۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
کد خبر: 55418857

بهتر است بدانید اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه نیز امکان پذیر است. دراین مطلب به قوانین و چگونگی آن پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

آیا می‌دانید اقامت ترکیه با اجاره خانه یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای زندگی در این کشور است؟ آیا با چگونگی اجاره خانه و اخذ اقامت این کشور از این طریق آشنایی دارید؟

امروزه بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلف قصد دارد به ترکیه مهاجرت و در این کشور اقامت کنند. متناسب با هر دلیل و هدف ویزای به‌خصوصی برای اقامت در این کشور وجود دارد. به طوری که افراد برای اقامت تحصیلی، کاری و غیره می‌توانند ویزای متناسب را دریافت و اقامت ترکیه را اخذ کنند.

اما اگر هدف خاصی از اقامت در این کشور ندارید و تنها می‌خواهید شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید، هیچ جای نگرانی نیست. زیرا با اجاره خانه در این کشور امکان اقامت برای یک زندگی بهتر برای شما فراهم می‌شود.

البته اجاره خانه در ترکیه و اخذ اقامت از این طریق شرایط خاص خود را دارد. به همین دلیل ابتدا باید با این شرایط و نکات مربوطه آشنا شوید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه 

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با دریافت اقامت ترکیه زندگی بهتری داشته باشید، باید بدانید راه‌های زیادی برای شما وجود دارد. زیرا برای اقامت در این کشور ابتدا باید هدف خود را مشخص و بر اساس آن نسبت به اخذ ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری وغیره اقدام کنید.

حال در صورتی که هدف شما هیچ یک از موارد فوق نیست و تنها برای بهبود شرایط زندگی یا رشد فرزندان خود در محیطی ایده‌آل می‌خواهید اقامت این کشور را داشته باشید، شرایط متفاوت خواهد بود. برای افرادی همچون شما نیز ترکیه راه به‌خصوصی را در نظر گرفته است.

به طوری که شما ابتدا باید از طریق اقامت توریستی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید. اخذ اقامت توریستی نیز روش‌های مختلفی مانند خرید ملک، اجاره خانه وغیره دارد. اما یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها اجاره خانه است.

زیرا با انتخاب این روش نه‌تنها مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید ملک نخواهید بود بلکه در زمانی کوتاه اقامت این کشور را دریافت می‌کنید. البته دریافت اقامت ترکیه با اجاره خانه دارای شرایط، مراحل و مدارک به‌خصوصی است که در ادامه به صورت کامل به آن‌ها می‌پردازیم.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

اجاره خانه  و اخذ اقامت ترکیه به مدت یک سال!

اگر می‌خواهید با استفاده از این روش آسان اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید، باید بدانید این روش جز مهاجرت‌های توریستی به‌ شمار می‌رود. اقامت توریستی به طور کلی 90 روز یا سه ماه است اما در مواردی متناسب با شرایط افراد می‌توانند به مدت یک سال نیز در ترکیه اقامت داشته باشند.

اجاره خانه نیز جز این موارد به شمار می‌رود و به همین دلیل با اجاره خانه شما تنها به مدت یک سال می‌توانید در ترکیه اقامت داشته باشید. در گذشته اگر کسی در این کشور خانه اجاره می‌کرد، می‌توانست پس از یک سال با استفاده از اجاره‌نامه اقامت خود را تمدید کند.

اما در حال حاضر برای اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه امکان تمدید وجود ندارد و پس از یک سال باید از روش‌های دیگری برای اقامت در این کشور استفاده کنید. برخی از این روش‌ها شامل خرید ملک، اشتغال، تحصیل وغیره هستند.

در صورتی که از هیچ راه دیگری نتوانید به تمدید اقامت خود بپردازید، باید ترکیه را ترک کنید. سپس بعد از گذشت یک سال در خارج از این کشور و اقامت در کشور مقصد وغیره می‌توانید مجدد برای اخذ اقامت توریستی ترکیه اقدام کنید.

کیملیک ترکیه چیست؟

هر فرد برای اقامت بیشتر از 6 ماه در ترکیه نیازمند یک مجوز از سوی دولت این کشور می باشد، از این رو این اقامت را می توان از روش های مختلفی چون خرید ملک در ترکیه، تحصیل و اجاره ملک اخذ کرد. در ازای این اقامت به متقاضیان یک شماره شناسایی خارجی داده می شود، که برای شناسایی این فرد الزامی می باشد و در صورتی که متقاضی اقامت ترکیه این شناسه را نداشته باشد به عنوان یک مهاجر غیر قانونی محسوب می شوند و امکان دارد که برخورد قانونی با وی شود. این شماره شناسایی در یک کارت اقامت که مدت اعتبار آن یک ساله می باشد که تحت عنوان کیملیک کارت از آن یاد می شود. از دیگر مزایای این کارت رسیدگی سریع به خواسته ها و امنیت بالاتر اطلاعات متقاضی در ادارات و نهاد های دولتی در این کشور است و از خدمات اجتماعی مختلفی همچون پرداخت مالیات، رای گیری، آموزش، خدمات درمانی، استخدام در نهاد های دولتی و نظامی و استفاده از خدمات بانکی و… می باشد. مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک از روش های مرسوم می باشد که منجر به اخذ کیملیک کارت می شود.

اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

قوانین اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

از رایج ترین راه های اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه می باشد که در بین بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، چه به صورت توریستی و یا اخذ اقامت این کشور، انجام می شود. در برخی موارد امکان دارد که اقدام برای اقامت ترکیه با اجاره ملک همواره با ریسک برای اخذ ویزا مواجهه باشد و اقامت فرد متقاضی با اجاره خانه در ترکیه تمدید نشود. در این روش امکان دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه برای فرد متقاضی میسر نمی باشد. در روش مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک، نیازمند این موضوع است که فرد متقاضی برخی از شرایط و قوانین کشور ترکیه را رعایت نماید. برخی از قوانین و مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت از این طریق به شرح زیر می باشد.

  • پرداخت هزینه اخذ کارت کیملیک
  • اجاره نامه که در محضر خانه تنظیم شده باشد
  • بیمه خدمات درمانی
  • دریافت کد معتبر برای پرداخت مالیات
  • فیش و رسید پرداخت حق ملک
  • عکس مورد تایید اداره مهاجرت ترکیه و…

سخن پایانی 

می توان اقامت موقت را از طریق اجاره خانه در ترکیه به دست آورد. این اقامت از نوع توریستی می باشد. یعنی فرد اجازه کار یا تحصیل در کشور ترکیه را ندارد. برای کار و تحصیل باید مجوزدریافت کند و نوع اقامتش را هم تغییر دهد. قیل از سال 2020 اقامت کشور ترکیه از طریق اجاره ملک به طور 2 ساله اعطا می شده است. که البته قابلیت تمدید نیز داشته است. اما بر طبق قوانین جدید در سال 2020 این اقامت به صورت یکساله اعطا می شود. بعد از آن هم قابلیت تمدید را ندارد. برای تمدید این اقامت باید حداقل یکسال از پایان اقامت قبلب گذشته باشد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید