ارومیه سرشار از دیدنی‌های درجه یک طبیعی و تفریحات مهیج است، همراه باشید و درباره چند جاذبه تفریحی و طبیعی ارومیه که باید رفت، بدانید.

دره‌ ی قاسملو ارومیه

سلام نو _ سرویس گردشگری: ارومیه با جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی بسیاری که دارد، مقصد بسیاری از گردشگران در فصول مختلف سال است. آثار تاریخی ارومیه و همچنین جاذبه‌های طبیعی در اطراف این شهر، از جمله جاهایی است که گردشگران برای آشنایی با این شهر زیبا و گذراندن تعطیلات همراه با خانواده، به آن سفر می‌کنند.

جاذبه‌های تفریحی و هیجان‌انگیز ارومیه

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است.

این پیست یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به شمار می‌رود و با ۵۰ هزار مترمکعب و پوشش گیاهی مناسب، قابلیت استفاده به‌عنوان پیست اسکی روی چمن در تابستان را نیز دارد. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد.

پیست خوشاکو به‌سبب موقعیت مناسب جغرافیایی علاوه بر اینکه مکانی برای ورزش‌های زمستانی است، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی، علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود فرا می‌خواند.

چند جاذبه تفریحی و طبیعی ارومیه که باید رفت!

امکانات پیست

پیست خوشاکو علاوه بر شیبی مناسب و منظره‌ای زیبا،‌ امکاناتی از قبیل سه تله‌سیژ و یک تله آموزشی دارد. این پیست همچنین لوازم اسکی را با قیمتی مناسب اجاره می‌دهد. رستورانی در پایین پیست وجود دارد که چند نوع ساندویچ ساده، چای و نسکافه را به مشتریان عرضه می‌کند. ضمن اینکه در این مکان سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

در نزدیکی پیست خوشاکو، هتلی قرار دارد که امکان اقامت را برای گردشگران و ورزشکارن فراهم ساخته است. ازاین‌رو اسکی‌بازان و همچنین مربیان به‌راحتی می‌توانند در این هتل اقامت کنند.

نکات بازدید از پیست

  • پیست اسکی خوشاکو از طریق راه آسفالت قابل دسترسی است.
  • پیست خوشاکو روزهای تعطیل از ساعات ۹ تا ۱۶ فعالیت می‌کند.
  • در زمستان می‌توانید از بیرون پیست، تیوب اجاره کنید که بسیار هیجان‌انگیز و باصفا است.
  • در مواقع سرد سال علاوه بر جاده‌ منتهی به پیست، مابقی جاده‌ها نیز برفی هستند. از این‌رو حتما تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ با خود به‌همراه داشته باشید که برای عبور و مرور دچار مشکل نشوید.

آدرس: استان آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، روستای خوشاکو

چند جاذبه تفریحی و طبیعی ارومیه که باید رفت!

پارک جنگلی شیخ تپه

تپه‌های شیخ تپه بسیار قدیمی بوده و قدمت آن‌ها به دوران مادها بازمی‌گردد. در کنار این تپه‌های باستانی پارک جنگلی زیبایی وجود دارد که می‌توانید از امکانات تفریحی و نمایشگاه‌های آن استفاده کنید. به علاوه به دلیل ارتفاع زیادی که این تپه‌ها نسبت به سطح شهر دارند، با ایستادن در قله‌های شیخ تپه به راحتی می‌توانید تمام شهر را ببینید؛ منظره‌ای بسیار زیبا که شب‌های آن بسیار دیدنی‌تر و دلچسب‌تر است. برای رفتن به پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه باید از بلوار نبوت عبور کرده و به سمت شیخ تپه حرکت کنید. مسیر دسترسی به این پارک جنگلی در زیر قرار داده شده است.

دهکده تفریحی چیچست

در ساحل دریاچه ارومیه دهکده‌ای تفریحی ساخته شده که اغلب امکانات تفریحی و ورزشی مانند قطار شادی، محل بازی کودکان، آیس هاکی، بیلیارد، میزهای پینگ پونگ، فوتبال دستی، سایت پرواز، هواپیماها و ماشین‌های رادیو کنترل از راه دور، موتور سیکلت سواری، پیست رالی اتومبیل، کارتینگ اتومبیل سواری را دارد.

مجتمع گردشگری ساحلی باری

یکی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه که در ساحل دریاچه ارومیه قرار دارد، مجتمع گردشگری ساحلی باری است. برای رفتن به این مجتمع تفریحی باید از جاده ارومیه به سلماس اقدام کنید.

چند جاذبه تفریحی و طبیعی ارومیه که باید رفت!

اگر در حدود ۴۰ کیلومتری این جاده مسیر سمت راست به منطقه قوشچی را پیش بگیرید به مجتمع رفاهی ساحلی باری می‌رسید. این مجتمع رفاهی تنها دهکده سلامت کشور بوده و امکاناتی مانند هتل ۵ ستاره، سالن همایش، سینما و آمفی تئاتر، کافی شاپ و رستوران‌های متعدد و امکانات ورزشی مانند استخر آب شور و شیرین را دارد.

جاذبه‌های طبیعی و دیدنی ارومیه

آبشار سوله دوکل ارومیه

این آبشار از دیگر مکان های دیدنی و جاذبه های شهر ارومیه به شمار می رود. این آبشار که به دیزج هم شهرت دارد، یکی از بلندترین آبشار های ایران است و منظره فوق العاده بکری دارد و بیشتر سال گردشگران زیادی به این مکان سر می زنند و از محیط فوق العاده این آبشار لذت می برند. این آبشار در دامنه کوه دالانپر در نوار مرزی ایران ترکیه و عراق واقع شده است. جالبتر این که این کوه متعلق به سه کشور ایران و عراق و ترکیه است.

آدرس آبشار سوله دوکل: جنوب غربی ارومیه – روستای دیزج از توابع زیوه

چند جاذبه تفریحی و طبیعی ارومیه که باید رفت!

دره‌ ی قاسملو ارومیه

این دره از پربازدیدترین جاذبه های شهر ارومیه محسوب می گردد و سالانه گردشگران زیادی به این مکان سر میزند این دره نیز یکی از تفریگاه های مهم ارومیه به شمار می رود. از دلایل گردش پذیر بودن این جاذبه، مناظر و چشم‌ انداز های طبیعی و همچنین چشمه‌ هایی است که در داخل باغ‌ ها و دره‌ ها پیداست. بهترین فصل بازدید از دره قاسملو ارومیه فصول بهار و تابستان است.

آدرس دره‌ قاسملو : در حدفاصل بین ارومیه و اشنویه

چشمه آب گرم هفت آباد ارومیه

چشمه آب گرم هفت آباد ارومیه در ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه و در روستایی به نام هفت آباد واقع شده است. از جاذبه های این مکان نیز می توان دامنه های بسیار زیبای اطراف آن را نام برد، همچنین یک کوه آتشفشان غیرفعال در نزدیکی این چشمه قرار دارد که موجب شده تا زیبایی های این مکان دو چندان شود، این مکان بسیار گردش پذیر است و اکثر مسافران که به ارومیه سفر می کنند به این منطقه سری می زنند.

چند جاذبه تفریحی و طبیعی ارومیه که باید رفت!

چشمه آب گرم هفت آباد در روزهای گرم تابستان پذیرای مهمانان و گردشگرانی بسیاری است که قصد دارند خاطره خوبی از سفر خود داشته باشند.

آدرس چشمه آب گرم هفت آباد: ۴۵ کیلومتری ارومیه – بخش سیلوانا و محال مرگور – روستای هفت آباد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید