۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۴
کد خبر: 55418854

برای اینکه بدانید جنگل ابر گرگان کجاست و چه ویژگی هایی دارد در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

جنگل ابر گرگان کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: گرگان یکی از شهرهای دیدنی شمال کشور می باشد که زیبایی های زیادی دارد. این شهر جاذبه های گردشگری زیادی را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل هر ساله افراد زیادی به گرگان می روند. اگر نمی دانید جنگل ابر گرگان کجاست، باید بگوییم که این جنگل در نزدیکی شهر گرگان می باشد و زیبایی بی نظیری دارد. شهر گرگان محدوده ای از پارک ملی هیرکانی به شمار می رود و درختان زیادی مانند توسکا، بلوط و اورس در این شهر وجود دارند. جاده توسکستان یکی از زیباترین جاده های شمال کشور ایران به شمار می رود که شما را به جنگل ابر می رساند. اقیانوس مه که در جنگل توسکستان به وجود می آید زیباترین جاذبه گردشگری این جنگل است که بسیاری از افراد به همین دلیل به جنگل توسکتان می روند.

موقعیت جغرافیایی جنگل ابر شهر گرگان

جنگل ابر توسکستان در حد فاصل گرگان و شاهرود می باشد. این جنگل در دامنه های شمال شرق کوه های البرز است. اگر می خواهید از جنگل ابر در گرگان بازدید کنید باید بدانید که جنگل توسکستان یکی از مهمترین جنگل های ابر این شهر به شمار می رود. شما زمانی که به 13 کیلومتری جنوب شرقی شهر گرگان نزدیک می شوید می توانید بین مسیر گرگان و شاهرود به راحتی جنگل ابر را مشاهده کنید و برای بازدید از آن وارد جنگل شوید. اگر از تهران می خواهید به این جنگل بروید باید وارد جاده فیروزکوه یا هراز شوید. بعد از رد کردن ساری و بهشهر به شهر گرگان می رسید.

در ادامه باید وارد جاده مشهد شوید. پس از اینکه 13 کیلومتر گرگان را رد کردید در قسمت راست می توانید تابلوی جاده فرعی که مربوط به جنگل ابر توسکستان می باشد را مشاهده کنید. بعد از اینکه 15 کیلومتر رانندگی کنید وارد این جنگل می شوید. روستای توسکستان یکی از زیباترین روستاهایی می باشد که می توانید از آن هم بازدید کنید. مسیر زیبای گرگان و شاهرود یکی از بهترین مسیرهایی است که بدون شک رانندگی در این مسیر لذت بخش می باشد.

جنگل ابر گرگان کجاست و چه ویژگی هایی دارد ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید جنگل ابر گرگان کجاست باید در مورد ویژگی های این جنگل اطلاعات بیشتری به دست آورید. این جنگل در مجاورت منطقه ابر و دشت گرگان قرار گرفته است. همین ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های جنگل به شمار می رود که بسیاری از افراد به همین دلیل به جنگل توسکستان می روند. به دلیل اختلاف دما توده های ابر زیادی را در این جنگل مشاهده می کنید که بسیار زیبا هستند. اگر می خواهید چشم انداز ویژه ای از این توده های ابر را مشاهده کنید باید به بالاترین بخش جنگل بروید. حواستان باشد که درجه هوا در این بخش تا حدودی پایین است و باید لباس گرم با خودتان ببرید.

درختان سرسبز جنگلی

جنگل ابر گرگان

جنگل ابر توسکستان گونه های گیاهی و جانوری زیادی دارد که می توانید از آنها بازدید نمایید. بلوط و ممرز از جمله گونه های گیاهی هستند که در این جنگل می روند. زمانی که بلوط ها می رسند افراد بومی آنها را جمع می کنند و در مسیری که طی می کنید آنها را می فروشند. این بلوط ها برای خوراک دام ها هم مورد استفاده قرار می گیرند. خرس، گرگ، شاهین، تشی، موش جنگلی و ... از جمله حیواناتی هستند که در این جنگل زندگی می کنند. به دلیل وجود حیوانات وحشی شما نمی توانید در این جنگل اسکان نمایید و کمپ بزنید.

بعد از اینکه متوجه شدید جنگل ابر گرگان کجاست و چه ویژگی هایی دارد باید در مورد دیدنی های این جنگل اطلاعات بیشتری به دست آورید. در واسط جاده توسکستان می توانید کاروانسرای قزلق را مشاهده کنید. این کاروانسرا مربوط به دوران های تاریخی می باشد که بعد از اسلام حکومت می کرده اند. با توجه به معماری که این کاروانسرا دارد آن را مربوط به دوران صفویه می دانند. این کاروانسرا یکی از دیدنی هایی می باشد که شما در مسیر جنگل می توانید از آن بازدید کنید. روستای توسکستان را هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این جنگل به شمار می آورند. این روستا بافت خاصی دارد و هر ساله افراد زیادی از آن بازدید می کنند.

آبشار توسکستان را به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جنگل ابر در گرگان می دانند. این آبشار 9 کیلومتر از روستای توسکستان فاصله دارد. بنابراین اگر می خواهید از این آبشار بازدید کنید نیازی نیست مسیر زیادی را طی نمایید. آب و هوای اطراف آبشار در فصول گرم سال، سرد است، به همین دلیل باید با خودتان لباس گرم ببرید. دشت سر علی آباد در ضلع جنوبی توسکستان قرار گرفته و بسیار زیبا است. دشت گرمابدشت هم به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جنگل ابر توسکستان شناخته می شود.

درختی جنگلی با برگ های نارنجی

جنگل ابر در شهر گرگان

جنگل ابر گرگان کجاست و با چه ماشینی باید به جنگل برویم ؟

بسیاری از افراد که نمی دانستند جنگل ابر گرگان کجاست، در این مطلب توضیحات کامل را دریافت کردند. شما با استفاده از ماشین شخصی خودتان و با تورهای گردشگری می توانید به این جنگل بروید. مسیری که برای رسیدن به این جنگل طی می شود آسان و بدون پیچیدگی است. البته زمانی که به ارتفاعات برسید مسیر دشوار می شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید