این روزها بزرگسالان نیز علاوه بر کودکان طرفدار انیمیشن ها هستند. در این مطلب لیست بهترین انیمیشن ها در سال 2022 آورده شده است.

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

بل از شروع معرفی بهترین انیمیشن های 2022  یک سوال از شما میپرسیم، آیا تا به امروز به مفهوم انیمیشن فکر کرده اید و یا فقط جزو طرفدارانش بوده اید؟بگذارید قبل از این که به سراغ اصل مطلب برویم، کمی به اطلاعات عمومیتان بیفزاییم. خب همین حالا تصور کنید که یک تصویر مقابل شماست و شما آن را تماشا می کنید، حالا چشم هایتان را ببندید.

درست می بینید! با این که چشمهایتان بسته است باز هم لحظه ای از آن تصویر برایتان قابل مشاهده می باشد. درواقع این اتفاق اصل پایداری دید نام دارد که پایه و اساس انیمیشن سازی است. به این معنی که قبل از این که تصویر اصلی به صورت کامل از دید انسان پاک شود، یک تصویر دیگر به آن اضافه می شود. بنابراین این کار باعث می شود که چشم شما قرار گرفتن این چند تصویر در کنار هم را مانند یک تصویر پیوسته ببیند. این یعنی ایجاد یک توهم!

 1. هتل ترانسیلوانیا (4 Hotel Transylvania Transformania)

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

کارگردان :درک دریمون ، جنیفر کلوسکا

نویسنده : تاد دورهام

صدا گذاران : آدام سندلر ، اندی سامبرگ ، سلنا گومز ...

زمان فیلم : 1 ساعت 27 دقیقه

ژانر :انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 24 دی ماه 1400

خلاصه داستان فیلم : 

انیمیشن بسیار جذاب و تماشایی هتل ترانسیلوانیا نه تنها در بین کودکان بلکه در بین بزرگسالان هم علاقمندان زیادی دارد، نام قسمت چهارم این انیمیشن پرطرفدار در بین انیمیشن های 2022 قرار گرفته است، در هتل ترانسیلوانیا 2022 پس از حضور دارک که یک جادوگر است شخصیت های انیمیشن بوسیله نیروی یک الماس دچار تغییر می شوند، هیولاها به انسان و انسان ها به هیولا تبدیل می شوند، حالا بابالولو نیز به یک انسان تبدیل شده و از این موضوع بشدت شاکی است و در مقابل جانی داماد خانواده که یک انسان بوده حالا به یک هیولا تبدیل شده و از قدرت های خود نهایت استفاده را می برد، احساس حقارت می کند.

2 - تام و جری گاوچران (Tom and Jerry COWBOY UP)

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

امتیاز IMDb به انیمیشن 2022 تام و جری گاوچران :

6.4/10

کارگردان :دارل ون سیترز

نویسنده : ویل فین

صدا گذاران : جورج آکلز، شان بورگوس، تروور دیوال، جورجی کیدر، کیتلین رابروک، کاری والگرن ...

زمان فیلم : 1 ساعت 15 دقیقه

ژانر :انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 5 بهمن ماه 1400

خلاصه داستان فیلم : 

داستان انیمیشن تام و جری گاوچران از آنجا شروع می شود که این دو برای نجات یک مزرعه از دست یک شرور زمین خوار به صاحبین آن مزرعه که دختری گاوچران و برادرش هستند کمک می کنند، اما این اتفاق آنها را با یک ماجرای جدید روبرو می کند ... انیمیشن تام و جری گاوچران بسیار جذاب است و می تواند کودک و حتی خود شما را ساعت ها محو تماشای خود نماید.

3 - عصر یخبندان ۶ ماجراهای باک (The Ice Age Adventures of Buck Wild)

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

امتیاز IMDb به انیمیشن 2022 عصر یخبندان ۶(ماجراهای باک) : 5.6/10

کارگردان :جان سی. دانکین

نویسنده : ری دلاورنتیس

صدا گذاران : اوتکارش آمبودکار، سایمون پگ، جیک گرین، دومینیک جنینگز ...

زمان فیلم : 1 ساعت 22 دقیقه

ژانر :انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 7 بهمن ماه 1400

خلاصه داستان فیلم : 

کراش و ادی، برادران کوچکتر ادی به قصد ماجراجویی از خانواده دور می شوند، اما طولی نمی کشد ناامید از فاصله گرفتن از خواهر بزرگترشان الی، به دنبال یافتن مکانی برای خود هستند، اما به سرعت به داخل یک غار عظیم زیرزمینی سقوط می کنند. آنها توسط راسوی یک چشم و ماجراجو و شکارچی دایناسور، باک وایلد، نجات می یابند و با هم باید با دایناسورهای سرکشی که در دنیای گمشده ساکن هستند، روبرو شوند.

4 - بهترین انیمیشن های 2022 آتش دل (Fireheart)

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

امتیاز IMDb به انیمیشن 2022 آتش دل :

7.7/10

کارگردان : تئودور تای

نویسنده : لوران زیتون

صدا گذاران : آلیس پل، وینسنت کسل، والری لمرسیه، کلودیا تگبو، اولیویا کوک ...

زمان فیلم : 1 ساعت 32 دقیقه

ژانر : انیمیشن ، کمدی ، ماجراجویانه

تاریخ اکران : 24 دیماه 1400

خلاصه داستان فیلم : 

جورجیا دختر شانزده ساله ای که آرزو دارد اولین زن آتش نشان جهان باشد، اما در یک اتفاق شهر نیویورک توسط عده ای آتش افروز به آتش کشیده می شود و در این اتفاق تعداد زیادی از آتش نشان ها ناپدید می شوند، رئیس آتشنشانی از پدر جورجیا که یک بازنشسته است می خواهد تا به آنها در حل مشکل کمک کند، اما نداشتن نیروی کافی جهت مهار آتش جورجیا را وادار به تغییر قیافه می کند، او تصمیم می گیرد برای کمک به پدرش و سایر آتش نشانها خود را به شکل مرد جوانی به نام "جو" در آورد و در کنار دیگران به مبارزه با آتش بپردازد 

5.  قرمز شدن (Turning Red)

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

امتیاز IMDb به انیمیشن 2022 قرمز شدن :

7.5/10

کارگردان : دامی شی

نویسنده : جولیا چو

صدا پیشگان : ساندرا اوه ، روزالی چیانگ، جردن فیشر، جیمز هونگ، ساشا رویز، اوریون لی ...

زمان فیلم : 1 ساعت 20 دقیقه

ژانر : انیمیشن ، مهیج ، کمدی

تاریخ اکران : 20 اسفندماه 1400

خلاصه داستان فیلم : 

دختر 13 ساله‌ی چینی که به محض عصبانی شدن به یک خرس پاندای قرمز و بزرگ تبدیل می شود ، اتفاقات جالبی که پس از خرس شدن در مدرسه و خانه برای او رخ می دهد ... این انیمیشن 2022 محصول مشترک دو کمپانی بزرگ دیزنی و پیکسار است.

6. انیمیشن سونیک  Sonic the Hedgehog 2

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

ششمین مورد از بهترین انیمیشن های 2022 دوبله فارسی، Sonic the Hedgehog 2 است. ژانر این کارتون اکشن و ماجراجویی که محصول شرکت آمریکا و ژاپن می باشد.

خلاصه داستان Sonic the Hedgehog 2 از این قرار است که سونیک سعی دارد به همه نشان دهد که همه ویژگی های یک قهرمان واقغی را دارد. اما توانایی های او زمانی مورد بررسی قرار می گیرد که دکتر رباتیک و شریکش در تلاش هستند که یک الماس قدرتمند را پیدا کنند. سرانجام سونیک با تیلز که دستیار او است، تصمیم می گیرد که سفری را آغاز کند و قبل از این که آن الماس به دست آدم های شرور بیفتد خودش آن را نیز پیدا کند اما …

  • ژانر: اکشن، ماجرایی
  • سال انتشار: 2022
  • محصول کشور: آمریکا، ژاپن
  • مدت زمان: 121 دقیقه
  • امتیاز: 6.9/10 IMDB

انیمیشن محبوب کودکان در ایران 

کارتون ماشا و میشا

کارتون ماشا و میشا اغلب کوتاه و در حدود هفت دقیقه بوده و در هر اپیزود داستانی جداگانه از ماجراجویی‌های ماشا را دنبال می‌کند. بنابراین کودک می‌تواند جداگانه و بدون ترتیب قسمت‌های متفاوت را ببیند. تنوع داستانی بالای این مجموعه انیمیشنی باعث شده تا دست نویسندگان برای نوشتن فیلمنامه باز باشد و بتوانند لحظات شیرین بیشتری را خلق کنند.

کارگردان این اثر، انیماتور و فیلمساز روسی، الگ کوزوفکف، است که توانسته این مجموعه را از سال 2009 تولید کند و تا کنون در پنج فصل حدودا 25 قسمتی منتشر شده است. در بررسی شخصیت‌های داستان می‌توانیم شیطنت و بازیگوشی ماشا را نگاهی بیندازیم. ماشا کارکتری شاد و ماجراجو داشته و رابطه‌ای دوستانه با موجودات جنگل دارد. ماشا همواره در حال راضی کردن حیوانات برای شرکت در بازی‌ها و ماجراجویی‌های خود است.

میشا یا همان خرس داستان بعد از گذراندن دوران کاری خود در سیرک بازنشستگی خود را در کلبه چوبی جنگل می‌گذراند. میشا در واقع مانند یک راهنما و بزرگ‌تر مراقب ماشا است و به عنوان یک الگوی مثبت برای کودکان نشان داده می‌شود و اهمیت کمک‌رسانی و مهربانی را به کودکان آموزش می‌دهد.

سازندگان این اثر قصد دارند تا ارتباط کودکان و حیوانات را بهتر کرده و طبیعت جنگل را محیطی لذت‌بخش و مناسب بازی کودکان نشان دهند. اما والدین باید توجه داشته باشند که قبل از تماشای کارتون ماشا و میشا و یا هر کارتون دیگری توضیح دهند که بعضی از مسائل تنها در کارتون‌ها اتفاق می‌افتد و در دنیای واقعی به طور مثال نمی‌توان با یک خرس وحشی در جنگل زندگی کرد. تعیین مرز واقعیت و کارتون باید توسط والدین برای کودکان روشن شود تا از سردرگمی دور شوند.

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

افسانه قدیمی ماشا و میشا زمینه ساز ساخت فیلم سینمایی (گلنار) نیز شده است. در این فیلم سینمایی که در سال 1367 به کارگردانی کامبوزیا پرتویی ساخته شد، دخترکی در جنگل گمشده و اسیر یک خرس می‌شود. در انیمیشن ماشا و میشا داستان اصلی کمی لطیف‌تر شده و دخترک با خرس دوست می‌شود و در جنگل زندگی می‌کند. این تغییر داستانی برای کودکان خردسال مناسب‌تر و آموزنده‌تر است.

 آلینا کوکوشکینا(Алина Ильинична Кукушкина) به واسطه صداپیشگی نقش ماشا در کارتون ماشا و میشا در روسیه به شهرت و محبوبیت رسید و با طرفداران این مجموعه از طریق شبکه‌های مجازی به طور مستقیم در ارتباط است. حیوانات مجموعه کارتون ماشا و میشا رفتارهای انسان گونه دارند اما صحبت نمی‌کنند؛ هرچند ماشا به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و به نوعی گفت و گو می‌کند.

از شخصیت‌های فرعی این مجموعه می‌توان به داشا، برادر ماشا، اشاره کرد که عینکی گرد و لباسی نارنجی دارد و از میشای خرس می‌ترسد. داشا در دو اپیزود مجموعه نمایش داده می‌شود اما پدر و مادر ماشا هیچ‌وقت دیده نمی‌شوند و از وضعیت آن‌ها هیچ اطلاعاتی به بیننده داده نمی‌شود. هم چنین در اپیزودهای مختلف شاهد حضور حیوانات دیگری مثل ببر و پنگوئن به صورت کوتاه هستیم.

کارتون سگ های نگهبان

کودکان می‌توانند در زمان تماشای این دنیای جادویی، نکات اخلاقی خوبی را نیز بیاموزند. یکی از انیمیشن‌هایی که کودکان خردسال با آن ارتباط برقرار کرده و برای دیدن قسمت‌های مختلف آن مشتاق هستند، کارتون سگ های نگهبان است.

کارتون سگ های نگهبان درباره رایدر پسربچه‌ای ده ساله است که با کمک سگ‌های خود یک تیم نجات تشکیل داده. این تیم شامل سگ‌های آتش‌نشان، پلیس و حتی یک خلبان هلیکوپتر می‌شود! توانایی‌های منحصر به فرد سگ‌های رایدر به مردم شهر کمک می‌کند تا در آرامش و به دور از اتفاقات ناگهانی و بد زندگی کنند. سازنده این مجموعه کارتونی Keith Chapman است که پیش از این سریال کارتونی باب معمار Bob the Builder را ساخته بود. مجموعه کارتونی سگ‌های نگهبان در 9 فصل 26 قسمتی از سال 2013 تولید شده و یک فیلم سینمایی هم با همین نام در سال 2021 منتشر شد. بچه‌ها می‌توانند با تماشای این مجموعه لحظاتی شاد را تجربه کنند و درباره مسائل مهمی مثل اهمیت کمک به دیگران یاد بگیرند.

لیست بهترین انیمیشن‌ ها در سال 2022

لحظات جذاب و هیجان‌انگیزی که کودکان هنگام تماشای این مجموعه کارتونی تجربه می‌کنند از دلایل اصلی محبوبیت فصل‌های متعدد و فیلم‌های سینمایی سگ های نگهبان است. لحظاتی که خوبی علیه بدی به مبارزه می‌پردازد و پیروز می‌شود. این پیروزی در روحیه و تفکر کودکان موثر است و باعث می‌شود تا ذهنیت آن‌ها نسبت به خیلی چیزها شکل بگیرد. این مجموعه به کودکان بالای سه سال توصیه می‌شود.

بهترین انیمیشن از نطر شما کدام است؟

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید