تهران جاهای دیدنی بسیاری دارد که انتخاب برای بازدید را سخت می‌کند، به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران بیشتر بدانید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: مکان های گردشگری تهران در تمام فصول سال رنگ و بوی مخصوص آن فصل را داشته و چشم هر بیننده ای را نوازش می کند. به همین دلیل در تمام فصول سال گردشگران داخلی و خارجی از آنها در شب و روز بازدید می کنند به همین جهت در ادامه به تعدادی از جاذبه های مهم گردشگری تهران می‌پردازیم.

جاذبه‌های تهران و دیدنی‌های مهم آن

برج آزادی

برج آزادی اولین نماد تهران است که گوشه‌ای از معماری هخامنشی، ساسانی و اسلامی را به رخ می‌کشد؛ از قوس بیضی‌شکل برج که یادآور طاق کسری است تا کاشی‌کاری فیروزه‌ای‌ دوره صفوی و بادگیرهای یزد (شیارهای بالای برج) که نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. ساخت این سازه ۶۳ متری از سال ۱۳۴۸ شروع شد و در سال ۱۳۵۰ به پایان رسید و به‌مناسبت جشن‌های ۲,۵۰۰ ساله شاهنشاهی احداث شد.

برج آزادی که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در طبقه زیرزمین که بخش اصلی مجموعه به حساب می‌آید، می‌توانید از سالن ایران‌شناسی بازدید کنید؛ جایی که ماکتی از نقشه ایران با استان‌های مختلف کشور به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

علاوه بر سالن تشریفات و گذرگاه پیشینیان، به‌سراغ تالار آینه بروید که ویترین‌های مختلف آن به موضوعاتی مانند خلیج فارس، محیط زیست، فرهنگ و هنر، دریای خزر و... اختصاص دارند. همچنین امکان بازدید از نگارخانه اقوام، نگارخانه بوستان، کتابخانه، راهروی فناوری، تالار کهن، سالن مولتی ویژن و سالن سینمای کوچک را خواهید داشت.

طبقه اول برج گزینه خاصی برای بازدید ندارد؛ اما طبقه دوم از نظر همنشینی معماری سنتی و مدرن و نمایش عکس‌های تاریخی برای گردشگران جذاب است. در طبقه سوم، شکاف‌های مستطیلی و عمودی وجود دارد که با الهام از بادگیرهای ایرانی ساخته شده‌اند.

آدرس: تهران، میدان آزادی، برج آزادی

تلفن: ۰۲۱۶۶۰۲۳۹۵۱

بازار تجریش

بازار سرپوشیده تجریش یکی از بازارهای قدیمی تهران است که در حدفاصل میدان قدس و میدان تجریش قرار دارد و نه‌تنها پایتخت‌نشینان، بلکه گردشگران داخلی و خارجی زیادی بازدید از آن را در برنامه خود می‌گنجانند. در این بازار کالاهای مختلفی از خوراکی‌های تازه و عجیب تا صنایع دستی، پوشاک و... به فروش می‌رسد. ضمن اینکه پاساژ قائم، البرز و بعثت در مجاورت بازار تجریش قرار دارند و برای خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی مناسب به نظر می‌رسند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

بخش پرطرفدار بازار، میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار آن است که بسیاری را برای خرید، تماشا و عکاسی به این قسمت می‌کشاند. میوه‌های باکیفیت این بازار به‌حدی تازه و براق هستند و با سلیقه چیده شده‌اند که هر کسی برای خرید آن‌ها وسوسه می‌شود. برخی از مغازه‌های اطراف بازار میوه نیز به فروش ترشی‌های اشتهابرانگیز مشغول هستند.

این بازار در مجاورت امامزاده صالح (ع) قرار دارد و ازاین‌رو در کنار خرید و گشت در بازار می‌توانید زیارتی انجام داده و روح خود را جلا داده دهید. این امامزاده که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد، محل دفن یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) است. در نهایت نیز برای رفع خستگی و گرسنگی به‌سراغ چندین رستوران، کافی‌شاپ و فست فودی بروید که در حوالی بازار فعالیت می‌کنند و دلی از عزا درآورید.

آدرس: تهران، ضلع جنوب غربی میدان تجریش

چند جاذبه گردشگری مهم‌تر تهران

موزه‌ هنرهای معاصر تهران

موزه‌ هنرهای معاصر تهران، از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران و موزه‌های هنری ایران است که بزرگ‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن خارج از اروپا و آمریکای شمالی را در دل خود جا داده است.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

این موزه مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعه‌ی مهم هنر نوگرا در دنیاست و ۹ گالری دارد: ۳ نمایشگاه شامل بیش از ۴ هزار اثر از نقاشان و هنرمندان ایران و جهان در گنجینه‌ی دایمی موزه و ۶ گالری که به نمایشگاه‌های موقتی و فصلی اختصاص دارد. موزه‌ی هنرهای معاصر یکی از آن مکان‌های دیدنی تهران است که دوست‌داران هنر گهگاه برای عوض شدن حال‌شان باید راهی‌اش شوند. فقط یادتان باشد این موزه روزهای تعطیل باز نیست و حتما قبل از عازم شدن از باز بودنش مطمئن شوید.

نشانی: خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله

باغ‌ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، یکی از جاهای دیدنی تهران و بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان و شامل ۳ هزار گونه از گیاهان درختچه‌ای، بوته‌ای و درختی است؛ یک باغ با طبیعتی خیره‌کننده و گیاهان جورواجوری که از سراسر ایران و جهان یک‌جا جمع شده‌اند. اگر اهل طبیعت و گل و گیاهید، در سفر به تهران، فراموش نکنید که باغ گیاهشناسی یکی از جاهای تفریحی تهران است که از گشتن در آن لذت خواهید بود.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

فقط یادتان نرود چون این باغ بیرون از شهر قرار گرفته، برای دیدنش دست‌کم نصف روز زمان می‌خواهید. همین‌طور بهترین فصل دیدن باغ، بهار است.

نشانی: اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکان‌شهر، آزادشهر،۲۰ متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران.

پل طبیعت

شاید بتوان گفت احداث پل طبیعت در سال‌های اخیر، یکی از بهترین تصمیمات شهرسازی بوده است. این پل زیبا بر فراز اتوبان مدرس قرار دارد و پارک طالقانی در شرق و پارک آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. همه ما پل‌هایی که محل عبور و مرور ماشین‌ هستند را به وفور دیده‌ایم، اما پلی که بتوان رویش قدم زد و در عین حال، بین دو پارک معروف تهران رفت و آمد کرد، کمتر در ایران ساخته شده است.

پل طبیعت یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که هم می‌توان به قصد پیاده‌روی به آنجا رفت و اتوبان را زیر پا دید، و هم می‌توان از دیگر مکان‌های اطرافش که در پارک آب و آتش یا طالقانی قرار دارند، دیدن کرد. فانوس دریایی بوستان بنادر، برج‌های آتش بوستان ابراهیم و گنبد مینا از جمله مکان‌های دیدنی‌ای است که بازدیدشان، پیاده‌روی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران

اگر اهل گشتن در شب هستید، حتما پیاده‌روی روی این پل را تجربه کنید. شما می‌توانید یک دوربین با خود ببرید و هنگام نورپردازی، عکس‌های زیبایی از نمای بالای تهران بگیرید. اگر هم دوست داشتید، می‌توانید با رفتن به کافه‌هایی که روی پل طبیعت قرار دارند، غذای مورد علافه‌تان را با چشم‌اندازِ زیبای تهران میل کنید.

نشانی: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید