فؤاد حسین وزیر خارجه عراق، در مصاحبه ای گفت: آمریکا و عراق مشکلی ندارند و آمریکا در واقع به دنبال کمک به عراق است.

فؤاد حسین: آمریکا به دنبال کمک به عراق است

به گزاش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر خارجه عراق در سخنانی در واشنگتن گفت که آمریکا به دنبال کمک به عراق برای حل و فصل مشکلاتش است.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه «الحره» با بیان اینکه هیچ مشکلی میان بغداد و واشنگتن وجود ندارد، گفت: آمریکا تمایل دارد به عراق در حل مشکلاتش کمک کند.

وی افزود: همه طرف‌ها در آمریکا به دنبال کمک به عراق و حمایت از اقتصاد عراق هستند.

فؤاد حسین همچنین دیدارهایش با مقامات آمریکا در واشنگتن را «مثبت و مهم» ارزیابی کرد و گفت که آمریکا از سیاست دولت عراق در زمینه اقتصادی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که نشست‌های فشرده‌اش با مقامات آمریکایی بر موضوعات مرتبط با وضعیت اقتصادی و انرژی، از جمله مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری در زمینه گاز و موضوع کمک‌های دولت و شرکت‌های آمریکایی در این زمینه متمرکز بود.

وی با اشاره به دیدارهایش با نمایندگان وزارت خزانه‌داری آمریکا، در این باره تصریح کرد: در خصوص مجموعه تفاهم‌های به دست آمده در زمینه سیاست‌های پولی، اصلاحات در حوزه بانکی و نحوه برخورد با برخی کشورهای مشمول تحریم آمریکا رایزنی کردیم.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: واشنگتن از برخی موضوعاتی که ما مطرح کردیم، درک روشنی دارد و از مذاکرات میان بانک مرکزی و نمایندگان وزارت خزانه داری آمریکا حمایت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: نمایندگان وزارت خزانه داری آمریکا به صراحت اعلام کردند که مشکلات ما را درک می‌کنند و تلاش می‌کنند از سیاست پولی عراق و سیاست پولی بانک مرکزی حمایت کنند. آنها همچنین اطمینان دادند که وزارت خزانه داری از وضعیت کنونی عراق حمایت خواهد کرد.

فؤاد حسین روز گذشته نیز با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید