بر اساس آمارها یک پنجم مردم روسیه در خانه هایشان توالت ندارند و به توالت‌های عمومی می‌روند.

ممنوعیت صادرات توالت فرنگی به روسیه
به گزارش سلام نو؛ اتحادیه اروپا همزمان با نخستین سالگرد آغاز جنگ اوکراین از سوی روسیه، لیستی جدید از ممنوعیت‌های تحریمی علیه روسیه را منتشر کرده که در آن صادرات توالت (فرنگی) هم دیده می‌شود.

سفرای اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه (۱۵ فوریه) در مورد دور بعدی تحریم‌ها علیه روسیه در بروکسل مذاکره می‌کردند، فهرست طولانی ۱۴۶ صفحه‌ای از اقلامی را که نباید به روسیه صادر شوند، ارایه کردند. لیستی که صادرات سالانه ۱۱ میلیارد دلار کالا از کشورهای اتحادیه اروپا به روسیه را ممنوع می‌کند.

این لیست بلند بالا، شامل قطعات الکترونیک جدید، لیزر، تجهیزات رادیویی، نرم افزار، اویونیک، دوربین‌های دریایی و مواد معدنی کمیاب است.

همچنین برای اولین بار اتحادیه اروپا در این لیست نام ۸ نهاد وشرکت ایرانی را به اتهام عرضه پهپاد به روسیه اضافه کرده است که عبارتند از: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحقیقات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان جهاد خودکفایی، شرکت اوج پرواز مادو نفر، شرکت پراور پارس، صنایع هوایی قدس، صنایع هوایی شاهد و کنسرن مورینفورم سیستم آگات.

در این لیست ابزار و ادوات توالت هم دیده می‌شود.

این فهرست شامل «بیدت، توالت، مخزن و تجهیزات لوله‌کشی مشابه» و همچنین ال‌ای‌دی، نخ کنفی، لیفتراک، ماشین‌های مرتب‌سازی پستی، دودکش، آجر، لاستیک و حتی «خودکار» است.

بر اساس آمارها یک پنجم مردم روسیه در خانه هایشان توالت ندارند و به توالت‌های عمومی می‌روند.

کمبود دسترسی به توالت در خانه‌های مردم روسیه طی یک سال گذشته بارها از سوی مقامات اوکراین از جمله ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین مورد تمسخر قرار گرفته است.

زلنسکی یک بار در سخنرانی خود در ماه ژانویه امسال با ادعای توالت دزدی نیروهای روسیه از خانه‌های اوکراینی‌ها گفته بود: «اجازه دهید آن‌ها (سربازان روسیه) توالت‌ها را بردارند - در راه به آن‌ها نیاز دارند - و آن‌ها را به خانه بفرستند.

او همچنین در آوریل سال گذشته میلادی گفته بود: «می‌دانید، آن‌ها (روس‌ها) در مورد بزرگترین آرزوی خود صحبت می‌کردند - دیدن پاریس و مردن... اکنون رویای آن‌ها این است که یک توالت را بدزدند و بمیرند.»

گفتنی است در حالی هفته دیگر (۵ اسفند ۱۴۰۱) نخستین سالگرد آغاز جنگ اوکراینفرا می‌رسد که در این یک سال روسیه با اشغال ۴ استان شرقی روس نشین اوکراین (لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا) و برگزاری همه پرسی الحاق در آنجا، یک خط کامل ۹۰ هزار کیلومتر مربعی از ساحل شرقی اوکراین تا شبه جزیره کریمه را از این کشور جدا و به خاک روسیه منضم کرده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید