گورستانی در مرکز ایتالیا کشف شده که قدمتی ۱۶۰۰ ساله دارد و مردگان آن به شیوه خاصی دفن شده‌اند، شیوه‌ای عجیب و سوال برانگیز.

آیا کودک ۱۶۰۰ ساله ایتالیایی واقعا خون آشام بود؟

به گزارش خبرنگار سلام نو از ایلنا، لایوساینس نوشت: باستان‌شناسان در ایتالیا در حال کشف یک گورستان ۱۶۰۰ساله هستند که شامل بقایای نوزادان، کودکان و توله سگ‌هایی است که قربانی شده‌اند. این گورستان در خرابه‌های یک ویلا رومی در سایت باستان‌شناسی Poggio Gramignano، در مرکز ایتالیا واقع شده که مربوط به قرن پنجم پس از میلاد است، زمانی که امپراتوری روم غربی در حال فروپاشی بود. در این زمان، بسیاری از مردم در امپراتوری روم به مسیحیت گرویده بودند. 

باستان‌شناسان بر این اعتقاد هستند که برخی از تدفین‌ها دارای ویژگی‌های غیرمعمولی هستند - مانند کودکی که با یک بلوک سنگی در دهان خود دفن شده است، که نشان می‌دهد مردم می‌ترسند که ممکن است اجساد پس از مرگ دوباره برای گرفتن انتقام، زنده شوند. تجزیه و تحلیل تدفین‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مردگان از مالاریا رنج می‌برند. شاید از این جهت است که مردم آن زمان از ترس آنکه مردگان دوباره از قبر بر نخیزند و به دنیای زندگان نیایند از تکه‌های سنگ برای سنگین کردن جسد استفاده کرده‌اند از این جهت است که در دهان و بر روی برخی از اجساد تکه‌های سنگ و هاون پیدا شده است. 

7

این عکس جمجمه کودکی را نشان می‌دهد که با بلوکی در دهانش دفن شده است. مردم از «انتقام» یا برخاستن از مردگان می‌ترسیدند. 

در سال ۲۰۱۸، برخی از مردم محلی خون آشام بودن این کودک را مطرح کردند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این فرضیه نادرست است. زمانی که ایده خون آشام بودن این کودک در بین مردم محلی شکل گرفت آن را «خون آشام لوگنانو» نامیدند و این ایده توسط رسانه‌ها منتشر شد. از آن زمان به بعد، باستان‌شناسان زمان بیشتری برای درک بهتر تدفین این کودک گذاشتند. 

با توجه به آنکه حفاری در این سایت از دهه ۱۹۸۰ آغاز شد و تا امروز ادامه دارد. از آن زمان، باستان‌شناسان تعداد زیادی بقایای سگ را نیز کشف کردند که بسیاری از آن‌ها توله سگ بودند. دیوید سورن (استاد مردم‌شناسی در دانشگاه آریزونا که یکی از رهبران تیم بررسی تدفین‌های این محوطه است) معتقد است: تدفین سگ‌ها در این دوره اغلب با کودکان به‌عنوان محافظ مقبره‌ها مرتبط می‌شود.

8

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید