نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی می خواهد تا حمایت نظامی خود را از کیف افزایش دهند.

درخواست انگلیس از کشورهای غربی: ارسال تسلیحات به اوکراین باید دو برابر شود
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، روزنامه ایندیپندنت گزارش می‌دهد که «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در روز یکشنبه همین هفته (آخر هفته به وقت آلمان)، از متحدان غربی و اروپایی اوکراین خواهد خواست که ارسال تسلیحات پیشرفته به کیف را دوبرابر کنند.

ایندیپندنت گزارش داده که سوناک در نشست مونیخ خواهد گفت: «ما باید برای تقویت امنیت بلندمدت اوکراین کارهای بیشتری انجام دهیم. ما باید به آنها توانایی‌های پیشرفته و استاندارد ناتو را که برای آینده نیاز دارند، بدهیم و باید نشان دهیم که در کنار آنها خواهیم ماند و مایل و قادر به کمک خواهیم بود.»

گفته شده نخست وزیر انگلیس استدلال خواهد کرد که مناقشه اوکراین بر سر امنیت و حاکمیت همه ملت هاست و غرب باید به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ثابت کند که عزمش لنگ نخواهد شد.

انتظار می‌رود سوناک اعلام کند: «اکنون زمان آن است که حمایت نظامی خود را دو برابر کنیم و اکنون ثابت خواهیم کرد که او (پوتین) اشتباه می‌کند.»

اوایل این هفته نیز، ریشی سوناک و «آندری دودا»، رئیس‌جمهور لهستان درباره اهمیت افزایش حمایت از اوکراین در هفته‌های آینده به توافق رسیدند. آنها همچنین درباره آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از هواپیماهای ناتو که به زودی در انگلیس آغاز می‌شود، گفتگو کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در آغاز ماه فوریه با سوناک در لندن دیدار کرده بود. سوناک که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی صحبت می‌کرد، گفت که او هیچ گزینه‌ای را در ارائه کمک نظامی به اوکراین رد نمی‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید