سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، ایالات متحده انتظار دارد نیروهای روسیه طی هفته‌های آتی حملات تازه‌ای در دونباس واقع در شرق اوکراین انجام دهند.

جو بایدن قصد ندارد به اوکراین برود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفت: انتظار ما این است که وقتی آب و هوا بهتر شود، روس‌ها تلاش خواهند کرد تا حرکات تهاجمی بیشتری را در هر نقطه از دونباس انجام دهند. ما تقریباً هر روز با اوکراینی‌ها در تماس هستیم و دائماً با اوکراین در مورد نیازهای آنها برای مبارزه در ارتباط هستیم.

جان کربی همچنین احتمال سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اوکراین را در چارچوب تور سفر اروپایی او رد کرد. کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا رهبر ایالات متحده قصد دارد در سفر آتی خود به لهستان از مرز با اوکراین عبور کند، پاسخ داد: خیر.

انتظار می‌رود بایدن عصر دوشنبه به لهستان سفر کند. کربی همچنین گفت که قرار نیست بایدن در جریان سفر خود به لهستان با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار کند.

همچنین دولت ایالات متحده ادعا می‌کند که مذاکرات در مورد مصالحه در اوکراین زمانی آغاز می‌شود که کی‌یف برای آن آماده باشد و واشنگتن نیازی به راه‌اندازی گفت‌وگوها در این مقطع نمی‌بیند.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: دولت روسیه هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل به مذاکره نشان نداده است. رک و پوست کنده باید گفت، این [مناقشه] نباید لزوما از طریق مذاکره خاتمه یابد. نه، به احتمال زیاد تا زمانی که رئیس‌جمهوری اوکراین برای آن آماده باشد، این [درگیری] پیش خواهد رفت. اما او [ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه] می‌تواند اکنون به این جنگ پایان دهد؛ آن هم صرفا با بیرون کشیدن نیروهایش از آنجا.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن تلاشی با هدف سازماندهی مذاکرات درباره اوکراین دارد یا خیر، پاسخ داد که دولت ایالات متحده با زلنسکی بر روی طرح ۱۰ ماده‌ای او کار می‌کند.

زلنسکی در سخنرانی ماه نوامبر خود در نشست گروه ۲۰ گفت که کی‌یف یک طرح صلح ۱۰ بندی دارد. در واکنش به آن دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که کرملین هیچ اطلاعی درباره تدارکات زلنسکی درباره یک طرح صلح ندارد و اظهارات او در مورد حل و فصل این بحران بازتاب واقعیت‌های جاری نیست.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید