سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ از بارش برف و باران در غالب نقاط کشور خبر داد و پیش بینی کرد که احتمال وقوع توفان گردوخاک در ۴ استان وجود دارد.

گزارش هواشناسی ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / این استان‌ها منتظر کولاک برف باشند!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، رگبار و رعد و برق، کولاک برف در غالب نقاط کشور همچنین وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی از استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز دوشنبه (۲۴ بهمن) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق و در نواحی مرتفع و کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ بهمن) بارش در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده بیشینه بارش در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و شمال غرب فارس خواهد بود.

وی افزود: پنجشنبه (۲۷ بهمن) بارش در مناطقی از مرکز، شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی همچنین نواحی از استان فارس و بوشهر بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت:جمعه (۲۸ بهمن) با خروج سامانه از شرق کشور در نواحی شرق و شمال شرق بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: طی پنج روز آینده به‌ویژه چهارشنبه در مناطقی از مرکز، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: چهارشنبه وزش باد در نیمه‌شمالی فارس، جنوب اصفهان، یزد و کرمان تشدید می‌شود و رخداد توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: از امروز تا پایان هفته خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین طی روزهای سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ بهمن ) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری از بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۶ بهمن ) ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف و گاهی مه آلود و اوایل شب به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۲۴ و ۲۵ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۶ و۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید