متقاضیان زیادی برای اخذ ویزای کانادا که به سفارت این کشور در ترکیه مراجعه کنند. در این مطلب به بررسی گرفتن وقت سفارت در ترکیه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

استانبول همانند دیگر شهرهای اطراف ایران متقاضیان زیادی برای اخذ وقت سفارت کانادا دارد و بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا ترجیح می‌دهند که این شهر را برای طی کردن مراحل اخذ ویزای خود انتخاب کنند. مزیت گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول، امکان پرواز روزانه به این شهر است. سفارت و کنسولگری کانادا در استانبول با نام وک (VAC) شناخته می‌شود. توجه کنید که تمام مراحل انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری در دفتر VAC در کمتر از ۱ ساعت پایان می‌یابد و در صورتی که متقاضیان بتوانند از پرواز روزانه استفاده کنند، می‌توانند در اولین ساعات صبح راهی استانبول شوند و پس از انجام انگشت‌نگاری و گشت و گذار در شهر استانبول، در بعد از ظهر همان روز به ایران بازگردند و از اقامت در استانبول معاف شوند.

مراحل لازم برای اخذ وقت سفارت کانادا در تمام سفارت‌ها یکسان است، اما با توجه به ملاحظات خاصی که برای ایرانیان مطرح است دسترسی به برخی از سفارت‌ها برای ایرانیان بهتر و ساده‌تر است. اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که کدام سفارت کانادا بهتر است؟ 

چه طور وقت سفارت کانادا در ترکیه بگیریم؟

متقاضیان محترمی که قصد اخذ ویزای کانادا دارند می‌­توانند به دو صورت حضوری و مجازی اقدام کنند. در هر دو صورت متقاضی مدارک خود را برای سفارت دولت کانادا فرستاده و پس از آن برای انجام انگشت‌نگاری به مراکز سفارت فراخوانده خواهد شد. در ادامه در رابطه با نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول بیشتر توضیح خواهیم داد.

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

نحوه گرفتن نوبت سفارت کانادا در استانبول به صورت آنلاین

متقاضیان محترم چنانچه متمایل به گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول باشند، لازم است ابتدا نوع ویزای خود را مشخص کرده ( توریستی، تحصیلی، کار و…) و سپس بر اساس نوع ویزای انتخابی مدارک مورد نیاز آن را تکمیل کنند.

برای گرفتن وقت سفارت پس از ساخت حساب کاربری در سایت سفارت کانادا، تصویر مدارک خواسته شده را بارگزاری خواهید کرد؛ سپس فرم‌های مربوطه را پر خواهید کرد و در مرحله بعدی به صفحه­ پرداخت راهنمایی می‌شوید. پر کردن فرم‌ها و نحوه آپلود مدارک در سایت نیاز به دقت زیادی دارد.

در این مرحله متقاضی لازم است هزینه­‌های مربوطه ( اخذ ویزا و انگشت­ نگاری) را از طریق visa card & master card و کارت‌های اعتباری مجاز پرداخت نماید.

تمام مراحل گفته شده، علی‌الخصوص تکمیل فرم‌ها و آماده کردن مدارک لازم به دقت بالایی نیاز دارد. ممکن است نقص مدارک یا بارگزاری اشتباه آن‌ها باعث ریجکت شدن درخواست ویزای متقاضی شود. بنابراین بهتر است برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پس از پرداخت هزینه‌­ ها، پروسه ثبت نام آنلاین برای گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول تمام شده و متقاضی پس از مدتی به کارگزار سفارت کانادا در استانبول برای انگشت‌نگاری فراخوانده خواهد شد.

 مدت زمان انتظار معمولا بسیار کم است و متقاضی پس از دو هفته تا یک ماه به مرکز vac در استانبول فرخوانده خواهد شد. البته ممکن است این زمان با توجه به شرایط سفارت کوتاه‌تر با طولانی‌تر هم بشود.

در چه شهرهایی می توان وقت سفارت کانادا گرفت؟ 

گرفتن وقت سفارت کانادا در شهرهای آنکارا، استانبول و ابوظبی یکسان و بر اساس قوانین رسمی کانادا است. اما انتخاب هر یک از این شهرها برای ایرانی ها می تواند مزایا و معایب متفاوتی داشته باشد. مثلا با مراجعه به مرکز آنکارا، فرد می تواند از امتیاز پیکاپ ویزا نیز بهره‌مند شود. این در صورتی است که پیکاپ ویزا در شهر استانبول امکان پذیر نخواهد بود. اما در عوض ایرانی ها می توانند راحت تر به استانبول سفر کنند (به دلیل وجود پرواز روزانه برای استانبول) و لذا هزینه های کمتری پرداخت کنند. همچنین که پیکاپ ویزا در ابوظبی نیز ممکن است ولی هزینه اقامت در این شهر نسبتاً بالاست.

طرز گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول

برای گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول باید ابتدا به سایت کنسولی کانادا در ترکیه مراجعه کنید. دقت کنید که سفارت های کانادا در کشورهای گوناگون سایت های کنسولی جداگانه‌ای دارند و هر سایت فقط برای دفاتر VAC موجود در آن کشور نوبت صادر می‌کند، پس برای گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول باید حتما به سایت سفارت کانادا در ترکیه مراجعه نمایید. پس از مراجعه به این سایت با دنبال کردن مراحل زیر از روش گرفتن وقت سفارت کانادا آگاهی خواهید یافت.

۱. ایجاد حساب کاربری در سایت دریافت وقت سفارت کانادا

اولین گام برای دریافت وقت سفارت کانادا در استانبول این است که در سایت یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. برای ایجاد حساب کاربری در این سایت حتما از نام و نام خانوادگی حقیقی خود استفاده کنید و ایمیل معتبر خود را ارائه دهید.

۲.مشخص کردن دفتر وک و دلیل دریافت وقت سفارت کانادا

پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به آن، قبل از هر چیز باید چند موضوع اولیه را مشخص کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پس از زدن گزینه دریافت نوبت سفارت کانادا با صفحه زیر روبرو خواهید شد. در قسمت اول این صفحه باید دفتر وک مورد نظر خود برای دریافت وقت سفارت کانادا در ترکیه را انتخاب کنید، می‌توانید یکی از دفاتر وک کانادا در استانبول یا آنکارا را انتخاب نمایید. در قسمت دوم باید تعداد متقاضیان ویزا را انتخاب کنید. در قسمت سوم نیز باید دلیل دریافت وقت سفارت کانادا را مشخص کنید؛ بنابراین اگر قصد دریافت نوبت برای انجام انگشت نگاری را دارید، گزینه مربوط به ثبت اطلاعات بیومتریک را انتخاب نمایید.

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

۳.ورود اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس

در این مرحله فرمی برای شما باز می‌شود که باید در آن اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس خود را وارد نمایید. در هنگام ورود اطلاعات در فرم بسیار دقت کنید، چرا که نامه نهایی وقت سفارت با توجه به این اطلاعات صادر خواهد شد. اطلاعات تماس وارد شده در این فرم نیز بسیار مهم است، چرا که تمام مکاتبه های بعدی سفارت با شما از طریق ایمیل وارد شده در این قسمت انجام خواهد شد.

4.  نحوه تعیین وقت سفارت کانادا در استانبول

پس از ورود اطلاعات شخصی، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید وارد صفحه‌ای خواهید شد که یک تقویم در آن وجود دارد و وقت‌های خالی سفارت کانادا در استانبول بر روی آن مشخص شده است. پس از انتخاب تاریخ مورد نظر خود بر روی تقویم، باید ساعت قرار ملاقات را نیز از سمت راست تقویم انتخاب کنید. پس از تایید تاریخ و ساعت مورد نظر خود وارد صفحه پایانی می‌شوید و می‌توانید نامه وقت سفارت کانادا را پرینت کنید. در هنگام مراجعه به دفتر وک کانادا در استانبول باید حتما این نامه را به همراه داشته باشید.

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

آدرس و ساعت کار سفارت خانه کانادا در استانبول – ترکیه

۳۴۳۹۴ turkey/ levent ۴ istanbul/ tefken tower/ ۲۰۹ buyukdere caddesi/ Consulate General of Canada

آدرس

۹۰-۲۱۲-۳۸۵-۹۷۰۰

تلفن

۹۰-۲۱۲-۳۷۵-۱۰۰۰

فکس

یکشنبه تا جمعه – ۰۸:۳۰الی ۱۲:۳۰

ساعات کاری

طرز گرفتن وقت سفارت کانادا در آنکارا

در بخش قبلی چگونگی گرفتن وقت سفارت کانادا در استانبول توضیح داده شد. نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در انکارا نیز همانند وقت سفارت در استانبول است. تنها تفاوتی که در این بین وجود دارد این است که در هنگام گرفتن وقت سفارت کانادا در انکارا، باید در مرحله اول محل دفتر VAC کانادا را آنکارا انتخاب کنیم. در سایر مراحل هیچ تفاوتی میان دریافت وقت سفارت در استانبول با دریافت وقت سفارت کانادا در آنکارا وجود ندارد و می‌توانیم به همان ترتیب قبلی اقدام نماییم.

گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه

آدرس و ساعت کار سفارت خانه کانادا در آنکارا – ترکیه

Turkey, CankayaAnkara ,CinnahCaddesi No: ۵۸۰۶۶۹۰

آدرس

+۹۰ (۳۱۲) ۴۰۹ ۲۷ ۰۰

تلفن

+۹۰ (۳۱۲) ۴۰۹ ۲۷ ۰۰

فکس

دوشنبه تا پنج شنبه - ۰۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و  ۱۲:۳۰ الی ۱۶:۴۵ و جمعه - ۸:۰۰ تا ۱۲:۳۰

ساعات کاری

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید