با توجه به ماهیت چند ملیتی محور ساسانی و اسب کرد، مذاکرات و رایزنی‌هایی بین مسئولین دو کشور ایران و عراق برای تکمیل پرونده این دو میراث فرهنگی مشترک در جریان است.

دو میراث فرهنگی استان کرمانشاه در مسیر ثبت جهانی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در سفر به کشور عراق با استاندار و مدیر گردشگری استان گرمیان دیدار و در خصوص ثبت جهانی محور ساسانی و اسب کُرد رایزنی کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، داریوش فرمانی در این سفر کاری ضمن پیگیری پرونده ثبت جهانی اسب کُرد و منظر تاریخی فرهنگی محور اشکانی - ساسانی، مشترک بین ایران و عراق، مذاکرات لازم برای تکمیل این پرونده‌ها را با طرف عراقی انجام داد.

همکاری ایران و عراق زمینه ثبت جهانی محور ساسانی و اسب کرد

فرمانی در خصوص این سفر اظهار کرد: با توجه به اینکه پرونده ثبت جهانی اسب کُرد و محور ساسانی ماهیت چند ملیتی دارند، فرصت بسیار ویژه‌ای فراهم شده که با همکاری کشور عراق این پروژه‌ها جدا از سهمیه ایران ثبت جهانی شوند.

فرمانی گفت: از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل این پرونده‌ها استفاده می‌کنیم تا کرمانشاه صاحب ثبت جهانی جدیدی شود.

وی افزود: در این سفر بر لزوم برگزاری جشنواره بین‌المللی اسب کْرد برای تکمیل مستندات پرونده با مشارکت دو کشور هم تاکید شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه دیدار با نمایندگان آژانس‌های مسافرتی کلار از دیگر برنامه‌های این سفر کاری بود، ادامه داد: در این دیدار راه‌های توسعه گردشگری بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیام IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 0
    اقدام سازنده ای بود. ایشالا ادامه داشته باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید