در این مطلب به معرفی چند گزینه جذاب و مناسب برای ترتیب دادن سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان می پردازیم.

سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: گرمای هوا، شلوغی شهر و آلودگی و ترافیک و... فصل تابستان را برای بسیاری از ساکنان تهران تبدیل به جهنمی تمام عیار می سازد. هوس فرار از این جهنم و سفری هرچند کوتاه به جایی خنک تر، خلوت تر و پاکیزه تر چیزی نیست که بتوان به سادگی در برابر آن مقاومت کرد. اما مشغله های زندگی فرصت انجام چنین سفرهایی را به ما نمی دهند. اگر هم چنین فرصتی دست دهد معمولا کوتاه خواهد بود و شامل یک آخر هفته یا یک روز تعطیل میان هفته. اما خوشبختانه در اطراف شهر تهران ییلاقات خنک و جاذبه های گردشگری فراوانی قرار دارند که می توانند برای ترتیب دادن سفری کوتاه و یک روزه مناسب باشند. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از این گزینه های ایده آل برای سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان بپردازیم. با ما همراه باشید.

دره هفت چشمه

شک نکنید که خنک ترین منطقه اطراف استان تهران و البرز همین دره هفت چشمه است. بنابراین اگر قصد انجام سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان را دارید اولین پیشنهاد ما دره ییلاقی هفت چشمه است. این دره در نزدیکی روستای ارنگه واقع در کیلومتر هجدهم جاده چالوس قرار گرفته است. گذشته از خنکای دلپذیر این دره چند جاذبه گردشگری دیدنی نیز در نزدیکی آن قرار دارند. مهمترین آنها آبشار هفت چشمه است که چندین تاج در نقاط مختلف دارد و منطقه ای بسیار وسیع را به خود اختصاص داده است. آبشار هفت چشمه همچنین با برخورداری از ارتفاع نود متری مرتفع ترین و بلندترین آبشار استان البرز نیز به شمار می رود. دیگر جاذبه گردشگری در نزدیکی دره هفت چشمه آبشاری دیگر به نام آبشار آدران است. آدران گرچه بسیار کوچک تر و کوتاه تر از هفت چشمه است اما آبشاری به مراتب خروشان تر و وحشی تر می باشد. رودخانه ارنگه نیز دیگر جاذبه طبیعی این منطقه زیبا و ییلاقی است.

آبشار سپهسالار

یکی دیگر از مناطق خنکی که می تواند برای انجام سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان بسیار مناسب باشد آبشار سپهسالار است. این آبشار با رنگین کمان زیبایی که همواره در پشت آن دیده می شود و قرارگیری آبشار در دل دو صخره از منظره ای بسیار تماشایی برخوردار است. این موقعیت خاص آبشار سپهسالار باعث شده است تا فضای زیر و اطراف این آبشار به شدت خنک باشد. در ناحیه زیر صخره همواره سایه هایی بزرگ تشکیل می شود و حوضچه های آب نیز در هر نقطه انتظار شما را می کشند. می توانید در این حوضچه های کوچک آبتنی کنید و تعطیلات تابستانی خود را به لذتبخش ترین شکل ممکن سپری کنید. آبشار سپهسالار در نزدیکی روستایی به نام تکیه سپهسالار واقع در فاصله ای حدودا پانزده کیلومتری با سد کرج قرار گرفته است.

سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان

ییلاق شهرستانک

ییلاق شهرستانک

ییلاق شهرستانک ییلاق مورد علاقه ناصرالدین شاه قاجار بوده است. پس اگر این ییلاق سلیقه مشکل پسند شاه را برآورده ساخته احتمالا سلیقه شما را نیز برآورده خواهد ساخت. شهرستانک ییلاقی زیبا و پر دار و درخت واقع در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس است. جالب است بدانید که در نزدیکی این روستا و در محدوده دره گله گیله یک کاخ زیبا و سلطنتی نیز وجود دارد که یادگار دوره قاجار است. این کاخ توسط معمارباشی معروف عهد قاجار و سازنده کاخ گلستان یعنی آقا محمد ابراهیم خان ساخته شده است. ناصرالدین شاه و همسران و ملازمان و تلخک هایش بسیاری از روزهای فصل تابستان را در همین کاخ سپری می کرده اند. شهرستانک علاوه بر درختان انبوه سیب و آلو و گردو و گیلاس و آلبالو و... دو جاذبه طبیعی دیگر نیز دارد. اولی چشمه گوارای گله گیله و دومی رودخانه ای که از این چشمه سرچشمه می گیرد یعنی رودخانه شهرستانک.

سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان

غار یخ مراد

غار یخ مراد

گرچه روستای گچسر را نمی توان روستایی خنک تر از دره هفت چشمه به شمار آورد اما فضای درون غار این روستا قطعا خنک تر از این دره است. در واقع خنک کلمه ای نیست که بتواند کیفیت غار یخ مراد را به خوبی توصیف کند. برای توصیف فضای داخلی این غار باید از کلمه سرد استفاده کنیم. توجه داشته باشید که هنوز درباره فصل تابستان و سفر یک روزه اطراف تهران در تابستان حرف می زنیم. با این حال برای رفتن به درون غار یخ مراد حتی در چله تابستان حتما می بایست لباس گرم به همراه داشته باشید.

غار یخ مراد غاری بزرگ و یخی است که در ارتفاعات روستای گچسر و در فاصله ای نزدیک به شصت و پنج کیلومتر با شهر کرج واقع شده است. در این غار علاوه بر قندیل های زیبا و غول پیکر چندین و چند دخمه، سه تالار بزرگ، هفت حلقه چاه و سه یخچال زیرزمینی نیز قرار گرفته است. دخمه دوقلو و تالار سنگلاخی تماشایی ترین و جالب توجه ترین بخش های درون این غار هستد.

در سفر به روستای گچسر و بازدید از غار یخ مراد توصیه می کنیم از دیگر جاذبه گردشگری این روستا یعنی باغ لاله ها نیز دیدن کنید. باغ لاله های گچسر که در مرکز روستا و در محوطه ای بزرگ قرار گرفته است به لحاظ طراحی و ترکیب رنگ یکی از زیباترین باغ های ایران به شمار می رود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید