۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 55418864

امروزه بسیاری از ایرانیان به خرید ملک در استانبول تشویق می شوند. در این مطلب به مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

 خرید ملک در استانبول

آیا قصد خرید آپارتمان در استانبول را دارید؟ به دنبال خانه های نوساز و چندسال ساخت در istanbul ترکیه هستید؟

خرید خانه در شهر استانبول ترکیه با توجه به اصلاحاتی که اخیراً در قانون سرمایه گذاری روی املاک و مستغلات ترکیه ایجاد شده یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که نظر مشتریان بین المللی را به خود جلب کرده است. در صورتی که خرید خانه در استانبول با تحقیقات کافی و در محله مناسبی انجام گیرد، نه تنها در آینده ای نزدیک به یک سرمایه مطمئن تبدیل می شود بلکه می تواند امکان دریافت پاسپورت و یا حتی تابعیت کشور ترکیه را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

خرید آپارتمان در استانبول

آپارتمان ها در استانبول به دو دسته برج ( سیته) و نرمال آپارتمان ها که همان معادل مفهوم آپارتمان در ایران است تقسیم می شوند. آپارتمان ها بر خلاف سیته ها فاقد امکانات تقریحی و ورزشی مانند باشگاه بدنسازی و استخر و زمین های بازی هستند. نرمال آپارتمان ها اغلب زیر ۱۰ طبقه هستند. یکی از امکانات مهمی که برج های استانبول دارند نگهبانی و کارت های ورود و خروج مخصوص ساکنین هستند که امنیت زیادی را مخصوصا در شهر استانبول برای ساکنین فراهم می کند.

قیمت نرمال اپارتمان ها معمولا پایین تر از خانه های سیته ای و برجی برای خرید ملک در استانبول هستند.

قیمت خرید ملک در استانبول ۲۰۲۳

توجه داشته باشید که در ترکیه خرید آپارتمان بر اساس متر نیست و قیمت هایی که در پایین ارائه دادیم حدودی و در جهت آشنایی شما عزیزان با حدود قیمت ها در استانبول می باشد.

 خرید ملک در استانبول

قیمت تقریبی آپارتمان ۱۰۰ متری در استانبول ۲۰۲۳

قیمت حدودی آپارتمان ۱۰۰ متری در محله های مختلف استانبول به پول ایران.توجه کنید که این قیمت ها حدودی می باشد و با توجه به شرایط آپارتمان و موقعیت قیمت ها تغییر می کند. 

 خرید ملک در استانبول

بهترین محله‌ها برای خرید خانه در استانبول

در قدم دوم، که البته اهمیت آن دست کمی از صدرنشین بودن ندارد، باید به معرفی بهترین محله های استانبول برای خرید خانه پرداخت. شهر استانبول بسیار بزرگ است و محله‌ها و مناطق بسیاری در آن وجود دارند.

انتخاب یک محل سکونت خوب، مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه خواهد بود. شهر استانبول با 39 ایلچه، هنوز در حال رشد و پیشرفت و گسترش است و پیش‌بینی می‌شود که سال 2023، سال طلایی ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در این شهر باشد.

استانبول تنها شهری است که بین دو قاره قرار دارد؛ انتخاب بین قسمت آسیایی و اروپایی استانبول، تنها به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و نمی‌توان یکی را بر دیگر برتری داد؛ زیراکه هر کدام، مزایا و معایب خود را دارا می‌باشند.

 اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه

در بالا اشاره کردیم که دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه است. خرید ملک یا اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک مساوی است با اخذ اقامت ترکیه. شما می‌توانید با خرید ملک در ترکیه با کمترین و حداقل قیمت یک ملک بخرید و اقامت ترکیه را بگیرید. قسمت خوب ماجرا زمانی است که شما با اجاره ملک در ترکیه نیز می‌توانید اقامت ترکیه را کسب کنید و این از مزایای اجاره خانه در ترکیه است، چون کسانی که هنوز برای خرید ملک در ترکیه شک دارند و نمی‌دانند می‌توانند در این کشور زندگی کنند یا خیر می‌توانند اقامت خود را از این طریق بگیرند و سپس به این سوال پاسخ دهند. شما پس از خرید یا اجاره ملک اقامت موقت 1 ساله قابل تمدید خواهید گرفت که در آن اجازه کار نخواهید داشت.

حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه برای اخذ اقامت 

بر اساس آخرین تغییرات ارزش لیر و ریال، با توجه به قوانین خرید ملک در ترکیه که معیار ارزش‌ گذاری ملک برای اتباع خارجی واحد پولی دلار است، در حال حاضر با پرداخت مبلغی در حدود یک میلیارد و پانصد میلیون می‌توان نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کرد.

ذکر این نکته ضروری است که این حداقل قیمت تنها برای کسانی منظور می‌شود که قصد دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک را دارند. بنابراین با مبالغی کمتر از 1.500.000.000 تومان نیز می‌توان در این کشور اقدام به خرید ملک کرد.

خرید خانه ارزان در استانبول

اگر بودجه‌ی زیادی برای خرید ملک در ترکیه نداشته باشید، احتمالا بیشتر از سایرین به دنبال خرید خانه‌ای ارزان هستید. شهر استانبول به‌عنوان یکی از پررونق‌ترین شهرهای ترکیه، طبقات اجتماعی و اقتصادی متنوعی را در دل خود جای‌داده است. تنوع شهروندان منجر به تنوع قیمت در بخش‌های مختلف اقتصادی این شهر شده است.
در این میان می‌توان ادعا کرد بیشترین بالانس قیمت ملک در ترکیه به استانبول تعلق می‌گیرد. درحالی‌که برخی خانه‌ها بیش از 1 میلیون دلار قیمت دارند، می‌توان به‌راحتی برای خرید خانه با ارزش کمتر از 100.000 دلار نیز اقدام کرد. به همین سبب خرید خانه ارزان در استانبول امری غیرممکن یا رویایی نیست.

رشد قیمت ملک در ترکیه

نمودار زیر رشد قیمت خانه در استانبول را نشان می‌دهد:

 خرید ملک در استانبول

خرید اقساطی خانه در ترکیه 

مراحل خرید اقساطی ملک در ترکیه تا حد زیادی شبیه به خرید نقدی است. تنها لازم است مراحل بانکی و مالی مربوط به خرید اقساط انجام شود. 

معایب خرید ملک در ترکیه

از جمله معایب خرید ملک در ترکیه می توان به ابطال قرارداد خرید ملک در صورت وقوع هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

  • چنانچه ملکی که خریداری کرده اید، قوانین جمهوری ترکیه را نقض کند.
  • ملکی را خریداری کنید که مورد تایید وزارت ها و سازمان های مربوطه نباشد.
  • زمانی که برای شروع پروژه ساخت ساختمان در زمینی که خریداری کرده اید تمام شود. (از قوانین ترکیه است که اگر از تبعه خارجی زمینی در این کشور خریداری شود تا 2 سال باید پروژه ساخت در ان آغاز یابد)
  • در صورتی که در مدارک ارائه شده تان به ادارات مربوطه حین خرید ملک، مجوز پایان کار نداده باشید.

از دیگر معایب خرید ملک در ترکیه می توان خرید ملک در این کشور تنها توسط کشور های مجاز از نظر دولت ترکیه را نام برد. شما تنها در صورتی می توانید در این کشور املاک و مستغلات خریداری کنید که از کشور های مجاز جهت دریافت اقامت و تابعیت این کشور باشید. خوشبختانه ایران جز کشور های مجاز است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید