در تهرانگردی دیدن مناظر شهری جذاب خواهد بود از این رو با ما همراه باشید و از دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران بیشتر بدانید.

دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: انتخاب نقطه‌ای مناسب برای دیدن مناظر شهر تهران اهمیتی فراوان دارد، از این رو بر آن شدیم تا درباره دو نقطه طلایی تهران که شهر را به زیبایی نمایش می‌دهند بپردازیم.

پارک پرواز؛ مناسب برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

پارک پرواز در شمالی‌ترین نقطه سعادت آباد قرار دارد و اختلاف ارتفاع این بوستان نسبت به مناطق اطراف، باعث ایجاد چشم‌انداز زیبایی از شمال و جنوب تهران، شامل کوهستان البرز و همچنین برج میلاد و سایر ساختمان‌ های بلند تهران، به‌خصوص در هوای عاری از آلاینده‌ها شده است.

پارک پرواز از جاهای دیدنی تهران در بالای تپه‌های ارتفاعات شمال غربی تهران و در شهرک مخابرات منطقه سعادت آباد (منطقه ۲، ناحیه ۹ شهرداری تهران) است و از سمت شرق به بلوار پیام، از شمال به بلوار شقایق، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود می‌شود. این پارک به‌دلیل اختلاف ارتفاعی که با شهر دارد، محلی مناسب برای مشاهده منظره پایتخت و کوه‌های البرز است.

دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

پارک پرواز تهران در سال ۱۳۸۷ در فضایی به وسعت ۱۳۱,۳۰۳ مترمربع احداث شده است. شهرداری تهران با استفاده از هنرمندان خوش ذوق و معماران ایرانی، فضاسازی زیبای این پارک را طراحی و پیاده‌سازی کرده تا عموم مردم از آن کمال لذت را ببرند.

در سال‌های گذشته و پیش از آنکه ارتفاعات سعادت‌آباد به بخشی از بافت شهری متراکم تهران تبدیل شود، تپه‌های این منطقه و محل فعلی بوستان پرواز برای پرواز با پاراگلایدر بر فراز منطقه کاربری داشت. با گسترش بافت مسکونی و از بین رفتن این کاربری، بر فراز این تپه‌ها فضای سبزی ساخته شد که به واسطه پیشینه آن، «پرواز» نام گرفت. پیش‌تر خیابانی به همین نام نیز در جنوب شرق بوستان قرار داشت که امروزه به نام شهید آهنگرانی تغییر پیدا کرده است.

امکانات و جاذبه های پارک پرواز

به‌منظور رفاه حال مراجعان پارک پرواز، امکانات رفاهی و ورزشی متنوعی در داخل پارک تعبیه شده است:

مجسمه‌ها و المان‌های هنری

لوازم و زمین ورزشی

شهربازی روباز شامل لوازم و زمین بازی کودک

یادمان دفاع مقدس و مزار شهدای گمنام

فلای لند

آلاچیق‌

ایستگاه آتش‌نشانی

مسجد

دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

مجموعه فلای لند پارک پرواز

فلای لند مجتمعی تفریحی است که در مجاورت پارک پرواز قرار دارد. رستوران‌های حاضر در این مجموعه منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و بین‌المللی، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسر و شیرینی را سرو می‌کنند که می‌توانید در تراس بزرگ و جذاب فلای لند در هوای آزاد با منظره‌ بی‌نظیر شب‌های تهران غذای خود را میل کنید یا وارد سرزمین عجایب داخل مجموعه شوید.

همچنین، مجتمع فلای لند دارای یک پیست تیوپ‌سواری است که می‌تواند در کنار صرف غذا و لذت بردن از فضای دلنشین فودکورت، هیجان و لذت را برای علاقه‌مندان fi این سرگرمی به ارمغان بیاورد.

پل طبیعت؛ نقطه‌ای جذاب برای تماشای منظره تهران

با قرار گرفتن بر روی پل طبیعت می توانید شاهد چشم اندازی زیبا از تهران باشید. این پل در نقطه‌ای قرار دارد که قسمت های زیر را می توان از بالای آن مشاهده کرد:

  • تمامی شاهراه‌های تهران همچون بزرگراه مدرس، همت، حقانی و رسالت
  • منظره جنگلی بوستان طالقانی، برج های آتش بوستان آب و آتش، فانوس دریایی بوستان بنادر و گنبد مینا
  • دامنه جنوبی رشته کوه البرز و کوه دماوند

دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

  • سومین پرچم بزرگ جهان که در بوستان طالقانی به اهتزاز درآمده است.
  • طبقه سوم ۵۷۱ متر مربع مساحت دارد و چشم انداز خوبی از تهران را پیش روی شما قرار می دهد.

پل طبیعت عنوان یک پل سه طبقه در منطقه عباس آباد تهران است که بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار گرفته و تنها به عابران پیاده اختصاص دارد. این پل یک راه ارتباطی میان پارک های طالقانی و آب و آتش فراهم می‌آورد و این دو پارک شاخص پایتخت را به هم متصل می کند.

نورپردازی خاص و ویژگی های منحصر به فرد این پل، بسیاری از افراد را به ویژه در شب به سوی خود می کشاند و لحظاتی رویایی را در قلب شهر تهران برای شان رقم می زند. این سازه با طول ۳۰۰ متر در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین ساخته شده است و امکان تماشای چشم اندازی زیبا از تهران را به شما می دهد. وجود کافه ها و رستوران ها باعث شده تا پل طبیعت مقصدی جذاب برای شکم گردی باشد و گردشگران را برای چشیدن طعم های جذاب به سوی خود بکشاند.

دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

بد نیست بدانید پل طبیعت عنوان نخستین پل غیرخودرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و به عنوان گزینه ای مناسب برای شهرگردی در تهران شناخته می شود.

سازه پل طبیعت یک نوع خاص از طراحی ارگانیک را نشان می دهد که کاملا شبیه به درخت به نظر می رسد. در این طرح منحصر به فرد، اصول سازگاری با طبیعت کاملا رعایت شده و این نکته از جمله ویژگی هایی است که در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا به وفور دیده می شود.

به کارگیری فرم درختی در ستون های پل و انتخاب نام طبیعت برای آن، تاکید بر پیوستگی دو فضای سبز و اتصال آنها به یکدیگر توسط پل را نشان می دهد.

فرم پل به شکل شاخه های در هم تنیده درخت است.

نقاطی با کمترین درخت برای جایگذاری ستون های پل انتخاب شده است.

کفپوش های چوبی و کامپوزیت های به کار رفته در پل صد در صد قابل بازیافت هستند و مشکلی را متوجه محیط زیست نمی سازند.

دو نقطه طلایی برای تماشای چشم‌انداز شهری تهران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید