مسمویت سریالی دانش آموزان درقم در چند روز گذشته حسابی جنجالی شده است به نحوی که دولت هم به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان ورود کرد.

تصمیم دولت درباره مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در قم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی دولت گفت: وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است.

وزیر بهداشت عازم قم شد

علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است اما مطابق گزارش های اولیه پزشکی، اثر مسمومیت بلند مدت نیست.

سخنگوی دولت عنوان کرد: برای بررسی بهتر عوامل این مسمومیت، همکاری بین وزارت اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به برخی از مباحثی که پیرامون حوادثی در برخی از دبیرستان‌های دخترانه استان قم پیش از این در جلسات قبلی هیات دولت توسط وزیر آموزش و پرورش ارائه شده بود و ماموریتی که به وزیر اطلاعات داده شده بود امروز وزیر اطلاعات گزارش اولیه را از بررسی‌های اولیه در مجموعه هیات دولت ارائه کردند.

سخنگوی دولت بیان کرد: البته فرضیه‌های مختلفی بود که در حوزه‌های پزشکی در حال بحث و بررسی به ویژه با ظرفیت‌های پزشکی استان قم است.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: رئیس دانشکده علوم پزشکی استان قم متخصص حوزه سم‌شناسی است و استان قم هم ظرفیت پزشکی خوبی دارد. ۱۵ عضو هیات علمی از خود دانشگاه های استان قم در حوزه های پزشکی و حوزه‌های مرتبط با پزشکی در حال همکاری برای بررسی موضوع هستند.

وی افزود: با این حال هیات دولت امروز وزیر بهداشت را عازم قم کردند برای اینکه به عنوان نماینده دولت از نزدیک به صورت میدانی‌تر موضوع مورد بحث و بررسی قرار بدهند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مطابق گزارش‌های ارائه‌شده است هیچ کسی از این دانش‌آموزان بستری در بیمارستان باقی نمانده است. بویی که گفته می‌شود استنشاق شده و یا هر عاملی که اتفاق افتاده اثر کوتاه مدت و گذرا داشته و مطابق گزارش‌های پزشکی اولیه اثر ماندگاری نداشته است.

بهادری‌جهرمی گفت: اما برای شناسایی ابعاد و زوایای آن هم وزیر بهداشت عازم قم شده است و هم نمایندگانی از وزارت اطلاعات که در قم هستند با وزیر همکاری خواهند داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید