۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 55418719

اوانا لَنگیسکو سخنگوی ناتو اعلام کرد که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو زودتر از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

دبیرکل ناتو کناره‌گیری می‌کند؟

به گزارش مشرق، سخنگوی ناتو اعلام کرد که ریاست «ینس استولتنبرگ» در ائتلاف ناتو در مهر سال ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و او قصد ندارد این‌بار دبیرکلی ۹ ساله خود را تمدید کند.

خبرگزاری آلمان به نقل از «اوانا لَنگیسکو» سخنگوی ناتو گزارش کرد که دوران دبیرکلی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (۸ مهر ماه ۱۴۰۲) به پایان می‌رسد و وی قصد تمدید دوران دبیرکلی خود را ندارد.

لنگیسکو تصریح کرد: «وی (استولتنبرگ) قصدی برای تمدید مأموریت خود ندارد. دبیرکل ناتو برای حدود ۹ سال مسئولیت دبیرکلی را برعهده داشته است و آخرین باری که دوره دبیرکلی وی تمدید شد، ماه مارس سال گذشته بود که تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ ادامه دارد».

با این‌حال، روزنامه «ولت ام زونتاگ» آلمان گزارش کرده است که یک توافق غیررسمی بین کشورهای عضو ناتو برای تمدید دبیرکلی استولتنبرگ تا بهار ۲۰۲۴ صورت گرفته تا وی بتواند ریاست اجلاس مربوط به هفتاد و پنجمین نشست ناتو در واشنگتن که آوریل سال آینده برگزار می‌شود را برعهده داشته باشد.

طبق این گزارش، برخی منابع دیپلماتیک می‌گویند که استولتنبرگ پس از کناره‌گیری از سمت دبیرکلی ناتو، فرصت پیدا می کند تا بعنوان رئیس بانک جهانی به فعالیت خود ادامه دهد. دوره ریاست «دیوید مالپس» در بانک جهانی در آوریل ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید