والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا، در دستور کار جدیدی علیه ایران اعلام کرد که راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسته خواهد شد.

دستور کار جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا که همواره بخشی از سیاست‌های جنگ طلبانه و فشار حداکثری دولتمردان آمریکایی را به پیش می‌برد، بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، برنامه جدید این نهاد آمریکایی را تمرکز بر کشورهای کمک‌ کننده به روسیه برای دور زدن تحریم های یکجانبه غرب اعلام کرد.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد روسیه با روی آوردن به یران و کره شمالی برای دور زدن تحریم‌ها و دریافت تجهیزات نظامی از تأمین ‌کنندگان ثالث در تلاش است.

این مقام آمریکایی افزود: وزارت خزانه داری در ماههای آینده، بر هدف قرار دادن نقض کنندگان تحریم‌های روسیه، تسهیلگران و ارائه‌دهندگان راه‌های فرار روسیه از تحریم‌های غرب تمرکز خواهد کرد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا اضافه کرد: تمرکز بر مقابله با دور زدن تحریم‌ها، از جمله توسط کسانی است که خواسته یا ناخواسته به روسیه کمک ‌می‌کنند تا منابع مورد نیاز برای جنگ نظامی خود در اوکراین را تامین کند.

آدیمو در نشستی با حضور دانشگاهیان و کارشناسان در آستانه نخستین سالگرد جنگ اوکراین، نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را تشریح و ادعا کرد کسری بودجه، آسیبهای اقتصادی بلندمدت و جایگزینی تجهیزات نظامی منهدم شده روسیه از جمله آثار تحریم های آمریکا بر روسیه است.

پیش از این، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد برایان ای.نلسون معاون وزیر خزانه‌ داری از ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۳ به امارات متحده عربی سفر کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده بود: هدف از این سفر ادامه هماهنگی‌ ها درباره مسائل مالی غیرقانونی و سایر مسائل منطقه‌ای بوده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده بود: معاون وزیر خزانه‌داری همچنین بر تمرکز این وزارتخانه برای ریشه کن ‌کردن راههای فرار از تحریمهای آمریکا به ویژه تحریمها علیه روسیه و ایران و تعهدش برای انجام اقدامات اضافی علیه طرف‌هایی که از این تحریم‌ها فرار می‌کنند یا فرار از آنها را تسهیل می‌کنند، تاکید کرد.

یکی از سخنگویان وزارت خزانه داری آمریکا عنوان کرده بود که «برایان نلسون» معاون وزیر در امور تروریسم و ‌اطلاعات مالی، از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه (۹ تا ۱۴ بهمن) به عمان، امارات متحده عربی و ترکیه سفر کرده و با مقام های دولتی، شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به شدت اعمال تحریمهایش را ادامه خواهد داد.

نلسون در این تور ۶ روزه درباره تلاش‌های وزارت خزانه ‌داری برای مقابله با تلاش‌های روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت های صادراتی اعمال شده ناشی از جنگ این کشور علیه اوکراین، فعالیت "بی‌ ثبات‌ کننده" ایران در منطقه، مخاطرات ناشی از فعالیت های مالی غیرقانونی و سرمایه‌گذاری خارجی گفت و گو کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید