تهران جاذبه‌های متنوعی دارد از این رو با ما همراه باشید و حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید.

حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: پایتخت ایران جاهای دیدنی بسیاری را نظیر کاخ ها، پارک ها، موزه ها، برج ها، روستاها، پیست ها و غیره در خود جای داده است در این میان بازدید از سازه‌های جذاب و مدرن تهران به شدت توصیه می‌شود.

برج میلاد؛ سازه‌ای مدرن و دیدنی در تهران

برج میلاد سازه‌ای با ارتفاع ۴۳۵ متر است که پیشنهاد ساختش در سال ۱۳۷۰ مطرح شد و در دی ماه ۱۳۷۶ کلنگ پروژه را به زمین زدند. ساخت این سازه ۱۱ سال به طول انجامید و در ۱۶ مهر ۱۳۸۷ با شعار " آسمان نزدیک است " افتتاح شد. در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و آن را از نظر معماری و ساختار تحسین کرد؛ افتخاراتی همچون بلندترین برج ایران، ششمین برج مخابراتی دنیا، بیستمین سازه بلند نامُتکی (سازه‌هایی بدون نگه‌دارنده‌ای همانند سیم و دکل)، مقام نخست از نظر وسعت کاربری سازه راس برج با زیربنای ۱۳۰۰۰ متر و غیره. همچنین جلوه زیبای این سازه را در میان شهر نیز نمی‌توان نادیده گرفت که به هنگام شب به اوج خود می‌رسد.

حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید!

اما این تنها نمای بیرونی و ویژگی‌های فنی و مهندسی نیست که باعث محبوبیت برج میلاد شده‌ است؛ در این برج و محوطه اطرافش فرصت‌های زیادی برای خوشگذرانی وجود دارد که پاسخ تمام سلیقه‌ها را می‌دهد.

تفریحات محوطه و اطراف برج میلاد

اتاق فرار انیگما برج میلاد

اتاق فرار انیگما (Escape Room) یک بازی فیزیکی - ماجراجویی است که در آن افراد در قالب گروه‌های ۴ تا ۶ نفره در فضایی حبس می‌شوند و ۶۰ دقیقه وقت دارند که با پیدا کردن سرنخ‌ها، حل کردن معماها و گذر از چالش‌ها راه خروج را پیدا کنند و یا ماموریت را به پایان برسانند. بازی‌هایی که در مجموعه انیگما می‌توانید انجام دهید عبارت‌اند از: مجسمه گمشده، قتل مرموز و کلبه وحشت که هر یک داستان و ماموریت متفاوتی دارند.

زیپ لاین برج میلاد

طول مسیر : ۱۷۰ متر

ارتفاع زیپ لاین: ۷۵ متر

پل معلق برج میلاد

طول پل معلق: ۱۰۰ متر

ارتفاع: ۷۰ متر

حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید!

سینما ایکس بعدی برج میلاد

در این سینما می‌توانید اوقات هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی و بازی‌های متنوعی را تجربه کنید. این مجموعه با بازی‌های متنوع و کیفیت عالی به‌ علاوه امکاناتی که دارد، تجربه‌ای مهیج را برایتان رقم خواهد زد.

سینما و سالن کنسرت برج میلاد

سینمای برج میلاد از بخش‌های پرطرفدار این مجموعه است که دو سالن با ظرفیت ۱۲۰ نفر دارد و فیلم‌های روی پرده آن را می‌توانید از طریق تماس با شماره ۸۵۸۵ - ۰۲۱ چک کنید.

همچنین سالن‌های برگزاری کنسرت برج میلاد تا به حال میزبان خوانندگان و هنرمندان ایرانی و خارجی بنام بسیاری بوده‌اند.

پل طبیعت؛ سازه‌ای تماشایی

پل طبیعت عنوان یک پل سه طبقه در منطقه عباس آباد تهران است که بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار گرفته و تنها به عابران پیاده اختصاص دارد. این پل یک راه ارتباطی میان پارک های طالقانی و آب و آتش فراهم می‌آورد و این دو پارک شاخص پایتخت را به هم متصل می کند.

حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید!

نورپردازی خاص و ویژگی های منحصر به فرد این پل، بسیاری از افراد را به ویژه در شب به سوی خود می کشاند و لحظاتی رویایی را در قلب شهر تهران برای شان رقم می زند. این سازه با طول ۳۰۰ متر در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین ساخته شده است و امکان تماشای چشم اندازی زیبا از تهران را به شما می دهد.

وجود کافه ها و رستوران ها باعث شده تا پل طبیعت مقصدی جذاب برای شکم گردی باشد و گردشگران را برای چشیدن طعم های جذاب به سوی خود بکشاند. بد نیست بدانید پل طبیعت عنوان نخستین پل غیرخودرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و به عنوان گزینه ای مناسب برای شهرگردی در تهران شناخته می شود.

آسمان نمای گنبد مینا؛ تجربه‌ای متفاوت

آسمان نمای گنبد مینا، سازه ای با معماری جذاب و به شکل خورشید که در مرکز بوستانی به نام بوستان منظومه شمسی قرار گرفته است؛ بوستانی که یکی از پارک های موضوعی اراضی عباس آباد به شمار می آید و در نزدیکی پل طبیعت و پارک آب و آتش قرار دارد.

حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید!

این آسمان نما برای دوستداران فضا، ستاره شناسی و علم مکان فوق العاده ای است تا دور هم جمع شوند و وقت خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانند. مجموعه ۱۸۵۰ متر مربعی گنبد مینا که نه فقط عاشقان نجوم و زمین، که مردم عادی را هم به سوی خود می خواند و همه را به کشف آنچه که در خود جای داده است دعوت می کند.

گنبد مینا یکی از بزرگترین آسمان نماهای خاورمیانه نیز به حساب می آید و راه را به سوی تماشای آسمان و آنچه در میان زمین و آسمان قرار دارد باز کرده است؛ سازه ای زیبا و درخشان که در طراحی خود نشانه هایی از گنبد معروف مراغه را نیز دارد. این بنای کروی شکل از اتوبان های همت، مدرس، حقانی و خیابان آفریقا دیده می شود.

ایده ساخت چنین آسمان نمایی در سال ۱۳۸۸ مطرح شد و ۵ سال بعد با کار و کوشش فراوان، این مجموعه در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید.

حتما از سه سازه مدرن تهران بازدید کنید!

آسمان نمای گنبد مینا، سازه ای با دو کاربرد است؛ هم با شبیه ساز جالب خود جلوه ای جذاب و تماشایی از کرات، ستاره ها، کهکشان ها و ... را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد و هم، در سالن سه بعدی آن می توان به تماشای فیلم های علمی با موضوع ستاره شناسی نشست.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهراهاشملو IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    1 3
    با تشکر فراوان از شما بابت این گزارشات تصویری بسیار مفید وجالب وزیبا ..برای شما از صمیم قلب ارزوی سلامتی وموفقیت میکنم ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید