۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
کد خبر: 55420361

اگر قصد انجام سفر یک روزه به قزوین را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید.

سفر یک روزه به قزوین

سلام نو-سرویس گردشگری: قزوین یکی از شهرهای نزدیک به تهران است و به سبب همین نزدیکی می تواند گزینه مناسبی برای انجام سفرهای کوتاه یک روزه باشد. اگر شما نیز قصد سفر یک روزه به قزوین را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوید.

قلعه الموت

همانطور که حتما می دانید مهمترین و مشهورترین جاذبه گردشگری قزوین قلعه الموت است. این قلعه در فاصله حدود دویست کیلومتری با تهران و در قسمت شمال شرقی روستای گازرخان واقع شده است. در حال حاضر مقصد بسیاری از کسانی که قصد انجام سفر یک روزه به قزوین را دارند همین قلعه تاریخی الموت است. این قلعه که حدود هزار سال قدمت دارد مقر حسن صباح، موسس سلسله اسماعیلیان بوده است. این قلعه که از سنگ و گچ ساخته شده است عامل اصلی موفقیت حسن صباح در شکل دهی یک حکومت محلی در ناحیه الموت بوده است. در حال حاضر ناحیه اطراف این قلعه به سبب برخورداری از آب و هوای مناسب یکی از مناطق توریستی و تفریحی قزوین به شمار می رود.

مجموعه باغ صفوی

قزوین در دوران شاه طهماسب صفوی به عنوان پایتخت ایران برگزیده شد. شاه طهماسب سپس دستور داد که چیره دست ترین و برجسته ترین معماران ایرانی در شهر قزوین گرد هم بیایند و باغی بزرگ و باشکوه را بنا کنند. این باغ که در حال حاضر یکی از مهمترین باغ های ایران به شمار می رود دارای وسعتی بیش از شش هکتار است. سردر عالی قاپو، عمارت نادری، عمارت پهلوی، عمارت قاجاری، گراند هتل، کاخ چهلستون یا همان عمارت کلاه فرنگی و بنای پیغمبریه مهمترین آثار تاریخی موجود در این مجموعه می باشند. توصیه می کنیم در سفر یک روزه به قزوین حتما سری هم به مجموعه باغ صفوی بزنید.

سفر یک روزه به قزوین

حمام قجر

حمام قجر

حمام قجر یکی از مشهورترین و تاریخی ترین گرمابه های ایران است. این گرمابه بزرگ در دوره شاه عباس صفوی و به دستور شخص شاه ساخته شد و در آغاز نیز حمام شاهی نام داشت. حمام قجر دارای مساحتی بیش از هزار متر مربع است. این گرمابه که از سه بخش سربینه، میاندر و گرمخانه تشکیل شده است به لحاظ معماری یکی از ارزشمندترین حمام ها و یکی از زیباترین بناهای شهر قزوین به حساب می آید. بنابراین حتما سعی کنید بازدید از حمام قجر را نیز در برنامه سفر یک روزه به قزوین بگنجانید. از جمله دیگر گرمابه های موجود در قزوین می توان به حمام میرزا کریم، حمام دودر، حمام رضوی، حمام حاجی محمد رحیم صفا، حمام آخوند قزوین، حمام بایندر کوچه، حمام سعدیه، حمام قوشه، حمام بلور، حمام حاج بیگلر، حمام پیر حصار و... اشاره کرد.

آب انبار حکیم

دیگر اثر ارزشمند تاریخی که در سفر یک روزه به قزوین می توانید از آن دیدن کنید آب انبار حکیم می باشد. این آب انبار بزرگ در انتهای بازارچه سپه و در محله راه چمان قزوین واقع شده است. آب انبار حکیم کتیبه ای دارد که بر روی آن اشعار جوهری، شاعر معروف اهل هرات ثبت شده است. این آب انبار برخوردار از سی و پنج پله سنگی است. مخزن آب انبار حکیم که روکش آن از جنس ساروج می باشد از ظرفیتی بالغ بر نهصد متر مکعب برخوردار است. از جمله دیگر آب انبارهای شهر قزوین می توان به آب انبار سردار کوچک، آب انبار سردار بزرگ، آب انبار زنانه بازار، آب انبار حاج کاظم، آب انبار مولارودی خان، آب انبار پنجه علی، آب انبار شیشه گر، آب انبار حاجی بابا و... اشاره کرد.

آبشار ورچر

اگر انگیزه تان از سفر یک روزه به قزوین بیشتر عوض کردن آب و هواست و اولویتتان بازدید از جاذبه های طبیعی است می توانید راهی آبشار زیبای ورچر شوید. آبشار ورچر در شش کیلومتری شرق روستای رزجرد واقع شده است و دارای ارتفاعی بیش از سی متر می باشد. این آبشار زیبا در منطقه ای خوش آب و هوا و محصور میان صخره های عظیم و درختان انبوه بید و ون قرار گرفته است.

سفر یک روزه به قزوین

پارک جنگلی باراجین

پارک جنگلی باراجین

یکی از بزرگترین پارک های جنگلی ایران در شهر قزوین واقع شده است. در سفر یک روزه به قزوین می توانید راهی پارک جنگلی باراجین شوید و از طبیعت بکر این جنگل نهایت لذت را ببرید. پارک جنگلی باراجین که آن را با نام پارک جنگلی فدک نیز می شناسند از مساحتی بیش از هزار و پانصد هکتار برخوردار است. دو جاذبه گردشگری مشهور دیگر یعنی قله مردمی و رودخانه ارنزک نیز در نزدیکی همین پارک جنگلی بزرگ قرار گرفته اند.

کهنه باغستان

این جاذبه گردشگری در شمال شهر قزوین و در ابتدای جاده بهرام آباد قرار گرفته است. کهنه باغستان که به سبب نزدیکی به روستای زرشک به کهنه باغستان زرشک معروف است تنگه ای سرسبز و خوش آب و هوا می باشد که می تواند در سفر یک روزه به قزوین منطقه ای بسیار دنج و مناسب برای تفرج و گشت و گذار باشد. در اطراف این تنگه کوه های بلندی نیز قرار دارند که می توانند جهت کوهنوردی مورد استفاده قرار گیرند.

قله شجاع الدین

قله شجاع الدین که آن را با نام قله یخبند نیز می شناسند دیگر جاذبه گردشگری شهر قزوین است. این قله که حدود دو هزار و پانصد متر ارتفاع دارد در شمال شرق قزوین و در نزدیکی روستای میزوج واقع شده است. یکی از ویژگی های جذاب این قله وجود چندین چشمه طبیعی در اطراف آن می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ممد قزوینی IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    آبگرم یله گنبد بازار خانه برای ها امامزاده ها سبزه میدان کاروانسراهای شاه عباس و هزار اثر دیگر که قزوین را از نظر آثار ثبت شده در رده اول قرار داده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید