صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید زمستان سرد امسال در افغانستان، در کنار ایجاد دیگر مشکلات سبب جان باختن صدها کودک شده است.

جان باختن صدها کودک در افغانستان در اثر سرمای زمستان
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید زمستان سرد امسال در افغانستان، در کنار ایجاد دیگر مشکلات سبب جان باختن صدها کودک شده است.

به گفته‌ی این نهاد، ماه ژانویه/جنوری سال جاری میلادی شاهد بیشترین تلفات در میان کودکان افغان به دلیل سردی هوا و بیماری‌های فصلی بوده است.

یونیسف گفته است که با وجود این ارایه کمک‌های بشری به برخی بیمارستان‌ها از تلفات بیشتر کودکان در افغانستان جلوگیری کرده است.

این نهاد در عین حال از حضور زنان در عرصه‌های صحی/بهداشتی ابراز قدردانی کرده است و گفته است که بدون حضور کارمندان زن در بخش صحت در درمانگاه‌های مناطق مختلف در افغانستان، وضع بیماران به ویژه کودکان، وخیم‌تر می‌شد.

عمر عابد، معاون صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل هفته گذشته هشدار داده بود که ۲۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیازدارند و ۶ میلیون افغان هم با گرسنگی و قحطی روبرو هستند.

در همین حال سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی پس از یک بررسی و نظرسنجی در افغانستان گفته است که ۹۷/۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نهاد گفته‌اند که به خاطر صرف پول برای خدمات بهداشتی با چالش مالی روبرو هستند که ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

به قول این نهادها وضع محدویت‌ها بر فعالیت و کار زنان در افغانستان در ماه های اخیراز سوی حکومت طالبان، دسترسی زنان به نهادهای کمک رسان و خدمات صحی را به پایین تر سطح رسانده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید