در مطلب پیش رو به معرفی چند گزینه جذاب و مناسب برای تور یک روزه اطراف تهران ارزان می پردازیم.

تور یک روزه اطراف تهران ارزان

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر تهران با قرارگیری در کوهپایه رشته کوه البرز ییلاقات خنک و خوش آب و هوایی را در اطراف خود می بیند. اگر شما نیز به دنبال تور یک روزه اطراف تهران ارزان هستید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با شماری از جاذبه های گردشگری موجود در اطراف پایتخت بیشتر آشنا شوید.

آبشار سپهسالار

در حال حاضر یکی از محبوب ترین تورهای سیاحتی و تفریحی کوتاه مدت مربوط به آبشار سپهسالار واقع در پانزده کیلومتری سد کرج می باشد. شاید بشود گفت که پر استقبال ترین تور یک روزه اطراف تهران ارزان همین آبشار سپهسالار است. به خصوص در فصل تابستان و روزهای گرم سال. این آبشار زیبای ده متری که در حاشیه روستای تکیه سپهسالار قرار دارد محیط دنج و دلنشینی را در اطراف خود پدید آورده است. از آنجا که سپهسالار از میان دو صخره جاری است و به محوطه زیر این صخره ها فرو می ریزد از این موهبت خاص نیز برخوردار شده است که از گزند تابش آفتاب در امان بماند. تقریبا تمامی محوطه اطراف این آبشار سایه است. علاوه بر این، حوضچه های کوچک آب نیز در فضای زیر آبشار تشکیل می شوند که آبتنی در آنها در فصل گرما می تواند تجربه ای بسیار خوشایند برای گردشگران باشد.

باغ لاله های گچسر

یکی دیگر از گزینه های جذاب برای تور یک روزه اطراف تهران ارزان باغ لاله های روستای گچسر می باشد. البته فاصله این باغ با تهران به نسبت آبشار سپهسالار کمی بیشتر است. روستای گچسر و باغ لاله های زیبای آن در فاصله ای حدودا شصت و پنج کیلومتری با شمال شرق کرج قرار گرفته اند. آنچه باغ لاله ها را بدل به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اطراف تهران ساخته است طراحی هنرمندانه این باغ می باشد. استفاده صحیح از شیپ ها و اشکال هندسی، توجه به روانشناسی رنگ ها و شیوه معماری بدون اشکال باغچه ها و گذرگاه ها باعث شده است تا این باغ شبیه تکه ای از بهشت باشد. مزین به عطر و منظره دل انگیز لاله های سرخ و سفید و زرد و نارنجی.

جالب است بدانید که در نزدیکی این باغ و در ارتفاعات روستای گچسر یک غار یخی نیز قرار دارد که نام آن غار یخ مراد است. این غار که فضای داخل آن به شدت خنک و شاید حتی سرد می باشد دیگر مکان دیدنی روستای گچسر که در تور گردشگری این روستا می توانید از آن بازدید کنید. غار یخ مراد به سبب داشتن قندیل هایی خاص از شهرت جهانی نیز برخوردار است. قندیل های زیبای این غار به جای آویزان بودن از سقف از دل زمین سر بلند کرده اند و پدیده زمین شناسی منحصر بفردی را رقم زده اند.

روستای شهرستانک

یکی دیگر از مکان های توریستی که می تواند گزینه مناسبی برای تور یک روزه اطراف تهران ارزان باشد روستایی ییلاقی به نام شهرستانک است. این روستا هم در فصل بهار، هم در فصل تابستان و هم در فصل پاییز گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. پاییز روستای شهرستانک به سبب ترکیب رنگ متنوع برگ های درختان روستا در این فصل از زیبایی چشم نوازی برخوردار می باشد. اگر علاقه مند به عکاسی هستید مناظر پاییزی این روستا می تواند سوژه های بسیار جذابی را در اختیار شما بگذارد. مهمترین مکان دیدنی این روستای خوش آب و هوا یک کاخ سلطنتی در اطراف روستا است که کاخ ناصری نام دارد. از آنجا که ناصرالدین شاه قاجار علاقه ویژه ای به روستای شهرستانک داشته است تصمیم می گیرد کاخی در اطراف این روستا برای خود بنا کند تا روزهای تابستانی خود را به تفرج در این ییلاق زیبا بگذراند. در نزدیکی این کاخ یک چشمه پرآب به نام چشمه گله گیله نیز قرار گرفته است.

تور یک روزه اطراف تهران ارزان

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه نیز می تواند برای تور یک روزه اطراف تهران ارزان گزینه مناسبی باشد. این آبشار فاصله بسیار کمی با تهران دارد و در بیست کیلومتری شهر کرج واقع شده است. آبشار هفت چشمه یکی از جاذبه های گردشگری روستای معروف ارنگه به شمار می رود. این آبشار در عین حال مرتفع ترین آبشار استان البرز نیز محسوب می شود. هفت چشمه چند تاج در نقاط مختلف دارد که مجموع ارتفاع این تاج ها به بیش از نود متر می رسد. محدوده اطراف این آبشار به دلیل آب و هوای مطبوع و فضای باصفای آن همواره پذیرای گردشگران پرشماری است. دره ییلاقی هفت چشمه، رودخانه باریک ارنگه و آبشار آدران دیگر جاذبه های طبیعی اطراف این آبشار هستند.

تور یک روزه اطراف تهران ارزان

ییلاق برغان

ییلاق برغان

دیگر گزینه ای که به طور گسترده برای تور یک روزه اطراف تهران ارزان مورد توجه قرار می گیرد منطقه ییلاقی برغان است. روستای برغان روستایی سرسبز و پر دار و درخت است که در ارتفاع هزار و ششصد متری از سطح دریا قرار گرفته است. عمده فضای حاشیه این روستا با درختان انبوه گردو، توت و آلو پوشیده شده است. همچنین یک رودخانه نیز در دل روستای برغان جاری است که فضای آن را باصفاتر نیز نموده است. روستای ییلاقی برغان در حد فاصل شهرهای کرج و هشتگرد و در درون بخش چندار از توابع شهرستان ساوجبلاغ واقع گردیده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید