فاصله تهران تا بابل از جاده هراز حدود دویست و بیست کیلومتر است که در عرض حدود سه ساعت و نیم طی می شود.

فاصله تهران تا بابل از جاده هراز

سلام نو-سرویس گردشگری: مسافرانی که قصد سفر به سواحل غربی استان مازندران را دارند معمولا راه جاده چالوس را پی می گیرند. اما مسافرانی که می خواهند به نیمه شرقی این استان سفر کنند معمولا از جاده های هراز و فیروزکوه استفاده می کنند. در بین دو جاده هراز و فیروزکوه جاده هراز از محبوبیت بیشتری برخوردار است. چرا که در حاشیه این جاده دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بیشتری وجود دارد. در این مطلب می خواهیم به معرفی شماری از جاهای دیدنی در حاشیه جاده هراز بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا بابل از جاده هراز چقدر است.

فاصله تهران تا بابل از جاده هراز چقدر است؟

فاصله تهران تا بابل از جاده هراز حدود دویست و بیست کیلومتر است. شهر بزرگ بابل یکی از آن شهرهای نیمه شرقی استان مازندران است که معمولا از جاده هراز برای سفر به آن استفاده می شود. البته که مسافران زیادی نیز هستند که از جاده چالوس یا جاده فیروزکوه برای سفر به این شهر استفاده می کنند. باید گفت که فاصله تهران تا بابل از جاده هراز و جاده فیروزکوه تقریبا با هم برابر است. اما فاصله این دو شهر از طریق محور جاده چالوس کمی بیشتر است و طی نمودن آن نیز حدود یک ساعت بیشتر زمان خواهد برد.

شما می توانید فاصله تهران تا بابل از جاده هراز را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود سه ساعت و نیم طی نمایید.

فاصله تهران تا بابل از جاده هراز

آبشار شاهان دشت

جاهای دیدنی جاده هراز

- آبشار قلعه دختر: محبوب ترین جاذبه گردشگری موجود در مسیر جاده هراز آبشار قلعه دختر است. محدوده نزدیک به این آبشار شلوغ ترین بخش جاده هراز نیز هست چرا که همواره مسافران زیادی برای بازدید از این جاذبه طبیعی در این محدوده توقف می کنند. آبشار قلعه دختر در نزدیکی امامزاده هاشم و در منطقه لاریجان از توابع شهرستان آمل قرار گرفته است. سرسبزی محدوده اطراف آبشار و خنکا و آب و هوای دلپذیر، این منطقه را به اصلی ترین قطب گردشگری جاده هراز تبدیل نموده است. آبشار قلعه دختر دارای آب معدنی است و آب این آبشار می تواند در درمان و بهبود طیف وسیعی از بیماری ها مفید واقع گردد.

- آبشار شاهان دشت: دیگر آبشاری که در مسیر جاده زیبای هراز قرار گرفته است آبشار شاهان دشت می باشد. این آبشار از سه تاج برخوردار است و ارتفاع این سه تاج روی هم به صد و هشتاد متر می رسند. بنابراین می توان گفت که آبشار شاهان دشت مرتفع ترین آبشار استان مازندران است. این آبشار زیبا در فاصله حدود شصت و پنج کیلومتری با شهر آمل و در نزدیکی روستای شاهان دشت واقع شده است. قلعه تاریخی ملک بهمن نیز در نزدیکی همین آبشار قرار دارد. ملک بهمن دژی کوهستانی است که باستان شناسان قدمت آن را به دوران پیش از اسلام مربوط می دانند.

- شکل شاه: این جاذبه گردشگری در محدوده پشت تونل وانا و در نزدیکی روستای بایجان واقع شده است. شکل شاه یک سنگ نگاره حجاری شده در دوران قاجار است که تمثال ناصرالدین شاه قاجار و ده تن از ملازمان او را تصویر کرده است. حجاری این اثر هنری در سال ١٢٩٥ هجری قمری انجام شده است و حدود صد و پنجاه سال قدمت دارد.

- دریاچه ساهون: این جاذبه گردشگری در یکی از خوش آب و هوا ترین بخش های حاشیه جاده هراز واقع شده است. دریاچه ساهون که در منطقه لاریجان و در نزدیکی روستای نوا قرار دارد امروزه به دریاچه ای کم آب تبدیل شده است. درحالیکه در دهه های گذشته مساحت آن به بیش از هزار هکتار می رسیده است. ساهون علاوه بر این در طی سال های گذشته بخش مهمی از اکوسیستم خود را نیز از دست داده است. در واقع باید بگوییم که این دریاچه در حال حاضر چیزی شبیه به یک مرداب کوچک است. اما محدوده اطراف دریاچه همچنان جذاب و تماشایی است و از آب و هوایی دلپذیر نیز برخوردار است.

فاصله تهران تا بابل از جاده هراز

دریاچه ساهون

- غار گل زرد: این جاذبه گردشگری در ارتفاعات روستای منظریه و در کوهپایه های قله سه هزار و هفتصد متری گل زرد واقع شده است. این غار یکی از زیباترین غارهای رودخانه ای شمال کشور است که حدود پنجاه سال از کشف آن می گذرد. در درون این غار چندین حوضچه آب سرد قرار گرفته است که آب تنی در آنها در فصل تابستان می تواند تجربه ای بسیار لذت بخش باشد. اگر قصد بازدید از غار گل زرد را دارید باید در فاصله اواخر بهار تا اواخر تابستان این کار را انجام دهید. چرا که دهانه ورودی این غار در برهه های دیگر سال به دلیل آب گرفتگی مسدود می باشد.

- دریاچه سد لار: این جاذبه گردشگری در حقیقت مهمترین و پربازدیدترین منطقه تفریحی در حاشیه جاده هراز به شمار می رود. دریاچه سد لار که در کوهپایه قله دماوند قرار دارد دشتی زیبا را در اطراف خود می بیند که سرتاسر آن با لاله های سرخ فرش شده است. فاصله این مرکز توریستی با شهر تهران حدود هفتاد و پنج کیلومتر و با شهر آمل حدود صد کیلومتر می باشد. اگر علاقه مند به تفریح آرامش بخش ماهیگیری هستید دریاچه سد لار می تواند یکی از هیجان انگیز ترین انتخاب ها برای شما باشد. در محدوده این دریاچه تفریحات پرشماری دیگری نیز از جمله اسکی روی آب برای گردشگران فراهم شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید