این روزها استفاده از رمزارزها بسیار محبوب شده است. اما تجارت در این حوزه ریسک بالایی دارد. پس بهتر است از بهترین صرافی ارز دیجتال در ایران استفاده کنید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

 با ظهور رمز ارزها و افزایش روز افرون استفاده از آن‌ها و از طرفی با وجود تحریم‌های بین‌المللی نیاز به بستری امن و مطمئن برای خرید و فروش و ذخیره رمز ارزها در داخل کشور احساس می‌شود. اولین گام برای شروع فعالیت و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال را می توان پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال دانست. از این رو در این مقاله قصد داریم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با دید بهتری این مسیر را شروع کنید.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ این سوال کاملاً منحصر به فرد است است، همانطور که مثلاً یک فرد استفاده از خودروی داخلی را مناسب تر از خودروهای خارجی می داند و دیگری برعکس. بنابراین ما با استفاده از چند معیار مهم به بررسی معتبرترین و بهترین صرافی های ایرانی و خارجی می‌پردازیم. اگر حرفه ای هستید و یا هیچ وقت به صرافی‌های ایرانی نمی توانید اعتماد کنید بهتر است از صرافی های خارجی استفاده کنید.

چگونه اطمینان حاص کنیم که  صرافی رمزنگاری قانونی و امن است؟

هنگامی که به دنبال یک صرافی رمزنگاری هستید، بیش از هر زمانی باید نگران قانونی بودن انتخاب خود باشید. به عنوان یک معامله‌گر باید به صرافی خود اعتماد کرده و مبلغی را به حساب معاملاتی خود واریز کنید. بنابراین اگر صرافی انتخابی امنیت نداشته باشد، عملا سرمایه خود را در معرض نابودی قرار داده‌اید. به این ترتیب اهمیت زیادی دارد که از وب سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی جعلی دوری کنید. تشخیص این مورد شاید سخت باشد. به خصوص که ممکن است پلتفرم کاملا قانونی به نظر برسد. در این شرایط شما باید به دنبال هر نوع غلط املایی در شیوه نگارش آدرس سایت، نام تجاری نا آشنا و جدید باشید. در وب سایت‌ها نیز حتما به دنبال نماد قفل کوچکی در کنار آدرس اینترنتی سایت باشید که نشان دهنده امن بودن ارتباط برقرار شده و استفاده از پروتکل‌های قانونی توسط صرافی است.

در شرایطی که تجارت ارز دیجیتال به دلیل ذات بازارهای مالی و قرار گرفتن در معرض افزایش یا کاهش ناگهانی ارزش رمز ارزها به خودی خود می‌تواند خطرناک باشد، ریسک انتخاب صرافی غیرقانونی می‌تواند استرس فعالیت در این بازار را چندین برابر کند. بنابراین بهتر است تا قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال به خوبی تحقیق کنید و از قدمت و خوش نامی آن اطمینان کسب کنید تا بتوانید با خیالی آسوده معاملات خود را انجام دهید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

نحوه باز کردن حساب ارز دیجیتال 

تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیاد است و حتی روز به روز به آن‌ها اضافه می‌شود. هر کدام از این صرافی‌ها نیز می‌توانند فرآیند ثبت نام خاص خود را داشته باشند. وابسته به نوع صرافی، برخی از آن‌ها ممکن است برای ثبت نام از شما مدارک هویتی درخواست کرده و حتی نیاز به احراز هویت داشته باشند. اما برخی دیگر ممکن است اجازه ثبت نام بدون احراز هویت یا حتی بدون دریافت اطلاعات هویتی را به کاربران خود بدهند. با این حال، اکثر این پلتفرم‌ها در برخی از بخش‌های ثبت نام با یکدیگر مشترک هستند. به طور کلی برای ثبت نام در پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، به اطلاعاتی از قبیل نام، تاریخ تولد، شماره تلفن یا آدرس ایمیل، آدرس محل زندگی و ... نیاز دارید. برای احراز هویت نیز اغلب به یک مدرک شناسایی مانند کارت ملی، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه و تصویری از خود در زمان در دست داشتن مدارک نیاز دارید. البته همانطور که ذکر شد برخی از صرافی‌ها هیچ اطلاعات هویتی از کاربران دریافت نمی‌کنند.

فرآیند ثبت نام در صرافی‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست. معمولا با ورود به وب سایت صرافی و هدایت شدن به صفحه ثبت نام، اطلاعات شخصی شما دریافت می‌شود. پس از آن یک ایمیل به آدرسی که ثبت کرده‌اید ارسال شده که از شما تایید آدرس را درخواست می‌کند. اگر نیاز به احراز هویت باشد، باید به شیوه مشخص شده با در دست داشتن مدارک هویتی از خود تصویری تهیه کرده و در قسمت مشخص شده آپلود کنید.

پس از انجام مراحل ثبت نام و تکمیل اطلاعات، می‌توانید از قسمت مربوطه وجه مورد نظر را به حساب کاربری خود برای خرید و فروش ارز دیجیتال واریز کنید. اگر از صرافی‌های ایرانی استفاده می‌کنید، می‌توانید با کارت اعتباری حساب کاربری خود را ریالی شارژ کرده و به طور مستقیم درخواست خرید ارز دیجیتال را ثبت کنید.

کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

شاید در سایتهای مختلف (کاریابی، گروه های تلگرامی، اینستاگرام) با آگهی هایی مواجه شوید و طبق این آگهی ها، شما باید اطلاعات شخصی خود را در اختیار این افراد بگذارید؛ حتی ممکن است از شما دعوت شود حساب باز کنید و اطلاعات ورود به حسابتان را در اختیارشان قرار دهید یا به اصطلاح، حسابتان را اجاره بدهید و از آنها حقوق ثابت دریافت کنید؛ حتی ممکن است به شما وعده دریافت وام بدون بهره بدهند ، در هر صورت شما باید هشیار بوده و هرگز نام کاربری و پسورد حسابتان را در اختیار کسی قرار ندهید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران

احتمال فیشینگ در ارزهای دیجیتال

حملات فیشینگ در حوزه ارزهای دیجیتال معمولاً از طریق ایمیل، وب سایت‌های جعلی صرافی‌ها، برنامه‌های جعلی کیف پول و سایر نرم افزارها صورت می‌گیرند و فیشرها در تلاش‌اند تا با هدایت کاربران به سوی این صفحات یا اپلیکیشن‌های جعلی کلید خصوصی یا دارایی آن‌ها را به سرقت ببرند. بنابراین همیشه به ادرس درگاه، محتواها، آدرس فرستنده و لینک‌های پیوست شده در ایمیل‌ها دقت کنید ،از نسخه اصلی بودن اپلیکیشن‌ها اطمینان حاصل کنید و به تماس‌ های مشکوک تلفنی و پیامکی پاسخ ندهید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

به صورت قطعی نمی توان بهترین صرافی را مشخص کرد، اما برخی صرافی ها به دلیل نقدینگی بالا ،اعتبار و قدمت فوق العاده، تعداد ارزهای نسبتا بالا و مقدار کارمزد منطقی میتوان لقب « بهترین صرافی ارز دیجیتال را داد.

سخن پایانی 

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران  با هدف ایجاد یک محیط امن برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در ایران تاسیس شده است. 

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید