با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، عربستان سعودی نخستین بار میزبانی از جام باشگاه‌های جهان را عهده‌دار شد.

 میزبان فوتبال جام باشگاه‌های ۲۰۲۳ مشخص شد
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، عربستان سعودی که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری وسیعی در حوزه ورزش کرده است، نخستین بار میزبانی از جام باشگاه‌های جهان را عهده‌دار شد.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از انتخاب عربستان به عنوان میزبان مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ خبر داد. این مسابقات از ۱۲ تا ۲۲ دسامبر سال جاری در این کشور برگزار خواهد شد.

مسابقات جام باشگاه‌های جهان هر ساله با حضور شش تیم قهرمان از قاره‌های مختلف، به علاوه تیم قهرمان کشور میزبان برگزار می‌شود. در آخرین دوره این مسابقات که به میزبانی مراکش برگزار شد، رئال مادرید با پیروزی مقابل الهلال عربستان، قهرمان قاره آسیا، عنوان قهرمانی باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

این مسابقات نخستین بار در سال ۲۰۰۰ با میزبانی برزیل آغاز اما به دلیل مشکلات مالی لغو و تا سال ۲۰۰۵ برگزار نشد.

از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ ژاپن میزبان این مسابقات بود اما فیفا تصمیم گرفت که میزبان این مسابقات هر دو سال یک بار تغییر کند. از آن زمان تا به حال کشورهای امارات، ژاپن، قطر و مراکش، هر کدام چند بار، میزبانی این مسابقات را عهده‌دار شدند.

عربستان در ماه اخیر همچنین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷انتخاب شد. این کشور در سال‌های اخیر گام بلندی برای میزبانی از مسابقات ورزشی بین‌المللی برداشته است که از جمله آنها، میزبانی دیدار فوتبال سوپرکاپ اسپانیا و مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک بوده است.

بنابر اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، مسابقات جام باشگاه‌های جهان از سال ۲۰۲۵ با فرمت جدید و با حضور ۳۲ تیم از قاره‌های مختلف برگزار خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید