۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 55419111

کنسولگری ها کوچکتر از سفارت خانه هستند. برای ترک کشور ترکیه نیاز است به کنسولگری مراجعه کنید. در این مطلب به نحوه گرفتن وقت کنسولگری در ترکیه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

گرفتن وقت کنسولگری در ترکیه

در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارید، باید از طریق سفارت خانه کشور مقصد یا نماینده‌های آن‌ها که با عنوان کنسولگری‌ شناخته می‌شوند، ویزای خود را دریافت کنید. مواردی مانند بررسی مدارک، انجام بایومتریک و انگشت نگاری برای درخواست ویزا در کنسولگری انجام می‌شود که باید وقت مناسبی را برای انجام این امور دریافت کنید. از این رو نوبت دهی کنسولگری در فرایند دریافت ویزا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در کشور ترکیه و شهر استانبول نیز سفارت ‌خانه‌ها و کنسول گری‌هایی برای روابط بهتر با کشورهای دیگر و انجام امور شهروندی اتباع خارجی تعیین شده است. از این رو شما می‌توانید به صورت آنلاین از طریق سامانه نوبت دهی خدمات کنسولی استانبول برای انجام امور ویزا نوبت دریافت کنید تا پس از تعیین وقت مدارک لازم را حضوری ارائه دهید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه نوبت دهی کنسولگیری استانبول کسب کنید.

مراحل نوبت کنسولگری استانبول

همانطور که می‌دانید سفارت خانه‌ها و کنسول‌گری‌ها در راستای گسترش و توسعه روابط تجاری کشورها و انجام خدمات برای اتباع خارجی و صدور ویزا راه‌اندازی شده‌اند. از این رو تمام مهاجرانی که قصد ترک کشور را دارند باید به این دو ارگان مراجعه و ویزای مربوطه را دریافت کنند. به طور کلی کنسولگری‌ها کوچک‌تر از سفارت خانه‌ها هستند و به عنوان نماینده آن‌ها در دیگر شهرها دارای دفاتر رسمی می‌باشند.

همچنین از آنجایی که در کشور ما سفارتخانه‌های کشورهای کانادا، آمریکا و بسیاری دیگر وجود ندارد، یکی از راه‌های دریافت ویزا و ارسال مدارک لازم جهت مهاجرت به این کشورها، مراجعه به کنسولگری این کشورها در شهرهای ترکیه است.

برای نوبت دهی کنسولگری ترکیه باید از طریق سامانه نوبت دهی سفارت ایران استانبول اقدام کنید. پس از تعیین نوبت، باید فایل آن را پرینت بگیرید و به همراه کد رهگیری و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه خود به کنسولگری مراجعه نمایید. به این نکته توجه کنید که مدارک ارائه شده باید ترجمه شوند و در صورتی که ترجمه مدارک در داخل کنسولگری انجام شود هزینه آن نیز دریافت می‌گردد. علاوه بر آن نیز داشتن حساب بانکی در ترکیه الزامی بوده و باید کارت بانکی را به کنسولگیری ارائه دهید.

سفارت ترکیه در ایران

همانطور که گفته شد برای تعیین وقت از کنسولگری باید به وب سایت رسمی آن مراجعه کنید تا وقت برای شما تعیین شود. بنابراین برای نوبت دهی کنسولگری استانبول نیز باید از طریق وب سایت سفارتخانه ترکیه در ایران به نشانی Tehran.emb.mfa.gov.tr اقدام به دریافت نوبت کنید. پس از آنکه نوبت مشخص شد باید برای بررسی مدارک، انجام مصاحبه و انگشت نگاری به سفارتخانه مراجعه کنید.

البته لازم به ذکر است به مدت سه ماه می‌توانید بدون ویزا یا مراجعه به سفارت در کشور ترکیه اقامت داشته باشید؛ اما برای مدت زمان بیشتر باید برای اخذ ویزا باید از سفارت ترکیه درخواست تعیین وقت دهید و سپس برای تکمیل مراحل به صورت حضوری در سفارتخانه حضور پیدا کنید. روزهای کاری سفارت ترکیه در ایران از یکشنبه تا پنج شنبه به جز روزهای تعطیل ۲۰۲۳ از ساعت ۹ الی ۱۷ است.

گرفتن وقت کنسولگری در ترکیه

مدارک لازم برای دریافت نوبت سفارت استانبول

دریافت وقت از کنسولگری استانبول به صورت آنلاین و از طریق وب سایت انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. بنابراین باتوجه به نوع ویزای دریافتی با پاسپورت معتبر و مراجعه به وب سایت برای تعیین وقت اقدام کنید.

برای دریافت نوبت باید با مراجعه به سایت Konsolosluk.gov.tr/Visa فرم درخواست را پر کنید. مواردی از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، شاره تماس، ایمیل، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، نوع ملیت، نوع ویزا، ویزای یکبار یا چندبار ورود به ترکیه و نوع پاسپورت را تکمیل نمایید. به خاطر داشته باشید که برخورداری از پاسپورتی معتبر از جمله الزامات نوبت دهی کنسولگری استانبول است.

مهم ترین نکات در زمینه نوبت دهی سفارت استانبول

در این قسمت تصمیم داریم به مهمترین نکات در زمینه نوبت دهی کنسولگری استانبول بپردازیم. همانطور که خاطرنشان کردیم متقاضیان که قصد مراجعه به کنسولگری های مختلف در استانبول را دارند بایستی از قبل برای نوبت دهی کنسولگری استانبول اقدام نموده باشند و بر حسب خواسته خود مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند.

از مهمترین نکات در زمینه نوبت دهی کنسولگری استانبول می توان به داشتن مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت اشاره داشت. در حقیقت متقاضیان بایستی تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت یا برای انجام پروسه ویزا را به دقت ارائه نمایند. همچنین متقاضیان بایستی دقیقا در روز و تاریخی و ساعتی که برای آنها مشخص می گردد به کنسولگری مراجعه نمایند. علاوه بر این نقدینگی لازم برای پرداخت هزینه های سفارت را نیز به همراه خود داشته باشند.

 سامانه میخک استانبول

قبل از بررسی نوبت دهی سامانه میخک استانبول بایستی به معرفی این سامانه بپردازیم. در واقع سامانه میخک یا سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی در جهت تسهیل امور حقوقی و اداری شهروندان ایرانی در ترکیه و ارائه خدماتی در زمینه امور گذرنامه شناسنامه، دادن وکالت نامه، اسناد تجاری و مالی و امور مربوط به دانشجویان ایرانی در ترکیه و...

برای ورود به این سامانه متقاضیان بایستی کد ملی و آدرس ایمیل خود را وارد نموده و پرفایل الکترونیکی خود را ایجاد نمایند. برای ثبت نام متقاضیان ویزای ترکیه بایستی اطلاعات هویتی، تحصیلات، شغل و... را از طریق سایت میخک به نشانی mikhak.mfa.gov.ir را تکمیل نمایند و برای دریافت وقت از این سامانه، کد رهگیری دریافت نمایند.

لازم به توضیح است موضوعی تحت عنوان نوبت دهی سامانه میخک استانبول وجود ندارد و متقاضیان از طریق این سامانه فقط کد رهگیری برای درخواست خود دریافت می نمایند و برای دریافت وقت از کنسولگری بایستی به وبسایت رسمی که در قسمت قبلی که به آن پرداختیم مراجعه گردد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید