مشاهدات بازار خوردو حاکی از آن است که قیمت ها همچنان در حال نوسان است. در جدول زیر جدیدترین قیمت پراید، کوییک، دنا، تارا و شاهین در جدول زیر آمده است.

قیمت روز خودرو ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / قیمت پراید، کوییک، دنا، تارا و شاهین در بازار چند؟ + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در بازار همچنان در حال تجربه نوسانات مختلف است. کارشناسان معتقدند ضعف مدیریت بازار و صنعت خودرو باعث تقویت بازار سیاه شده و قیمت‌ها را رو به افزایش کشانده است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده و تاثیر نوسانات پیشین دلار در قیمت خودرو این روزها نمایان کرده است.

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو دوباره به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز امروز در نرخ ۲۸۶ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو که روزهای گذشته وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی شده بود، امروز به نرخ ۸۰۷ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

اما پژو ۲۰۷ که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز به ۸۱۰ میلیون تومان رسید.

دنا معمولی هم امروز در نرخ ۶۳۵ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ ۶۳۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار چند؟

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، یکشنبه، در محدوده ۳۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ ۴۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۱۷ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، حال با قیمت ۵۳۳ میلیون تومان عرضه شد. به نظر می‌رسد بورس کالا تنها به صورت موقت بر کاهش قیمت شاهین تاثیر گذاشته بود و این خودرو دوباره درحال صعود به کانال بالاتر ۶۰۰ میلیون تومان است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: هنگامی که نرخ دلار در کشور روند تصاعدی به خود می‌گیرد، کالاها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. البته باید اشاره کرد که این افزایش قیمت، مانند افزایش نرخ دلار نیست و قیمت‌ها به صورت پله‌ای افزایش پیدا می‌کنند.

او توضیح داد: ضعف در مدیریت بازار و صنعت خودرو کشور و تغییر تصمیم‌گیری در رابطه با شیوه عرضه خودرو، باعث شده است بازار سیاه خودرو کشور تقویت شود. شروط جدیدی که برای ثبت‌نام و خرید خودروهای کارخانه‌ای مطرح شده است، این پیام را به بازار سیاه کشور می‌دهد که عرضه همچنان قطره‌چکانی است و دلالان می‌تواند قیمت خودروهای خود را بالا ببرند. چراکه مصرف‌کننده واقعی می‌فهمد که شانس برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها بسیار پایین است و به سراغ بازار آزاد برای خرید خودرو می‌رود.

تیبا و ساینا چند شد؟ |جدیدترین قیمت پراید، کوییک، دنا، تارا و شاهین

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید