فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت حدود چهارصد و سی کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود هفت ساعت طی می شود.

فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت

سلام نو-سرویس گردشگری: اکثر مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به شهر چالوس را دارند محور جاده چالوس را برای انجام این سفر انتخاب می کنند. گذشته از جاذبه های گردشگری فراوان و دیدنی های طبیعی پرشماری که در حاشیه این جاده قرار دارد سریع ترین روش سفر به چالوس نیز از طریق همین جاده است. شما می توانید مسافت حدودا دویست کیلومتری مابین تهران و چالوس را در عرض کمی بیش از سه ساعت طی نمایید. اما عده ای از مسافران نیز به دلایل گوناگون ترجیح می دهند از جاده رشت راهی شهر زیبای چالوس شوند. در این مطلب قصد داریم به معرفی مهمترین و تماشایی ترین جاذبه های گردشگری این شهر سرسبز بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت چقدر است.

فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت چقدر است؟

فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت حدود چهارصد و سی کیلومتر است. مزیت این جاده نسبت به جاده چالوس این است که ترافیک به مراتب روان تری دارد و خبری از پیچ و خم ها و شیب های تند جاده چالوس نیز در این جاده نمی باشد. علاوه بر این، جاده رشت از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به جاده چالوس برخوردار است. به طور خلاصه سفر از طریق این جاده راحت تر و ایمن تر خواهد بود. اما این را نیز باید گفت که طی نمودن راه تهران تا چالوس از طریق این جاده حدودا دو برابر راه جاده چالوس از شما زمان خواهد گرفت.

شما می توانید فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود هفت ساعت طی نمایید.

دیدنی های شهر چالوس

یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و تماشایی در شهر چالوس مرداب هسل می باشد. در ده کیلومتری جنوب غربی چالوس آبگیری نسبتا کوچک در میان درختان انبوه راش و ممرز و انجیر محصور شده است. این مرداب که مردم محلی به آن تالاب کنیچال می گویند در فصل پاییز بیش از همیشه و به شکلی مسحور کننده زیباست. مرداب هسل به سبب ترکیب رنگ اعجاب انگیزی که در محدوده اطراف آن به چشم می خورد یکی از محبوب ترین سوژه های عکاسی استان مازندران برای عکاسان حرفه ای به شمار می رود. بر روی سطح خود مرداب نیز می توان جلبک هایی زیبا به رنگ های سبز و نارنجی و سرخ را دید. مرداب هسل دارای مساحتی کمتر از یک هکتار و عمقی در حدود سه متر است. علاوه بر راش و ممرز و انجیر که پوشش گیاهی اصلی این منطقه هستند، در اطراف مرداب هسل درختان دیگری نظیر انار، انگور جنگلی، داغداغان و شمشاد نیز به چشم می خورد.

فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت

مرداب هسل

دیگر جاذبه گردشگری زیبا و کمتر شناخته شده شهر چالوس آبشار آکاپل است. این آبشار که در منطقه رودبارک از توابع چالوس قرار دارد دارای ارتفاعی حدود بیست متر می باشد. خوبی آبشار اکاپل این است که یک جاذبه توریستی دیگر نیز در نزدیکی آن واقع شده است. این جاذبه قله علم کوه است که آبشار آکاپل در واقع در کوهپایه آن قرار گرفته است. این آبشار فاصله زیادی با مناطق مسکونی دارد و نزدیک ترین روستا به آن روستای ونداربن است. محبوب ترین ویژگی آبشار آکاپل نیز همین بکر بودن و دور بودن آن از اجتماع خشمگین انسانی است. اگر دوست دارید سفر خود را در منطقه ای دنج، خلوت و ساکت دنبال کنید توصیه می کنیم حتما سری به این آبشار زیبا بزنید.

در جنوب غربی چالوس و در دوازده کیلومتری غرب مرزن آباد یک جاذبه گردشگری تماشایی دیگر واقع شده است. این جاذبه دریاچه زیبای ولشت است که یکی از مقصدهای بسیار محبوب برای علاقه مندان به تفریح آرامش بخش ماهیگیری است. در درون این دریاچه آبزیانی چون ماهی کولی، مار ماهی، ماهی سفید، مار آبی، انواع جلبک و اردک ماهی زندگی می کنند. دیگر ویژگی جذاب دریاچه ولشت آب و هوای معتدل و خنک محدوده اطراف آن در تمامی فصل های سال است. از جمله روستاهایی که در نزدیکی دریاچه ولشت قرار دارند می توان به روستای چلاجور، سما، سرکا، ولشت، لرگان و دیمو اشاره کرد.

فاصله تهران تا چالوس از جاده رشت

دریاچه ولشت

اما بپردازیم به مهمترین، محبوب ترین و معروف ترین جاذبه گردشگری شهر چالوس یعنی تله کابین نمک آبرود. شهرک تفریحی نمک آبرود یکی از شلوغ ترین و پربازدیدترین مراکز تفریحی در کل ایران است. تله کابین این مرکز نیز روزانه بیش از هزار مسافر را جابجا می کند و به عنوان شلوغ ترین تله کابین ایران شناخته می شود. این تله کابین در خط اصلی خود از بیست و چهار کابین چهار نفره برخوردار است. این کابین ها در مدت زمان حدودا پانزده دقیقه ای مسافران را بر فراز شهر سبز و زیبای چالوس به بالای قله مدوبن منتقل می کنند. از دیگر تفریحاتی که در این مرکز توریستی موجود هستند می توان به هاورکرافت، چتر پاراسل، جت اسکی، زیپ لاین، پیست کارتینگ، قایق سواری، اسب سواری و... اشاره کرد.

پارک جنگلی چالوس نیز دیگر جاذبه گردشگری شناخته شده این شهر است. این منطقه جنگلی وسیع با قرارگیری در حاشیه رودخانه خروشان چالوس از فضایی بکر و آرامش بخش برخوردار است. مرداب معروف کندوچال نیز در مرکز همین پارک جنگلی واقع شده است. این مرداب که توسط درختان انبوه پارک جنگلی چالوس احاطه شده است یکی از زیباترین آبگیرهای استان مازندران محسوب می شود. عمده این زیبایی به گل های نیلوفر آبی مربوط می شود که در سطح این مرداب به چشم می خورند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید