وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد که «۶ هزار و ۷۰۳ » مهاجر افغان مقیم ایران، ازطریق گذرگاه‌های مرزی اسلام قلعه و پل ابریشم بازگشته‌اند.

طالبان: ۷ هزار مهاجر از ایران به افغانستان برگشته‌اند
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، وزارت مهاجرین و بازگشت‌کنندگان طالبان می‌گوید در سه روز اخیر حدود ۷ هزار مهاجر افغان از ایران برگشته‌اند.

در خبرنامه توییتری این وزارت آمده که از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ بهمن «۶ هزار و ۷۰۳ » مهاجر افغان مقیم ایران، ازطریق گذرگاه‌های مرزی اسلام قلعه و پل ابریشم بازگشته‌اند.

«به اساس معلو مات واصله ۳ هزارو ۱۳۴ نفر ازطریق اسلام قلعه ولایت هرات و۳ هزار و ۵۶۹ نفر از طریق پل ابریشم ولایت نیمروز برگشت نموده اند.»

هنوز روشن نیست که بازگشت این افراد داوطلبانه است یا افرادی هستند که به صورت اجباری اخراج شده‌اند.

این وزارت آمارهای بازگشت هزاران مهاجر از ایران را هر هفته منتشر می‌کند.

وزارت مهاجرین طالبان گفته که «۷۶۱ تن» بازگشت کنندگان برای دریافت کمک‌ به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت (ای‌اوام) معرفی‌ شده‌اند.

پس از تسلط طالبان در افغانستان موج تازه‌ای از مهاجران عازم ایران و پاکستان شده‌اند. بیشتر این مهاجران از مسیر ایران و ترکیه و کشورهای اروپای شرقی عازم اروپای غربی می‌شوند.

روز گذشته، پلیس بلغارستان کامیون رها شده در نزدیکی صوفیه پایتخت این کشور را کشف کرد که حامل ۵۲ مهاجر «غیرقانونی» از افغانستان بوده است و دستکم ۱۸ تن از آنان جان باخته بودند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید