اگر قصد سفر یک روزه با قطار به شمال را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا با چند مقصد مناسب و جذاب آشنا شوید.

سفر یک روزه با قطار به شمال

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر شما نیز قصد انجام سفر یک روزه با قطار به شمال را دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با چند مقصد جذاب و جاذبه گردشگری دیدنی در شمال کشور آشنا شوید.

دشت دریاسر در تنکابن

این جاذبه گردشگری در جنوب شهر زیبای تنکابن و در منطقه ای ییلاقی واقع شده است. دشت دریاسر لقب بهشت مازندران در ماه اردیبهشت را یدک می کشد و کاملا شایسته این لقب نیز هست. این دشت در ماه اردیبهشت بدل به فرشی از نقش و نگار و رنگ و جلوه ناب طبیعت می شود. دشت دریاسر با قرارگیری در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا در منطقه ای به غایت خنک و خوش آب و هوا قرار گرفته است. چهار کوه، چندین چشمه طبیعی و چندین آبشار نیز در محدوده این دشت قرار گرفته اند که موجب افزایش محبوبیت دشت دریاسر در نزد گردشگران شده اند. اگر قصد انجام سفر یک روزه با قطار به شمال را دارید پهنه گل های زردرنگی که در ماه اردیبهشت بر پهنه دشت دریاسر می رویند می تواند یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای شما باشد.

شهرستان املش

از بهشت مازندران گفتیم و حالا نوبت بهشت گیلان است. شهرستان املش که به لقب بهشت گیلان مفتخر شده است انبوهی از جاذبه های گردشگری را در درون خود جای داده است. این منطقه سبز و زیبا با طبیعت بکر خود در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری رشت واقع شده است. چشمه آب معدنی لوزان، پارک گلستان، غار تلابن گورج، پارک جنگلی هلودشت، تالاب زربیجار، آبشار سیاه تاش، غار سیاه استخر، منطقه جنگلی خرما و منطقه ییلاقی خصیل دشت از جمله مکان های دیدنی املش هستند. این شهرستان همچنین شماری از زیباترین روستاهای گیلان را نیز در درون خود جای داده است. از جمله این روستاها می توان به روستای رانکوه، روستای تابستان نشین، روستای حسین آباد، روستای زرچاک و روستای بلوردکان اشاره کرد. با وجود همه این جاذبه ها شهرستان املش بدون شک یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سفر یک روزه با قطار به شمال خواهد بود.

شهر سبز لاهیجان

بعد از بهشت گیلان حالا نوبت عروس گیلان است. شهر لاهیجان که به سرزمین چای معطر و همچنین عروس گیلان معروف است دیگر گزینه جذاب برای انجام سفر یک روزه با قطار به شمال می باشد. مشهورترین جاذبه گردشگری این شهر استخر لاهیجان است که با وسعتی بیش از هفده هکتار در محدوده مرکز شهر قرار گرفته است. در نزدیکی این استخر یک کوه زیبا با نام شیطان کوه نیز قرار دارد که آبشاری مصنوعی نیز از آن جاری است. آب این آبشار مصنوعی از آب استخر لاهیجان تامین می شود. در حاشیه شهر یک تالاب بسیار زیبا و تماشایی نیز قرار دارد که نام آن تالاب سوستان می باشد. از جمله دیگر دیدنی های شهر لاهیجان می توان به پل خشتی، موزه چای، تالاب بین المللی امیرکلایه، تله کابین لاهیجان، حمام گلشن و مسجد اکبریه اشاره کرد. همچنین مزارع چای زیادی نیز در این شهر سرسبز وجود دارد که رایحه آنها کیفیتی ویژه را به این شهر می بخشد.

سفر یک روزه با قطار به شمال

تالاب سوستان

پارک جنگلی سیسنگان

این جاذبه گردشگری در شهر زیبای نوشهر و در مسیر جاده ساحلی بین نوشهر و نور واقع شده است. پارک جنگلی سیسنگان با وسعتی بالغ بر ششصد هکتار یکی از بزرگترین و معروف ترین مناطق جنگلی استان مازندران می باشد. در این جنگل گونه های گیاهی و جانوری متنوع و زیادی نیز زندگی می کنند. شمشاد، توسکا، ازگیل، گوجه جنگلی، انار، بلوط، افرا، لیکلی و داغداغان از جمله درختان موجود در این جنگل هستند و جانورانی همچون گربه جنگلی، گوزن مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، شغال، روباه و گراز نیز در این پارک جنگلی به چشم می خورند. پارک سیسنگان در حد فاصل روستای صلاح الدین کلا و روستای توسکاتک و در فاصله ای نزدیک با دریای خزر واقع شده است. اگر در سفر یک روزه با قطار به شمال هوس بازدید از این منطقه جنگلی را کردید باید متذکر شویم که پارک جنگلی سیسنگان در فصل تابستان آب و هوایی بسیار شرجی دارد و سفر به آن تجربه چندان خوشایندی نخواهد بود.

سفر یک روزه با قطار به شمال

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود

دیگر گزینه مناسب برای سفر یک روزه با قطار به شمال شهرک تفریحی نمک آبرود است. این شهرک که یکی از قطب های گردشگری استان مازندران و یکی از محبوب ترین مناطق توریستی شمال کشور است در حاشیه شهر چالوس واقع شده است. تله کابین این مجموعه تفریحی به عنوان مهمترین و شلوغ ترین تله کابین ایران شناخته می شود. بیست و چهار کابین چهار نفره در این تله کابین به طور ممتد در حال انتقال مسافران به بالای قله مدوبن هستند. در این شهرک توریستی یک پارک جنگلی وسیع نیز قرار دارد و علاوه بر این یک تفرجگاه ساحلی نیز برای این شهرک طراحی شده است. تفریح مهیج زیپ لاین، پیست کارتینگ مخصوص نوجوانان و بزرگسالان، هاورکرافت، چتر پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری و... از جمله دیگر تفریحات موجود در شهرک نمک آبرود هستند. همچنین یک شهربازی مجهز نیز در حاشیه این شهرک توریستی قرار دارد که برخوردار از بازی های مهیجی نیز می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید