سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از رفع مشکلی که در برگ خام گذرنامه ایجاد شده بود خبر داد و گفت: در حال حاضر فرآیند صدور گذرنامه ۲۰ روز زمان می‌برد.

صدور گذرنامه چند روز زمان می برد؟ | از کجا بفهمیم ممنوع الخروج هستیم یا خیر؟

به گزارش سلام نو؛ سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین جزئیات صدور گذرنامه اظهار داشت: در حال حاضر فرآیند صدور گذرنامه ۲۰ روز زمان می‌برد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور به مشکل بوجود آمده در مرحله صدور گذرنامه اشاره و تصریح کرد: به دلیل نقصی که در برگ خام گذرنامه ایجاد شده بود متاسفانه در هفته‌های گذشته کار صدور گذرنامه برای متقاضیان تا ۴۵ روز زمان می‌برد اما خوشبختانه با مرتفع شدن مشکل از هفته گذشته تاکنون کار صدور گذرنامه به ۲۰ روز رسیده است.

وی در ادامه از تلاش شبانه‌روزی ماموران مراکز صدور گذرنامه حتی در روزهای جمعه و تعطیلی خبر داد و گفت: در تلاش شبانه روزی هستیم تا هرچه زودتر گذرنامه هایی را که در صف انتظار صدور مانده اند آماده کرده و به دست متقاضیان برسانیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در پاسخ به پرسش دیگر فارس در خصوص چگونگی اطلاع افراد از ممنوع الخروجی خود گفت: به سه روش می توان دریافت که ممنوع الخروج هستیم یا خیر؛ اگر فردی گذرنامه جدید درخواست کرده و آن را تحویل گرفته، پس معلوم است که آن فرد ممنوع الخروج نیست؛ روش دیگر این است که فردی که دارای گذرنامه است به اداره گذرنامه مراجعه کرده و وضعیت وی بررسی شود.

سردار ذوالقدری خاطرنشان کرد: روش سوم از طریق اپلیکیشن «پلیس من» است که فرد وارد سامانه گذرنامه شده و می تواند ممنوع الخروجی خود را بررسی کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا هرکس پرونده در دادگاه داشته باشد ممنوع الخروج است یا خیر؛ گفت: درخواست ممنوع الخروجی افراد از طرف دادستانی کل کشور صادر و به پلیس مهاجرت و گذرنامه اعلام می‌شود؛ ممنوع الخروجی صادر شده برای اشخاص مدنظر به مدت ۶ ماه است و بعد از این مدت اگر نیاز باشد به درخواست دادستانی کل کشور دوباره تمدید خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید