فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس حدود دویست و شصت کیلومتر است که می تواند در عرض حدود چهار ساعت طی شود.

فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: مسافرانی که قصد سفر به شهرهای واقع در نیمه شرقی استان مازندران از جمله شهر آمل را دارند معمولا جاده هراز را برای انجام این سفر انتخاب می کنند. این انتخاب البته کاملا وابسته به ترجیحات مسافران است. اگر اولویت شما کوتاهی مسیر و زودتر رسیدن به مقصد است جاده هراز مناسب ترین انتخاب خواهد بود. اما با این وجود گردشگران زیادی هم هستند که از طریق جاده چالوس راهی آمل می شوند. این دسته از مسافران اولویت خود را کسب لذت هرچه بیشتر از سفر خود قرار داده اند. جاده چالوس زیباترین جاده ایران و چهارمین جاده زیبای دنیا است و از حیث دیدنی ها و جاذبه های گردشگری در میان تمام جاده های کشور بی رقیب است.

اگر شما نیز می خواهید از طریق این جاده به شهر آمل سفر کنید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با جاذبه هایی که در مسیر سفر خود می توانید از آنها دیدن کنید بیشتر آشنا شوید. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس چقدر است.

فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس چقدر است؟

در پاسخ به این سوال که فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس چقدر است ابتدا باید متذکر شویم که ما در اینجا مبدأ فاصله گذاری را نزدیک ترین نقطه شهر تهران به شهر آمل قرار داده ایم. با این توضیح باید بگوییم که فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس حدود دویست و شصت کیلومتر است. البته با در نظر گرفتن اینکه جاده چالوس جاده ای شدیدا پر پیچ و خم است باید توجه داشته باشید که طی نمودن این دویست و شصت کیلومتر بیش از طی نمودن یک دویست و شصت کیلومتر معمولی از شما زمان خواهد گرفت.

شما می توانید فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود چهار ساعت یا کمی بیشتر طی نمایید.

فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس

آبشار خور

چه دیدنی هایی در مسیر جاده چالوس وجود دارد؟

بگذارید ابتدا دو مورد از جاذبه های گردشگری جاده چالوس که علاوه بر چشمان شما مشام شما را نیز نوازش خواهند داد معرفی کنیم. اولی آبشار خور است که در کیلومتر بیستم جاده چالوس قرار دارد. روستای خور یکی از روستاهای تابعه منطقه ارنگه در دهستان آدران و بخش آسارای استان البرز است. آبشار زیبای خور در حاشیه این روستا با ارتفاعی بیش از پنجاه متر از دل یک صخره جاری است. اما آنچه ویژگی منحصر بفرد این جاذبه گردشگری را رقم زده است نه خود آبشار بلکه دشت روبروی آن است. این دشت که دشت آویشن نام دارد طیف متنوعی از گیاهان خوش رایحه کوهی را در دل خود جای داده است. پیچیدن عطر این گیاهان و به خصوص عطر دل انگیز آویشن منطقه آبشار خور را واجد کیفیتی بهشتی کرده است.

دیگر جاذبه گردشگری جاده چالوس که عنصر کلیدی آن عطر و رایحه دلنشین آن است روستای نسا می باشد. این روستا در کیلومتر چهل جاده چالوس و در موقعیتی دره مانند قرار گرفته است. این موقعیت جغرافیایی باعث شده است تا محدوده اطراف روستای نسا به شدت بادخیز باشد. تمامی این روستا را باغ های انبوه میوه پوشانده اند. نسا یکی از مرغوب ترین سیب های ایران را کشت می کند و شغل اکثر اهالی روستا نیز باغداری است. بادخیز بودن روستا باعث شده است تا عطر این باغ های میوه همواره در فضای روستا جاری باشد.

آبشار هریجان نیز دیگر جاذبه گردشگری محبوب در حاشیه محور جاده چالوس است. این آبشار بیست متری در نزدیکی روستای سیاه بیشه قرار دارد اما اطراف آن پوشیده از بیشه های سبز است. در واقع بیشتر از اینکه خود این آبشار محل توجه گردشگران باشد محیط سرسبز اطراف آن آنها را به خود جذب می کند. روبروی آبشار هریجان نیز یک دشت فراخ قرار گرفته است که رویش گل های وحشی بر پهنه آن زیبایی خاصی به این دشت بخشیده است. حضور پرندگان مهاجر و پیچیدن صدای آواز آنها در محدوده آبشار هریجان نیز دیگر جذابیت این منطقه می باشد.

روستای گچسر دیگر روستای توریستی جاده چالوس است که یکی از قطب های گردشگری این جاده را در دل خود جای داده است. این قطب گردشگری باغ معروف گچسر یعنی باغ لاله هاست. این باغ زیبا با طراحی هنرمندانه ای طیف متنوع و رنگارنگی از زیباترین لاله های ایرانی را گرد هم آورده است. در این باغ که همواره پر از گردشگر است انواع لاله های سرخ و بنفش و سفید و زرد و نارنجی و... در کنار هم آرمیده اند.

فاصله تهران تا آمل از جاده چالوس

باغ لاله ها

دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر غار یخی شگفت انگیز این روستا است. گچسر که در فاصله شصت و پنج کیلومتری از شمال شرق کرج قرار دارد در منطقه ای نیمه کوهستانی واقع گردیده است. غار این روستا نیز که غار یخ مراد نام دارد در مرتفع ترین نقطه روستا قرار گرفته است. ویژگی شگفت آور غار یخ مراد قندیل های این غار یخی هستند. این قندیل ها از درون زمین سر بلند کرده اند و در کمال شگفتی از سقف آویزان نیستند. در درون غار بزرگ یخ مراد دیدنی های جالبی از جمله دخمه دوقلو و تالار سنگلاخی وجود دارد. هفت حلقه چاه آب شیرین و سه یخچال زیرزمینی دیگر بخش های این غار را تشکیل می دهند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید