وزیر دفاع فرانسه امروز در سخنانی اعلام کرد: پاریس طی یک هفته آینده به اوکراین خودروهای زرهی می‌فرستد.

ارسال خودروهای زرهی فرانسه به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «سباستین لوکورنو» وزیر دفاع فرانسه امروز یکشنبه در گفتگو با روزنامه لو پاریزین اعلام کرد که تحویل خودروهای زرهی وعده داده شده به کی‌ یف را تا آخر هفته آینده (به وقت محلی) آغاز خواهد کرد.

وزیر دفاع فرانسه در این مصاحبه مدعی شد که این خودروها از نوع AMX-۱۰ هستند که با عنوان تانک‌ های سبُک نیز شناخته می‌ شوند؛ کاربرد این تانک‌ های سبک شرکت در عملیات شناسایی مسلحانه و حمله به تانک‌ های دشمن است.

«سباستین لوکورنو» وزیر دفاع فرانسه در ادامه اضافه کرد که اولین خودروی زرهی تا پایان هفته آینده (به وقت محلی) به اوکراین می‌ رسد.

وی از ذکر تعداد دقیق این خودروها در اولین محموله ارسالی خودداری کرده و گفت که نمی‌ خواهد «اطلاعات راهبردی» به دست دشمن بیفتد.

این در حالیست که روزنامه «فییگارو» فرانسه چندی پیش به نقل از ۲ نماینده پارلمان این کشور اعلام کرد در پی کمک‌های نظامی پاریس به ارتش اوکراین، هم‌ اکنون انبارهای نیروهای مسلح فرانسه از مهمات ۱۵۵ میلی‌متری (مورد استفاده در تانک‌های هویتزر و توپخانه‌ها) خالی شده است.

فیگارو این خبر را به نقل از «ژولین رانکوله» و «وینسنت برو» از نمایندگان پارلمان فرانسه منتشر کرده است؛ این ۲ نماینده اخیراً گزارشی مشترک درباره ذخایر مهمات فرانسه منتشر تنظیم کرده‌ اند.

این روزنامه در ادامه بر ارزیابی مجدد انبارهای مهمات تأکید می‌کند و می‌ نویسد که اگر این روند ادامه داشته باشد، نیروهای مسلح فرانسه با یک بن‌بست روبرو خواهند شد.

پیش از این نیز «جیمی شی»، معاون دستیار دبیر کل سابق ناتو در گفت‌وگو با شبکه «اسکای‌نیوز» گفته بود در نتیجه کمک نظامی به ارتش اوکراین، بخش زیادی از ذخایر نظامی کشورهای عضو ناتو مصرف شده و انبارهای سلاح و مهمات باید سریع و فوری پر شوند

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید