اگر می خواهید بدانید که از کرج تا چالوس چند ساعت راه است با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

از کرج تا چالوس چند ساعت راه است

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده کرج - چالوس که به صورت خلاصه آن را جاده چالوس می خوانند، در طول دهه های گذشته همواره به عنوان محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال مورد توجه گردشگران بوده است. این جاده که آن را زیباترین جاده ایران می دانند همچنین به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان نیز برگزیده شده است. در طی مسیر جاده چالوس چندین و چند آبشار، چشمه، رودخانه، غار طبیعی و مجموعه تفریحی واقع شده است که هر کدام از آنها می توانند خود موضوع یک سفر مستقل باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از تماشایی ترین جاذبه های گردشگری موجود در حاشیه این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که از کرج تا چالوس چند ساعت راه است.

از کرج تا چالوس چند ساعت راه است؟

در پاسخ به این پرسش که از کرج تا چالوس چند ساعت راه است ابتدا باید متذکر شویم که منظور ما فاصله بین دو شهر کرج و چالوس است. نه روستاهای تابعه این شهرها. به این توضیح این را هم باید اضافه کنیم که اساسا پاسخی قطعی برای چنین پرسش هایی وجود ندارد. اینکه از کرج تا چالوس چند ساعت راه است تابع فاکتورهای مختلفی از قبیل ترافیک مسیر، سرعت حرکت و شرایط آب و هوایی روز سفر می باشد.

با در نظر گرفتن جمیع این موارد باید بگوییم که فاصله حدودا صد و شصت کیلومتری بین کرج و چالوس، با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض سه الی چهار ساعت طی شود. در حالت عادی طی نمودن صد و شصت کیلومتر (مثلا در مسیر یک اتوبان) تنها حدود یک ساعت و نیم زمان خواهد برد. اما جاده چالوس جاده ای کوهستانی با شیب های بسیار تند و پیچ و خم های فراوان و گردنه های مشرف به دره های عمیق است و نمی توان انتظار داشت که مسافت آن در زمانی مشابه با یک اتوبان طی شود.

از کرج تا چالوس چند ساعت راه است

روستای ارنگه

جاذبه های توریستی جاده چالوس

- غار یخ مراد: معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با یکی از خاص ترین غارهای ایران آغاز می کنیم. غار یخ مراد واقع در شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج، غاری بزرگ و شگفت انگیز است. این غار که در مرز مشترک سه روستای گچسر، کهنه ده و آزادبر قرار دارد به واسطه شکل خاص قندیل هایش شهرت جهانی دارد. قندیل های غار یخ مراد گذشته از ظاهر زیبا و رنگ روشن و شفاف خود از کیفیت ویژه دیگری نیز برخوردار هستند. قندیل های این غار یخی به جای آنکه از سقف آویزان باشند به شکل ستون های استوانه ای و کریستالی از زمین سر بر آورده اند. غار یخ مراد به جز این قندیل ها جذابیت های دیگری نیز دارد که مهمترین آنها دخمه دوقلو و تالار سنگلاخی هستند. این غار همچنین در بر دارنده هفت حلقه چاه آب شیرین، سه تالار بزرگ و سه یخچال زیرزمینی نیز هست.

- باغ لاله های گچسر: زیاد از غار یخ مراد دور نمی شویم! در فاصله اندکی با این غار یک جاذبه گردشگری دیگر نیز وجود دارد. باغ لاله های گچسر که آن را به اسم باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند درست در مرکز روستای گچسر واقع شده است. این باغ که یکی از پربازدیدترین جاذبه های جاده چالوس است در عین حال یکی از زیباترین باغ های ایران نیز می باشد. انواع لاله های سرخ و نارنجی و بنفش و زرد و سفید و... در کنار هم جلوه ای به این باغ زیبا بخشیده اند که تا مدت ها از یاد نخواهد رفت.

- آبشار خور: جاده چالوس جاده آبشارهای خروشان است. آبشار خور یکی از مرتفع ترین این آبشارها با پنجاه متر ارتفاع است. این آبشار باشکوه در نزدیکی روستای خور از توابع منطقه ارنگه واقع شده است. درست روبروی این آبشار یک جاذبه گردشگری دیگر قرار گرفته است. منظورمان دشت معروف آویشن است که همه ساله گردشگران زیادی برای چیدن گیاهان دارویی عازم آن می شوند. وجود این دشت و این آبشار در این منطقه باعث شده است تا یکی از بهشتی ترین اقلیم های جاده چالوس پدید بیاید. رایحه روح بخش آویشن و صدای ممتد آبشار و پهنه فراخ دشتی سرسبز.

از کرج تا چالوس چند ساعت راه است

آبشار خور

- کاخ ناصری شهرستانک: حدود صد و پنجاه سال پیش ناصرالدین شاه قاجار به معمارباشی صاحب نام خود یعنی آقا محمد ابراهیم خان دستور داد که کاخی سلطنتی در نزدیکی روستای شهرستانک بنا کند تا شاه و ملازمانش روزهای تابستانی خود را به تفرج در این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا بپردازند. اگرچه امروزه بخش های زیادی از این کاخ زیبا در گذر سال ها رو به تخریب گذاشته است اما کاخ ناصری هنوز هم دیدن دارد. این کاخ شاهی در حاشیه روستای شهرستانک واقع در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس و در درون دره گله گیله واقع شده است.

- گورستان تاریخی ارنگه: این جاذبه گردشگری یکی از معدود جاذبه های تاریخی جاده کرج به چالوس است. این گورستان چند هزار ساله در کیلومتر هجدهم جاده چالوس و پیش از رسیدن به روستای ارنگه واقع شده است. متاسفانه آثار باستانی ارزشمندی که در این گورستان موجود بودند توسط سارقین به سرقت رفته اند. اما با این وجود همچنان سنگ قبرهایی با قدمت های چندصد ساله در این گورستان به چشم می خورند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید