اطراف بندرعباس نیز مانند درون آن جاذبه‌های فراوانی دارد، به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره جزیره‌های بی‌همتا نزدیک بندرعباس را باید دید، بدانید.

جزیره هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: بندرعباس دیدنی و درخشان است و اطراف آن جزیره‌های بی‌نظیری وجود دارد، به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر به این بندر ممتاز، از جزیره‌های بی‌همتا نزدیک آن بازدید کنید و حسابی لذت ببرید.

جزیره ‌های نزدیک بندرعباس، زیبا و بی‌همتا

جزیره هنگام

جزیره هنگام مملو از زیبایی‌ و شگفتی است که می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای یکی از روزهای سفرتان باشد. در این جزیره می‌توانید شن‌های تمیز و براق، دریای زیبا، ساحل صدفی و نقره‌ای، ماهی‌های رنگارنگ و دلفین‌های همیشه خندان را مشاهده کنید. صخره‌های مرجانی حیرت انگیزی که در این جزیره وجود دارد و امکانات مناسب غواصی و تفریحات آبی، باعث می‌شود گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این منطقه جذب شوند.

جزیره هنگام به‌خاطر ساحل زیبا و براقی که در شب دارد به مالدیو هرمزگان مشهور است. زیرا نمونه دیگر چنین ساحلی که مملو از فیتوپلانکتون باشد، ساحل مالدیو و کالیفرنیاست. مهم‌ترین نکته‌ای که در سفر به این جزیره باید مد نظر قرار دهید، دقیقا مرتبط با همین سواحل خارق‌العاده است.

جزیره‌های بی‌همتا نزدیک بندرعباس را باید دید!

برخی مسافران زمانی ‌که پا به سواحل هنگام می‌گذارند بی درنگ شروع می‌کنند به جمع آوری صدف‌ها و ماسه‌های رنگی و براق ساحل. باید بدانید این کار نه تنها اشتباه است بلکه می‌تواند برای طبیعت بسیار آسیب زننده و مخرب باشد و باعث تخریب اکوسیستم حاکم در منطقه شود.

نکته دوم در مورد غذا دادن به ماهیان است. بهتر است بدون اطلاعات کافی اقدام به این کار نکنید. زیرا گاهی خوراکی که شما برای ماهی‌ها و سایر آبزیان می‌ریزد برای آن‌ها مناسب نیست و می‌تواند باعث مرگ جانور می‌شود.

در کل شما باید بدانید که اگر سفر شما به قصد بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی است (هنگام یا هر جای دیگر)، شما در قبال آن جاذبه‌ها مسئول هستید و نباید آسیبی به طبیعت وارد کنید. بهتر است مانند طبیعت متواضع و مهربان باشید و از آن مواظبت کنید.

جزیره وارمی

جزیره تماشایی وارمی در استان هرمزگان و در میان آب‌های نیلگون تنگه هرمز قرار دارد. بندر خمیر و جنگل‌های حرای مردو در غرب، جزیره زیبای قشم در شرق و جنوب و بندر پل در شمال شرق آن واقع شده است.

جزیره‌های بی‌همتا نزدیک بندرعباس را باید دید!

برای این که خود را به این جزیره بکر برسانید لازم است اول به بندر خمیر یا بندر عباس بروید. جزیره وارمی بندر خمیر از دو جهت بسیار قابل توجه است. اولین مورد جغرافیای آن است. این جزیره به گونه‌ای است که با جزر و مد آب می‌تواند در زمان‌هایی کاملا ناپدید و در زمان‌هایی کاملا پدیدار شود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر قصد بازدید از این جزیره را دارید حتما از پدیدار بودن آن قبل از آغاز سفر اطمینان حاصل کنید.

از نظر جغرافیایی این جزیره ویژگی قابل توجه دیگری نیز دارد و آن ساختار بستر آن است. عمده جزایری که با جزر و مد پدیدار و ناپدید می‌شوند، بستری گل‌ و لای گونه دارند، اما جزیره زیبای وارمی اصلا به این صورت نیست و پس از پدیدار شدن، شنی کاملا یکدست و تمیز دارد که هیچ گونه گل‌ و لایی در آن دیده نمی‌شود.

جزایر ناز

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک قشم محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان و مردم محلی، ماهی‌گیران قدیمی در گذشته از این جزایر و ساحل آن برای استراحت خود استفاده می‌کردند.

جزیره‌های بی‌همتا نزدیک بندرعباس را باید دید!

به نظر می‌رسد که افراد محلی در این جزیره زندگی نمی‌کنند این مساله باعث شده که بکری و طبیعی بودن آن تا حد زیادی نسبت به دیگر جزایر همجوار خود حفظ شود. شاید برای شما نیز جالب باشد که ساحل ناز بر خلاف سایر سواحل جزایر قشم و اطراف آن از ماسه تشکیل نشده و کاملا سنگی و مسطح است. خلوت و سکوت حاکم بر جزایر ناز و صدای برخورد موج‌های خروشان با صخره‌ها از گوش‌نوازترین جذابیت‌های این منطقه به شمار می‌رود.

چند جزیره بی‌همتا در نزدیکی بندرعباس

جزیره قشم

سفر به جزیره قشم یکی از شگفت انگیزترین مقاصد سفری است. با سفر به قشم در واقع به جزیره تندیس‌های شگفت انگیز و کوه‌های عجیب سفر می‌کنید. سفر به قشم هم فال است و هم تماشا به هر هدفی که بروید چه خرید، چه بازدید از جاذبه‌ها و چه تفریح از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

در صورتی که به سفر با قطار علاقه داشته باشید باید مقصد خود را شهر بندرعباس انتخاب کنید. سپس از بندرعباس و از اسکله شهید حقانی در کمتر از یک ساعت به قشم بروید.

جزیره‌های بی‌همتا نزدیک بندرعباس را باید دید!

گزینه دیگری که پیش روی شما قرار دارد سفر با ماشین شخصی است. اگر می‌خواهید با خودرو شخصی سفر کنید باید ابتدا خود را به شهر بندرعباس برسانید، سپس از اسکله پل به قشم بروید.

جزیره لارک

سواحل لارک ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به دیگر سواحل دارند؛ مثلا در برخی از این سواحل درخشش نور را خواهید دید. به جز مناظر طبیعی با توجه به آن که این جزیره سال‌های زیادی تحت تصرف دیگر کشورها بوده است، آثار نظامی آن‌ها به عنوان یکی از جاهای دیدنی جزیره لارک قابل بازدید است.

جزیره بکر لارک در تنگه هرمز و در جنوب بندر عباس قرار دارد. از جزایر اطراف می‌توان هرمز و قشم را نام برد که جزیره هرمز در شمال لارک و جزیر قشم در غرب لارک است. هرمز نزدیک‌ترین جزیره به لارک بوده و تنها ۲۲ کیلومتر تا آن فاصله دارد. فاصله بخش شرقی قشم تا لارک ۱۶ کیلومتر است و این جزیره تا بندرعباس حدودا ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. یکی از راه‌ها برای رسیدن به لارک، قایق دربست از بندرعباس است که بسیاری از بومیان از آن استفاده می‌کنند.

جزیره‌های بی‌همتا نزدیک بندرعباس را باید دید!

جزیره هرمز

هرمز یک جزیره بیضی شکل با گنبدهای نمکی واقع در آب‌های خلیج فارس است که ۸ کیلومتر با بندرعباس (مرکز استان هرمزگان) فاصله دارد. بنابراین در سفر به این جزیره می‌توانید سری هم به جاهای دیدنی بندرعباس بزنید. وسعت این جزیره حدود ۴۲ کیلومتر است و به خاطر موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن به تنگه هرمز و اهمیتی که از نظر بازرگانی و راهبردی دارد به کلید خلیج فارس نیز مشهور است.

سطح جزیره از طبقات رسوبی و آتشفشانی تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین منبع درآمد مردم این منطقه استخراج و صدور خاک سرخ این جزیره معرفی می‌شود. علاوه‌بر این زمین شناسان به خاطر وجود سنگ‌های رنگی و کانی‌های متفاوت و خاصی که در این منطقه وجود دارد به آن لقب موزه و بهشت زمین شناسی را داده‌اند و همین امر موجب شده که سالانه مسافران و گردشگران زیادی برای تماشای دیدنی های جزیره هرمز به این منطقه سفر کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    9 0
    با اين خرج و مخارج زندگي ، سفر كردن براي مردم دشوار شده. من كه ساكن بندرعباس هستم و يك خانواده 4 نفره هستيم اگر بخواهيم بريم هرمز حساب كردم ديدم حداقل دو ميليون و هفتصد هز ار تومان فقط بابت هزينه هاي اقامت يك روز در هزمز پرداخت كنم. حالا اگه كسي از استان هاي ديگه بياد بايد خيلي بيشتر هزينه كند.
  • ملاحی JP ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    7 0
    بندرکرگان وجزیره کرگان قدیم با انبوهی ازجنگل های حرا و آثارقدیمی اش وکندوهای عسل درجنگل حرا بامشاهد لانه پرندگان دریایی جذابیت خاصی دارد . پیشنهادمیکنم یکباربه بندرکرگان سفرکنید غروبا مغازه های بنگلادشی ها شروع به پختن پراته و پکاره وسمبوسه وتیزی میکنن که دلت هوس یک شام اول وقت رامیکند درود برهمه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید