.

برای این که با ۲ بار ضربه زدن روی نمایشگر بتوان آن را روشن و خاموش کرد باید گزینه‌های زیر را فعال کنید:

  • Double tap to turn on screen
  • Double tap to turn off screen

علاوه بر این دو گزینه‌ می‌توانید گزینه Lift to wake را هم فعال کنید تا هر زمان که گوشی سامسونگ را از روی سطحی بلند می‌کنید، نمایشگر آن روشن شود.

10 ترفند فوق العاده و معرفی ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ

  1. درصد باتری گوشی را در نوار بالای نمایشگر نمایان کنید

اگر درصد باتری گوشی را در نوار بالای نمایشگر نمی‌بینید، یکی از ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ این امکان را فراهم‌ می‌کند. دیدن درصد دقیق باتری گوشی برای بسیاری از افراد اهمیت دارد و بهتر است همیشه آن را بین ۲۰ تا ۹۰ درصد نگه داریم. پس باید بدانیم که چند درصد از شارژ باتری باقی مانده و چه زمان وقت شارژ کردن است.

برای این کار باید صفحه اعلان‌ها را از بالای نمایشگر باز کنید و دوباره آن را پایین بکشید تا بخش تنظیمات سریع گوشی دیده شود. حالا باید روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و وارد بخش Status bar شوید. در این بخش یک گزینه به نام Show battery percentage وجود دارد که با فعال کردن آن‌ می‌توانید درصد دقیق باتری گوشی موبایل را بالای نوار نمایشگر ببینید.

  1. با حرکت کف دست اسکرین شات بگیرید

بسیاری از کاربران گلکسی برای گرفتن اسکرین شات از دکمه تنظیم ولوم به همراه پاور استفاده‌ می‌کنند، اما می‌توانید با این ترفند جالب، ساده‌تر از هر زمان دیگری اسکرین شات بگیرید. این قابلیت در بیشتر دستگاه‌های گلکسی که در ۲ سال اخیر عرضه شدند وجود دارد و با فعال کردن آن کافی است دست را از لبه کناری روی نمایشگر کشید تا اسکرین شات گرفته شود. البته برای این کار باید تنظیمات مربوط به این قابلیت را فعال کنید.

برای این کار باید وارد بخش تنظیمات شوید و از بین منوهای مختلف، گزینه Motions and gestures را پیدا کنید. بعد از ورود به این بخش، گزینه «Palm swipe to capture» را خواهید دید که با فعال کردن آن، دستور العمل اسکرین شات گرفتن با دست نمایش داده‌ می‌شود و زین پس به سادگی با کف دست اسکرین شات خواهید گرفت.

جمع بندی

علاوه بر این ۱۰ ترفند کاربردی برای گوشی های سامسونگ یک مورد رایج نیز وجود دارد. ترفند رفع مشکل دوربین گوشی سامسونگ که در برخی مواقع رخ می دهد. گوشی‌های سامسونگ با توجه به سال ساخت و مدلشان، قابلیت‌های مخفی بسیاری دارند که همگی آنها در تنظیمات گوشی است؛ اما کمتر کسی حوصله امتحان کردن تنظیمات مختلف گوشی را دارد. در این بخش سعی کردیم پرکاربردترین ‌قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ را معرفی کنیم که با فعال کردن آنها می‌توانید راحت‌تر از گوشی خودتان استفاده کنید و امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید. ممکن است همه ترفندهایی که در این بخش توضیح دادیم روی گوشی گلکسی شما قابل اجرا نباشد، اما از آنهایی که قابل اجرا هستند نهایت بهره را ببرید!

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید